Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard Golden Brown (fingerstyle)

    https://www.youtube.com/watch?v=hTwhLkZx3aY

    Golden Brown van the Stranglers Eindelijk mijn arrangement daarvan eens opgenomen. Enjoy!

    Golden Brown by the Stranglers Originally released in 1981, here in a fingerstyle arrangement. Clavecimbel (Probably from a keyboard) 3/4 time, interspersed with the occasional bar of 4/4, and a very subtle guitarsolo. Not your typical New Wave/ Punk tune.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gespeeld man...!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Wow, weer genoten Harald! Vanwaar de capo op de 1ste?

  4. #4

    Standaard

    Bij een opera zou ik nu klappend opgestaan zijn en Bravo! hebben geroepen!
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #5

    Standaard

    Thanks!

    Capo op 1, vrij logische keuze... het origineel begint met een Eb mineur ( ga nu even niet al te hard denken of dat ook de toonsoort is) Zonder capo iig een heel ongelukkige toonsoort (wisselt tussen Ebm en Bbm als ik er zo even over nadenk, maar zou me kunnen vergissen.) Maar met capo op 1 zit je dan met Dm en Am, daar is als gitarist goed mee te leven. Door de capo speel ik het klinkend in de originele toonsoort. Overigens maakte ik het me daar weer lastig mee. Meestal doe ik de moeite niet. En er zitten een paar sprongen in over de hals, dan is ineens een andere capo positie altijd link... Ik kan het ook nooit eens gewoon simpel houden

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja, dat dacht ik ook al hoor Harald.......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Een toonsoort gelijkend op het origineel zou mij niet boeien. Een meer do-able akkoordenreeks natuurlijk wel. Hoewel ik het hier niet hoor, heb ik regelmatig het idee dat een capo toch iets van de helderheid/sprankelijkheid van het geluid afhaalt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Mooi arrangement Harald. Heb je dit onlangs uitgezocht of speel je het stuk al langer? Mij komt het over alsof je het nog niet zo lang speelt gezien enige hapering in het ritmische. Let wel; ik doe het je niet na!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Een toonsoort gelijkend op het origineel zou mij niet boeien. Een meer do-able akkoordenreeks natuurlijk wel. Hoewel ik het hier niet hoor, heb ik regelmatig het idee dat een capo toch iets van de helderheid/sprankelijkheid van het geluid afhaalt.
    Tijdje terug met iemand gespeeld en die had de hele tijd z'n gitaar vals met capo.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Tijdje terug met iemand gespeeld en die had de hele tijd z'n gitaar vals met capo.
    Klopt, bij capo's van matige kwaliteit, of te strak omspannend, hebben ze inderdaad de neiging vals te klinken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top