Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Fender 2 point tremolo - warmoth issues

    Allen, ik heb een vraagje over de afstand tussen de 2 studs/posts van een standaard fender tremolo. alle informatie die ik kan vinden is dat die posts 2.2" uit elkaar moeten staan om goed te zijn uitgelijnd. ook de drop-in replacements van Gotoh (die ik heb, de 510) heeft exact 2.2"of 56mm tussen de edge knifes.

    de situatie: ik heb een warmoth body uit showcase besteld en die laten frezen voor een standaard fender 2 point tremolo. de afstand tussen de posts zou 2.2" moeten zijn (aldus de website van warmoth). Deze body is al een vervanging voor een eerdere, die ik heb teruggestuurd, omdat de gaten 2.26" uit elkaar stonden, waardoor de tremolo er gewoon niet goed in past. Schetst mijn verbazing dat de replacement OOK 2.26" uit elkaar staan. ze hadden bij warmoth de bushings van de tremolo er ingedaan, dus ik kon de posts er in schroeven en in de mock-up met de tremolo kan ik ook echt zien dat die gewoon niet past.

    mijn vraag aan jullie
    1. hebben jullie zoiets vaker meegemaakt?
    2. wat is de gebruikelijke tolerantie voor die afstand voor fender 2 point tremolo's?
    3. tips hoe hier mee om te gaan?

    bij de vorige body die ik had terug gestuurd was het hun warranty departement die mij "the finger" gaf en met een fotootje met een digi schuifmaat (makkelijk te manipuleren) vonden dat het wel conform spec was, en nu is het WEER precies even ver mis.

    sorry voor de rant, maar ik ben echt benieuwd wat de tolerantie is die ik zou moeten incalculeren.

    alvast dank

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Da's anderhalve mm verschil, dat lijkt me niet binnen de tolerantie te liggen. Raar verhaal. Moet ergens een factor zijn waar niet aan gedacht is, want ik denk niet dat warmoth foto's gaat manipuleren

  3. #3

    Standaard

    geef toe, is ook wat extreem, maar op mijn digitale, gecalibreerde schuifmaat kom ik op echt op 2.26", ook met die vorige body. ik heb gecontroleerd op linealen en mijn schuifmaat is zuiver (heb er meerdere, zeer goed bespeelbare, gitaren mee gemaakt).

    maar om te voorkomen dat we op die toer gaan: ik vond 1.5 mm ook echt ruim buiten de toleranties. het is CNC gemaakt, dus die horen misschien 0,1 mm mis te gaan, maar veel meer ook niet.

    anderen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Klinkt inderdaad als een foutje van Warmoth zelf. Misschien dat zij zelf gewoon gemakshalve de Babicz-vibrato (of Gotoh Wilkinson) gebruiken als referentie, die een open sleuf heeft, waardoor de spacing weinig uitmaakt.

    Het is geen geheim dat maten van Warmoth vaak net een beetje afwijken van die van Fender (hun Jazzmaster is daar het meest duidelijk in, daar past geen Fender-plaat op, omdat de brug en de brugpickup toch een anderhalve centimeter anders geplaatst zijn). Misschien is dat hier ook het geval, om kopers zo te "verplichten" hun hardware ook te gebruiken. Contacteer Warmoth eens, of forummer Orpheo (die heeft belachelijk veel ervaring met Warmoth).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb in het verleden nooit problemen gehad met warmoth's customer service, geen idee waarom 't nu minder is? Ik heb echter sinds 2012 geen warmoth meer afgenomen dus weet niet hoe het er nu mee staat. Wat ik wel weet: alles gaat via CNC. mogelijk hebben ze gewoon geen in om dat program te corrigeren? Geen idee...

  6. #6

    Standaard

    Het is ook totaal niet het beeld dat ik had van Warmoth. Dat alles via CNC gaat is iets waar ik normaal juist blij van wordt; zorgt voor consistentie. Het zou inderdaad kunnen zijn dat er een foutje in het programma zit dat ze niet willen aanpassen, maar daar zouden ze toch echt last van moeten krijgen???

    mijn dealings met de mensen zelf was best ok (aardige lui), maar je wordt wel gewoon inhoudelijk gewoon gestonewalled. Ik ga maar eens kijken wat mijn rechtsbijstand hiervan zegt... Ik heb geen zin in een herhaling van discussie/zetten met die lui. gitaar begint aardig in de papieren te lopen kan ik vertellen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb ook alleen maar positieve dingen over Warmoth gehoord, zo door de jaren heen. Heb ook een gitaar uit Warmoth delen, maar dat heeft daar dan weer niks mee te maken. Ik herken wel het gedrag van hun aftersales als typisch Amerikaans; uiterst vriendelijk, maar er gebeurt alleen iets als een senior manager een handtekening zet of als de klant betaalt.

  8. #8

    Standaard

    Klinkt als een extra goede reden om rechtsbijstand in te schakelen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik kies ook altijd trem units waarbij ik een marge heb. De gotoh 1996 trem en de hipshot hebben 1 half-maan-vormig mes en 1 rechte. Die 1.5mm boeit dan niet. Misschien dat ik er daarom minder 'last' van had?

  10. #10

    Standaard

    Heb er ook aan gedacht om maar een wilkinson v100 van gotoh te kopen, dan zijn we er ook, maat ik wilde juist die 510 vanwege alle goede verhalen.

    anyway, ik ga maar eens kijken if we de discussie opnieuw kunnen starten. Zie er wel tegen op moet ik zeggen.

    Dank allen voor de input.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top