Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
  1. #21
    Member
    Geregistreerd
    4 april 2012
    Locatie
    Limburg, BE
    Berichten
    49

    Standaard

    Bij Jacky Claes in genk hebben ze een Palmer 4x12 met daarin 4 verschillende speakers, waartussen je kan schakelen. Lijkt me al een goede start!

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlammie Bekijk bericht
    Bij Jacky Claes in genk hebben ze een Palmer 4x12 met daarin 4 verschillende speakers, waartussen je kan schakelen. Lijkt me al een goede start!

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
    Precies! En dan je eigen amp meenemen.


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Maakt mij niet uit verder, maar TS stelt dat hij vooral ervaring op wil doen met speakers, in het algemeen. Zo lees ik het. Dat is wat anders dan de beste speaker en cabinet uitzoeken voor je amp, binnen jouw eigen smaak, budget, beschikbare ruimte, transport mogelijkheid, etc.

    En dan is je garage volbouwen met speaker kasten nogal wat werk om een indruk te krijgen, denk ik, dat moet toch eenvoudiger kunnen.
    Laatst gewijzigd door raabje; 20 september 2016 om 21:28

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Een paar jaar geleden wilde iemand een goede telecaster kopen ,maar wist niet precies welke. In de DB studio in Uthrecht is er toen een telecaster meeting georganiseerd .De meest verschillende telecasters op alle mogelijke manieren uitgevoerd werden ingeplugd .Over twee versterkers geblindoekt getest. Het was een zeer leuke middag met veel verbazing en bevestiging .Je zou zoiets moeten opzetten jij met je gitaar en evt een amp en laat de mensen komen met de speakerkasten.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk een onbegonnen werk. Als je alleen al het assortiment van Celestion neemt. Kijk dan ook nog eens naar de verschillende typen kasten........ waar zou je moeten beginnen....???

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Een paar jaar geleden wilde iemand een goede telecaster kopen ,maar wist niet precies welke. In de DB studio in Uthrecht is er toen een telecaster meeting georganiseerd .De meest verschillende telecasters op alle mogelijke manieren uitgevoerd werden ingeplugd .Over twee versterkers geblindoekt getest. Het was een zeer leuke middag met veel verbazing en bevestiging .Je zou zoiets moeten opzetten jij met je gitaar en evt een amp en laat de mensen komen met de speakerkasten.
    Uitstekend idee! Ik kom wel langs met mn speakerkast(en)


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Een paar jaar geleden wilde iemand een goede telecaster kopen ,maar wist niet precies welke. In de DB studio in Uthrecht is er toen een telecaster meeting georganiseerd .De meest verschillende telecasters op alle mogelijke manieren uitgevoerd werden ingeplugd .Over twee versterkers geblindoekt getest. Het was een zeer leuke middag met veel verbazing en bevestiging .Je zou zoiets moeten opzetten jij met je gitaar en evt een amp en laat de mensen komen met de speakerkasten.
    Dit. Er zijn meerdere van dit soort meetings geweest en de één was nog leerzamer dan de ander. Je krijgt met een beetje organiseertalent heel veel gear bij elkaar die je normaal niet in één winkel vindt. Op speakergebied was de test met Celestion M20s wat mij betreft legendarisch. Van bagger tot prachtig door een andere kast.
    Of een paar jaar eerder, überhaupt een paar lekkere M25s ipv de matige stock speaker in mijn toenmalige combo. "O, dat verschil maakt een speaker dus"
    Of de gear analyse van Nielsje. Wat is het nou waardoor het niet zo lekker klinkt? Waarna zowel zijn kast, zijn amp als zijn gitaar op de korrel werden genomen en binnen no time weg waren
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dit. Er zijn meerdere van dit soort meetings geweest en de één was nog leerzamer dan de ander. Je krijgt met een beetje organiseertalent heel veel gear bij elkaar die je normaal niet in één winkel vindt. Op speakergebied was de test met Celestion M20s wat mij betreft legendarisch. Van bagger tot prachtig door een andere kast.
    Of een paar jaar eerder, überhaupt een paar lekkere M25s ipv de matige stock speaker in mijn toenmalige combo. "O, dat verschil maakt een speaker dus"
    Of de gear analyse van Nielsje. Wat is het nou waardoor het niet zo lekker klinkt? Waarna zowel zijn kast, zijn amp als zijn gitaar op de korrel werden genomen en binnen no time weg waren
    Ja, zo kan het ook.... Ik kreeg vaak vragen over mijn versterker, want daar staat "Marshall" op, maar zelden over mijn speakers, die verre van standaard zijn.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk een onbegonnen werk. Als je alleen al het assortiment van Celestion neemt. Kijk dan ook nog eens naar de verschillende typen kasten........ waar zou je moeten beginnen....???
    Ik denk dat het wel te overzien is, maar het is wel een hoop gedoe. Gelet op mijn voorkeur voor jaren 60 en 70 sounds is er al een selectie te maken:

    Alnico Blue
    G12 M (55 en 75 hz)
    G12 H (55 en 75 hz)

    evt de G 12 65
    evt de Vintage 30 omdat die tegenwoordig zoveel gebruikt wordt

    De rest kan ik overslaan (de G12 75 vond ik inderdaad niet geweldig, daar ben ik al achter gekomen). Ik heb ook wel wat aan testjes gedaan: uit drie verschillende (blinde) vergelijkingen bij iemand bleek bijvoorbeeld dat ik in verschillende situaties iedere keer een Alnico speaker het mooist vond klinken.

    Verder zou ik, als ik het dan echt perfect zou willen doen, wat Jensen speakers kunnen uitproberen, en eventueel een oude Fane (uit een Hiwatt cab, dat moet ik eigenlijk wel doen) en eventueel een oude JBL (maar die is natuurlijk weer moeilijk te vinden). Zou ik dan zelfs nog een keer een kast met 10 inch speakers en eentje met een 15 inch speaker proberen dan zou ik het natuurlijk helemaal compleet hebben.

    Ik moet even nadenken wat ik precies ga doen.

    Overigens iedereen bedankt voor de reacties.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Maakt mij niet uit verder, maar TS stelt dat hij vooral ervaring op wil doen met speakers, in het algemeen. Zo lees ik het. Dat is wat anders dan de beste speaker en cabinet uitzoeken voor je amp, binnen jouw eigen smaak, budget, beschikbare ruimte, transport mogelijkheid, etc.

    En dan is je garage volbouwen met speaker kasten nogal wat werk om een indruk te krijgen, denk ik, dat moet toch eenvoudiger kunnen.
    Ik wil het eigenlijk allebei; de bedoeling is dat ik weet wat ik uiteindelijk zou moeten aanschaffen, en daarvoor lijkt het mij het handigst dat ik het karakter van die verschillende speakers leer kennen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top