Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Fifty-something (landau style instrumentaal)

    Listen to Fifty-something by Eric De Jong #np on #SoundCloud
    https://soundcloud.com/efjbdejongphone/fifty-something

    Cubase, harley Benton American, sd9, gitaar

  2. #2

    Standaard

    Beste Eric. Ik kan de heer Landau aardig waarderen maar heb toch minder met 'copy cats'. Niets persoonlijk, maar gitaristen die exact willen klinken als hun voorbeeld vind ik een beetje... tja. Je kunt goed spelen dus ik zou je alleen willen adviseren je eigen stijl verder te ontwikkelen, als die er is uiteraard? Misschien is dit een éénmalige poging tot, you tell me? Dat hoop ik dan maar want één Landau vind ik meer dan genoeg. Voor een in de stijl van Landau is het een aardig nummer, ik hoor alleen zoveel overeenkomsten in opbouw en structuur dat ik niet meer verast wordt. Je volgende nummer mag van mij een echte de Jong worden, en dat meen ik want spelen kun je wel!!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Beste Eric. Ik kan de heer Landau aardig waarderen maar heb toch minder met 'copy cats'. Niets persoonlijk, maar gitaristen die exact willen klinken als hun voorbeeld vind ik een beetje... tja. Je kunt goed spelen dus ik zou je alleen willen adviseren je eigen stijl verder te ontwikkelen, als die er is uiteraard? Misschien is dit een éénmalige poging tot, you tell me? Dat hoop ik dan maar want één Landau vind ik meer dan genoeg. Voor een in de stijl van Landau is het een aardig nummer, ik hoor alleen zoveel overeenkomsten in opbouw en structuur dat ik niet meer verast wordt. Je volgende nummer mag van mij een echte de Jong worden, en dat meen ik want spelen kun je wel!!
    Point taken! Bedankt voor het commentaar!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het sowieso goed klinken allemaal.... echter, het is allemaal wel wat gezocht en inderdaad zéér Landau geïnspireerd. Probeer daar van weg te komen, spelen kun je zeker wel.

  5. #5

    Standaard

    Ik ken die hele Landau niet maar dit klinkt wel goed en interessant eerlijk gezegd....
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #6

    Standaard

    Zoiets dacht ik ook. Moet die Landau maar eens opzoeken dan

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Best tof hoor. Ben geen specifieke Landau fan (hoewel ik wel zijn signature amp heb, haha) maar zijn sound is vaak erg ok. Goed gespeeld en blijft leuk om te horen dat je met een DeLuxe-sim van €29 rechtstreeks de PC in kan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Yep, je kan zeker een lekker potje gitaar spelen! Maar aan de hand van dit lied ga ik zeker niet Landau opzoeken op Youtube. Ik vind er luistertechnisch niet veel aan....sorry
    Niet echt mijn kopje thee...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iedereen kent Michael Landau, tenminste van gehoor, want die gast heeft op zoveel platen meegespeeld. Er is trouwens ook nog een ML Custom Audio versterker, Joost.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Yep, je kan zeker een lekker potje gitaar spelen! Maar aan de hand van dit lied ga ik zeker niet Landau opzoeken op Youtube. Ik vind er luistertechnisch niet veel aan....sorry
    Niet echt mijn kopje thee...
    Zou je wel eens moeten doen Pasqual. Zijn solo albums zijn zeker voor gitaristen een lust voor het oor! Ik heb zijn dubbel live album (The Michael Landau Group-Live (2006) en zijn laatste album op LP (Organic Instrumentals (2012). Naast zijn sound, gevoel en techniek zijn zijn producties ook erg fraai met veel dynamiek en ruimte.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top