Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.934

    Standaard Vintage Veenendaal "nieuwe stijl"?

    En, wat vonden wij ervan?

    Persoonlijk mis ik het kneuterige van de oude locatie, net zoals de prijzen van een kopje koffie en een broodje kroket.
    Voor wat betreft de stands waren het er wel meer, maar vooral meer van hetzelfde, vond ik dan. Zo hoopte ik bijvoorbeeld wat meer specifiek akoestisch of reso, maar dat was er net zoveel (of weinig) als voorheen.

    Groet, Jan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik vond het juist een hele verademing, meer loopruimte waardoor het aangenamer was en het persoonlijke contact makkelijker was. De catering vond ik juist wel een verbetering. Parkeren in de parkeergarage. De verlichting vond ik niet optimaal. Het was er iets te donker.
    Een hele mooie 25e jubileum editie. Hulde en gefeliciteerd !
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik was er ook wel blij mee, standjes waren meer overzichtelijk, koffie was uitstekend, ik mis alleen mijn broodje frikadel
    life sucks and then you die

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Ah, serieus overwogen om te gaan, then again, slecht getimed, en ontbrekend gevoel van noodzaak (GAS) een nieuwe oude gitaar aan te schaffen heeft me weerhouden.
    Ben toch van mening dat het tijd is zoiets te bezoeken, wanneer ik er de doekoe voor over heb; doet me mezelf afvragen -jullie vragen dus- hoe zit dat nu pricewise ?
    Vintage Veenendaal, is het nog mogelijk om een goede koop te doen daar ?
    En dan doel ik niet op spotgoedkoop ofzo, 't mag best wat kosten, maar gaan we zo gemiddeld FSOA prijzen na, of valt er nog wel wat redelijkheid te bespeuren ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Tup, bedoel je TFOA? Nou, de goedkoopste die ik gezien heb kostte iets van 70 Euro. Dat stelde niets voor. De duurst zou ik niet eens weten, daar heb ik niet op gelet. Maar dat zal wel ergens 50K+ zitten. Ik ging er ook niet heen om te kopen, maar om te kijken en te praten. Natuurlijk kom je dan weer thuis met een boek en snaren en zo. De gitaren heb ik allemaal laten staan. Verleidingen waren er wel. Een mooie blonde Gibson Johnny Smith om van te watertanden...
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    Yep die bedoel ik, xcuse me.
    Heb zelf e.e.a. op mijn verlanglijstje staan, en er komt een dag dat het ervan komt.
    Vintage Veenendaal of Noordergitaardag lijkt me uitstekend om dan eens te neuzen, voor een oude Harmony Rocket bv, mits de prijzen enigszins redelijk zijn.
    Ik gun iedere handelaar zijn brood, maar ik hoef niet in zijn pensioen te beleggen zeg maar.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.361

    Standaard

    TFOA is niet eens zo verschrikkelijk eigenlijk, als vergelijkingsmateriaal, guitarfarm illustreert meer de waanzin van de verkoper.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Vintage Veenendaal, is het nog mogelijk om een goede koop te doen daar ?
    En dan doel ik niet op spotgoedkoop ofzo, 't mag best wat kosten
    Ja joh, koopjes zijn er zeker wel, je hebt immers bij elke editie van Vintage Veenendaal die gypsy-stand waar je voor een paar (letterlijk) tientjes al een kwaliteitsgitaar kunt kopen:-).
    Verder waren er ditmaal een paar Zweden die o.a. een Strat van 17.000 euro hadden staan (geen tikfout dat bedrag). Ook stond op hun reclamebanner de kreet "we buy for cash", en wat ik dan weer bijzonder ontroerend vind en vooral ook typisch Vintage-gitaarbeurs, is dat ik toevallig opving toen ik die stand aan het bekijken was, die vent tegen een bezoeker zei "we are no shop or business, we do this just for hobby".
    Reden dat ik twee keer per jaar ga kijken is dat ik nog steeds hoop ooit eens een Dobro DM33H met spiderbrug tegen te komen, en dan alleen precies dié uitvoering, en vooral voor een redelijk bedrag.

    Groet, Jan.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    TFOA is niet eens zo verschrikkelijk eigenlijk, als vergelijkingsmateriaal, guitarfarm illustreert meer de waanzin van de verkoper.
    Benieuwd waar je dat op baseert.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    TFOA is niet eens zo verschrikkelijk eigenlijk, als vergelijkingsmateriaal, guitarfarm illustreert meer de waanzin van de verkoper.
    Van de mensen die ik ken die bij TFOA zijn geweest, heeft niemand het over buitensporige prijzen. Hun nieuwprijzen voor bv Fenders, Gretches of Guilds zijn gewoon concurerend. In de occassionsfeer hebben ze de meest exclusieve collectie van NL denk ik. Daar zitten hele dure gitaren tussen, maar te duur? Te duur voor mijn beurs? Zeker! Te duur voor de markt? Ik denk dat dat meevalt. Pre-CBS Strats kosten elders ook €15K of meer en pre-war Martins elders ook veel dure doekoe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top