Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    Zal de enige 8 pitter London City zijn die nog in leven is. Geweldig zijn er maar heel weinig van gebouwd.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Hier nog een pic van een SounCity B120. De Soundcity's waren een stuk netter en degelijker dan de LondonCity's met hun houten bintjes tussen het gevouwen chassis waarin de elko gaten soms gewoon grof uitgeknipt waren. Gewoon niet te geloven dat die dingen nog meekomen vandaag de dag. Bijzonder van de Soundcity is ook de aktive equalizer.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Niet alleen uit Amsterdam. Na die City had ik een Roost amp, dat bleek, met terugwerkende kracht, een soort Hiwatt te zijn. En al die Guaytone en Pearl amps.. Ik heb ook nog een tijdje een Earth amp gehad, dat was net een Bassman. Peavey had ook zo'n model.
    Die Roost Amp kwam ook uit Nederland en jawel Piet Schagen (die ook de London City's ontwierp) bouwde deze versterker in opdracht van de Gebroeders Michaelis uit Haarlem. Die Toko heette of wellicht nog steeds Helios wat stond voor Herrie En Lawaai Is Ons Streven.
    Guaytone was Japans en kopieerde min of meer de Fender lijn.

  4. #24
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    [QUOTE=cluseau;3265080]Hier nog een pic van een SounCity B120. De Soundcity's waren een stuk netter en degelijker dan de LondonCity's met hun houten bintjes tussen het gevouwen chassis waarin de elko gaten soms gewoon grof uitgeknipt waren. Gewoon niet te geloven dat die dingen nog meekomen vandaag de dag. Bijzonder van de Soundcity is ook de aktive equalizer.

    Soundcity kwam uit Amerika als ik me niet vergis in de oude fabriek van Sound City is later de beroemde Soundcity studio gebouwd waar Fleetwood Mac hun Rumours LP opnam.

    Zowel SoundCity Marshall en Hiwatt zaten idd wat beter in elkaar dan de Nederlandse City's maar ook niet onbelangrijk die machines waren zowat meer dan het dubbele in prijs. En voor Soundcity gold natuurlijk dat ze in veel grotere aantallen konden produceren net als die andere 2.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintagetube Bekijk bericht
    Die Roost Amp kwam ook uit Nederland en jawel Piet Schagen (die ook de London City's ontwierp) bouwde deze versterker in opdracht van de Gebroeders Michaelis uit Haarlem. Die Toko heette of wellicht nog steeds Helios wat stond voor Herrie En Lawaai Is Ons Streven.
    Guaytone was Japans en kopieerde min of meer de Fender lijn.
    Hebben we het over dezelfde amp? Ik had deze (Roost history)

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.286

    Standaard

    Sound City (V.S) is toch niet zo lang geleden gereanimeerd?
    Mwa...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Mooie verhalen. Ik herinner mij dat de bassist van een koor waar ik het geluid bij deed zo'n groene London City had die ik ooit eens voorzien had van een set verse elco's. Heb 'm ook ooit met een gitaar er aan voluit horen gaan. Was heel mooi :-)

    Ik ken Piet van Schagen persoonlijk en ben ook wel eens bij hem thuis geweest. Die man zit werkelijk vol met geweldige verhalen.
    Hij is net zoals ik ook zendamateur en betrokken bij de Nederlandse Vereniging voor de Historie van de Radio http://www.nvhr.nl/
    Zijn zoons drijven de muziekwinkel in Alkmaar http://www.peterjohanzen.nl/

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Hebben we het over dezelfde amp? Ik had deze (Roost history)

    Ja,dat was deze lijn Roost en Fal of Fall kwam uit de keuken van Helios, Huib Michaelis. Er was nog een ander merk wat ze voerde waar Piet mee te maken had. De mannen Huib Michaelis en Piet Schagen kenden elkaar zeer goed allemaal uit het Noord Hollandse. Dacht dat het Roost was, maar helaas. Was nu bedenk ik mij ook voordat Helios met Roost in zee ging.

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Opperdoes
    Berichten
    26

    Standaard

    Grappig al die verhalen, maar als je engelse taal een beetje beheerst kan je veel via google terug lezen.
    Zo komt Sound city uit engeland en vindt je bij hun history veel gegevens terug.
    Je vindt de namen als David Reeves die oorspronkelijk bij Dallas Arbiter gewerkt heeft en ontwerper was voor Sound City en vindt je ook de connectie met HiWatt.
    Een belangrijke naam was Mat Mathias die aanvankelijk de eerste ontwerper was van Orange wat hij toender tijd samen deed met Cliff Cooper die in London een muziek zaak had die Orange hete. Later heeft Mat Mathias het merk Matamp opgericht at veel gelijkenis met de oude Orange heeft.
    Dit ligt allemaal voor de tijd van London City/Marquis en alle varianten.
    Wat uiteindelijk de electronica betreft verschillen alle merken qua opzet niet veel van elkaar alleen de component keuze verschilt en daar is dan ook de eer mee te behalen (lees kwaliteit) en de toonregeling. Ook wordt het vermogen door de buiskeuze bepaald, 2 x EL34 zo ongeveer 50 watt, 4x EL34 100 tot 120 watt. Daar is de London City ook helemaal op gebaseerd, de stuurversterker kan gelijk blijven en de eindbuizen worden in balans gewoon paralel gezet. De aansturing van de eindtrap moet wel eens verzwaard worden maar verhogen van de voedingspanning doet ook wonderen maar bij 750 tot 800 volt moet wel gekeken worden dat de EL34 een metalen voet hebben. uiteindelijk deed/doet philips dit zelf ook. De nederlandse en engelse versterkers gaan meestal uit van EL34 en de amerikaanse van 6L6 of 6L6GC. uiteraard zijn er ook wel versterkers gemaakt met zwaardere buizen als bijv KT66 en andere.
    Er moet dan gekozen worden voor een andere uitgangs trafo maar dat is een kwestie van wikkelen of laten wikkelen.

    Het amerikaans Magnatone is een van de eerste merken en opgericht in 1937 daarna is fender rond 1946 opgericht en marshall in 1962.
    De eerste marshall jtm45 is een kopie van de fender bassman 59 die Jim Marshall op zijn keukentafel in elkaar sleutelde.

    een link naar een stukje geschiedenis van Sound City http://www.soundcitysite.com/history.htm.

  10. #30

    Music

    Is er iemand die nog een echte Super City amp heeft en de set graag compleet wil maken met een authentieke Super City spreakerkast van Van Kessel, met daarin de 4 originele G12H Greenbacks (Made in Engeland, by ROLA CELESTION uit Ipswich Suffolk) uit de vorige eeuw? Mijn box verdient een liefhebber die dit unieke museumstuk op waarde weet te schatten, dit culturele erfgoed mag niet verloren gaan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top