Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Die advertenties van van Kessel kan ik me nog wel herinneren. Ze hadden bijvoorbeeld ook een electronica dingetje voor je gitaar waarmee je een Fender als een Gibson kon laten klinken en andersom.

    In die tijd deelden we onze repetitieruimte en er slingerden een hoop van die City's daar rond en ja, ze werden net zo makkelijk gebruikt als Pa amp. Die boxen ook, zette je er een grote Electrovoice hoorn op en voila.
    Rond 1977 kwam HH naar Nederland en toen verdwenen die City's langzaam uit het zicht.

    Ik weet bij God niet meer wat voor City ik had, hij was grijs en loeihard, daar houd het wel mee op. En in de box zaten 4 G12H's met zilveren conen.
    Ook wel grappig, soms stuitte je op een oude AC30 of een plexi JMP en dat was, in onze ogen, gewoon een amp zoals de City's dat waren, alleen zachter.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 22 september 2016 om 11:13
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Oh, gewoon allemaal troep uit Amsterdam!
    Weten we dat ook weer.

    Amsterdam, het China van de jaren zeventig, wie had dat gedacht?
    Mwa...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Niet alleen uit Amsterdam. Na die City had ik een Roost amp, dat bleek, met terugwerkende kracht, een soort Hiwatt te zijn. En al die Guaytone en Pearl amps.. Ik heb ook nog een tijdje een Earth amp gehad, dat was net een Bassman. Peavey had ook zo'n model.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Grappig, Guyatone flip G1500 (bassman eindtrap) was m'n eerste serieuze versterker. Heb er twee inmiddels, beide gesloopt, maar super compacte stalen chassis'. Ihkv grootse plannen moet het een AC15 worden met 50W 6L6.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Mijn eerste serieuze versterker, uit dezelfde periode maar gemaakt bij onze oosterburen...



    Volgens mij uiteindelijk geruild voor een brommer....., met 'sterrewielen'

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintagetube Bekijk bericht
    ....... Ze hadden zelfs een 8 pitter die alleen maar een volume regelaar had te gebruiken als slave voor de toen opkomende P.A. systemen.
    Bedoel je deze ?


    Heeft alleen wel iets meer dan alleen een volumeregelaar

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Wat de 120W versus de 180W versies betreft denk ik dat de voedingstrafo wordt bedoeld. Mogelijk zit in de 120W dezelfde voedingstrafo als die in de 180W, alleen is maar één hoogspanningswikkeling gebruikt.
    Heb trouwens een blikken v Kessel plaatje gevonden.
    Nee was wel degelijk via de trafo volgens mij werd die full/half power schakelaar gebruik om naar andere spanning te gaan.
    Nou als die naamplaat van blik was geweest dan is het na 45 jaar nu roest plaatje.

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    Mooie foto, dit was een super bassamp althans daar ging ie voor dus geen 6 maar 8 pitten de P.A. uitvoering had alleen maar volume knop en de schakelaars. Zag er identiek uit, niet te tillen

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintagetube Bekijk bericht
    Mooie foto, dit was een super bassamp althans daar ging ie voor dus geen 6 maar 8 pitten de P.A. uitvoering had alleen maar volume knop en de schakelaars. Zag er identiek uit, niet te tillen

    Correct, en idd niet te tillen. Kijk maar eens naar de verhouding van de tube en de PT.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2016
    Locatie
    Apeldorrn
    Berichten
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Die advertenties van van Kessel kan ik me nog wel herinneren. Ze hadden bijvoorbeeld ook een electronica dingetje voor je gitaar waarmee je een Fender als een Gibson kon laten klinken en andersom.

    In die tijd deelden we onze repetitieruimte en er slingerden een hoop van die City's daar rond en ja, ze werden net zo makkelijk gebruikt als Pa amp. Die boxen ook, zette je er een grote Electrovoice horen op en voila.
    Rond 1977 kwam HH naar Nederland en toen verdwenen die City's langzaam uit het zicht.

    Ik weet bij God niet meer wat voor City ik had, hij was grijs en loeihard, daar houd het wel mee op. En in de box zaten 4 G12H's met zilveren conen.
    Ook wel grappig, soms stuitte je op een oude AC30 of een plexi JMP en dat was, in onze ogen, gewoon een amp zoals de City's dat waren, alleen zachter.
    Ja hou op dat kastje, herinner ik me ook nog davert succes geweest zijn er wel 5 van verkocht. Was eigenlijk niets meer of minder dan een soort loudness schakeling lifte op diverse niveau's vooral hoog op, zat dacht ik ook een soort limiter in.

    Als er in die luidspreker kasten G12H in zat grijzebekleding van kleur en zilveren domes op de speaker zijn het met de grootste zekerheid Super City's geweest. De London City's waren in die tijd groen lang daarvoor zijn ze ooit wel eens grijs geweest maar toen had je die G12H silver domes nog niet. De latere London City's werden ook niet meer uitgevoerd met G12H en zeker niet meer toen de silver dome G12H op de markt kwam.
    Inderdaad na 76/77 verdwenen de City's uit beeld immers P.A. systemen begonnen op gang te komen dus er bestond weinig behoefte meer aan deze loodzware kasten, behalve dan bij wat grotere bands. H/H bouwde goed werkende en betaalbare niet buizen eindversterkers waar bijvoorbeeld Apmco er destijds wel enkele tientallen zo niet honderden van gebruikte. Voor de gitaar brachten ze mooie combo uit met bijvoorbeeld 2x 12".
    Laatst gewijzigd door Vintagetube; 22 september 2016 om 11:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top