Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    speel sinds mijn 18e op 4x12's, en moet er niet aan denken om kleiner te gaan.
    Mss een beetje off-topic, maar zo'n 4x12... Nooit geen klachten van de geluidsman?
    Ik speel zelf over een 1x12 15W en m'n collega gitarist op 'n 2x12 30W. Telkens de opmerking dat we stiller moeten om de mix niet te overstemmen. En deze staat behoorlijk luid soms!
    Kris

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Je wilt uiteindelijk een 100W Marshall full stack?
    Dus je woont vrijstaand in the middle of nowhere waar je onbeperkt herrie kunt maken zonder iemand ermee tot last te zijn en je hebt ook permanent twee roadies op afroep klaarstaan om het boeltje te versjouwen?
    Luxe hoor!
    Resumerend = Hork
    Laatst gewijzigd door Buxtra; 15 september 2016 om 16:34

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Mss een beetje off-topic, maar zo'n 4x12... Nooit geen klachten van de geluidsman?


    Nooit klachten. Ik heb ze nooit richting publiek staan, maar altijd dwars, dus over het podium blazend, waar dit kan.
    Ziet er minder stoer uit, maar werkt voor mij veel beter.


    Bovendien hebben we een drummer die zo hard slaat dat ik meestal met rust gelaten word ☺.


    Verder sta ik live vaak zachter dan met repetities, en voegen de 4x12's niet zo zeer volume toe, maar vooral spreiding.

  4. #14

    Standaard

    Als je die marshall mg van je vriend zo fijn vind, dan koop je toch gewoon zo eentje? Ook niet zo duur, leuk voor tijdelijk dus. Of ben ik te simpel aan het nadenken.

  5. #15

    Standaard

    Hehe Buxtra inderdaad, who cares

    @Fabrieksinstellingen, het is niet zo dat ik die versterker geweldig vind, het was toen gewoon het beste voor handen en het klonk best goed. Ik ben gewoon benieuwd of er versterkers zijn waar zowel basgitaren als normale goed op klinken. Ik merk aan de reacties dat de voorkeur is om het gewoon gescheiden te houden maar ik ben eigenlijk op zoek naar een versterker die wel beide kan (als die bestaat tenminste). Tevens omdat ik dus een 7-snarige gitaar heb en later een basgitaar, zal ik dus vrij veel van lage tonen gebruik maken dus vandaar dacht ik dat het misschien een goed idee was om een basversterker te kopen.

    Misschien moet ik de vraag anders formuleren: Aangezien ik over een paar jaar toch voor die Marshall stack ga, wat is een goede basversterker waar gewone gitaren ook nog prima op klinken. Op die manier kan ik nu een versterker kopen die bij de basgitaar hoort en waar ik lekker met gitaar op kan spelen, en later voor het goede werk op gitaar de Marshall.

    Ik waardeer jullie input tot nu toe maar als ik nu geld investeer in een gitaarversterker kan ik dus alsnog niet fatsoenlijk basgitaar spelen terwijl die gitaarversterker over een paar jaar overbodig is. Misschien had ik mijn vraag in het begin wat duidelijker moeten formuleren maar zoals jullie merken heb ik nog niet super veel verstand van versterkers e.d.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    De huidige Peavey Vypyr reeks is geschikt voor gitaar, bas en akoestisch. Of het wat is weet ik niet want ik heb er niet over gespeeld.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik kan niets zinnigs zeggen qua advies voor een amp waarmee je zowel kunt bassen als gitaarspelen, behalve een Fender Bassman

    Budgettip voor een goede voordelige gebruikte gitaaramp: Peavey Valveking 112 of 212.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Ik denk dat dit de prefecte match is:
    (Marshall Code50)

    http://www.bax-shop.nl/gitaarverster...rsterker-combo

    Zit een amp model in van een JCM2000, het budget is goed gerespecteerd, en met 50 watt kan je in bijna alle sittuaties goed overweg... Dichterbij ga je niet komen zonder de real deal te kopen lijkt me. Toch niet met het huidige budget.
    als hij deze neemt, weet ik zeker dat hij geen DSL meer wil hebben... is verreweg het slechts klinkende model van het eigen gamma wat dit bakkie in bezit heeft

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bassbreaker 15?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    als je primair een basversterker wil voor jouw budget, zou je aan een Trace Elliot kunnen denken .. zoiets dus http://link.marktplaats.nl/m1086700325
    met equalizer dus je kan lekker al schuivend door de frequenties op zoek naar je ideale (bas)geluid met al die schuifjes.
    Voor huiskamer-gebruik heb ik ook een oud bascombo-tje waar de gitaar over gaat en dat is (kwestie van smaak) goed te doen met effectpedaaltjes voor de crunch en wat reverb / delay ervoor. Maar verwacht van een 'kale' transistor-bascombo geen marshall-gitaar-geluiden.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top