Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard Tijdelijke versterker

    Ik ben op zoek naar een leuke versterker waar ik mij tijdelijk mee kan vermaken tot ik genoeg geld heb verdient om de versterker te kopen waar ik al zo lang ik gitaar speel over droom: een full-stack marshall JCM-2000

    Ik zal even kort mijn situatie toelichten:
    Ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe gitaar gekocht om het spelen weer op te pakken. Na wat zoeken op internet was ik al vrij snel gevallen voor de Jackson KV-7, een 7-snarige gitaar. Ik woonde destijds in huis bij een maat van me die een marshall mg30 had staan, waar deze gitaar best lekker op klonk.

    Echter woon ik daar niet meer dus nu moet ik het met mijn afgetrapte Behringer GX210 doen. Helaas heeft deze versterker volgens mij zijn beste tijd gehad want het geluid is gewoon ruk. Ik heb niet voldoende verstand van versterkers om te bepalen of het aan de versterker of de speakers ligt, dus misschien valt er nog wat aan te redden maar ik moet zeggen dat het geluid nooit echt mooi is geweest. Het was toen ik het kocht (11 jaar geleden) zo'n beetje het enige wat in mijn budget paste. Het was een leuk versterkertje met ingebouwde effecten processor, dus daar wil ik later nog eens naar kijken of ik dat aspect nog kan gebruiken.

    Ik merk dat ik nu weer minder gitaar speel omdat het geluid gewoon niet mooi klinkt en dat vind ik jammer. Ik was een tijdje geleden bij een kameraad van me die een Randall bas versterker heeft staan. Ik weet niet wat voor type het is maar volgens mij is het deze:

    http://www.cranbournemusic.com.au/cs...011005703.html

    Ik moet zeggen met een effecten pedaal erbij klonk het geluid erg lekker, in ieder geval een stuk beter dan mijn Behringer. Mede om deze reden en omdat ik binnenkort een basgitaar krijg van een kennis die er niks meer mee doet, zit ik te denken om een basversterker te kopen. Ik zou het jammer vinden om 300 euro uit te geven aan weer een halfbakken gitaarversterker, terwijl ik dan nog niks aan die basgitaar heb en over een paar jaar een goede gitaarversterker wil kopen.

    Mijn vraag dus aan jullie: als ik een basversterker wil kopen waar ik lekker mee kan bassen, maar vooral gitaar kan spelen, welke zouden jullie dan aanraden? Ik heb niet echt specifiek een 'sound' of genre wat ik speel maar ik denk dat een metal distortion het dichtst in de buurt komt wat ik tof vind om te spelen. Tevens hou ik ervan om te experimenteren met meerdere effectenpedaaltjes.

    Alvast bedankt voor je tijd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik weet niet wat het budget is, maar ik zou in eerste instantie denken aan een line 6 amplifi, blackstar id core, of wellicht een marshall code denken.
    Gitaar over een basversterker vind ik (maar is persoonlijk) vaak niet mooi, waardoor je toch weer amp sims of zo nodig hebt.
    Zo'n modelling combo met min of meer fullrange weergave lijkt me dan een mooie tussenweg.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Je wilt uiteindelijk een 100W Marshall full stack?
    Dus je woont vrijstaand in the middle of nowhere waar je onbeperkt herrie kunt maken zonder iemand ermee tot last te zijn en je hebt ook permanent twee roadies op afroep klaarstaan om het boeltje te versjouwen?
    Luxe hoor!
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 15 september 2016 om 12:29

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik weet niet wat het budget is, maar ik zou in eerste instantie denken aan een line 6 amplifi, blackstar id core, of wellicht een marshall code denken.
    Gitaar over een basversterker vind ik (maar is persoonlijk) vaak niet mooi, waardoor je toch weer amp sims of zo nodig hebt.
    Zo'n modelling combo met min of meer fullrange weergave lijkt me dan een mooie tussenweg.
    Mijn budget ligt rond de 300 euro, het hoeft geen super grote versterker te zijn die knetterhard gaat. Waar het mij vooral om gaat is dat er een vol geluid in zit, met name op de lage tonen.

    @Remork. Ja dat is het doel. Ik hoef natuurlijk niet altijd vol gas te blazen en het versjouwen zie ik wel goedkomen, zo vaak zal dat niet gebeuren en zo zwaar is het niet.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat dit de prefecte match is:
    (Marshall Code50)

    http://www.bax-shop.nl/gitaarverster...rsterker-combo

    Zit een amp model in van een JCM2000, het budget is goed gerespecteerd, en met 50 watt kan je in bijna alle sittuaties goed overweg... Dichterbij ga je niet komen zonder de real deal te kopen lijkt me. Toch niet met het huidige budget.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Zelf denk ik dat je gewoon met je gitaar diverse muziekwinkels af moet gaan en daar diverse versterkers uit te proberen.
    Reden: op het forum zitten zoveel mensen met zoveel meningen wat dus aangeeft dat het een puur persoonlijk iets is.
    Dus wat voor de een de top is, is voor een ander bagger.

    Zelf ben ik VOX buizen amp freak en heb er dan ook verschillende in huis (muziekkamer).
    De Vox amps zijn allemaal combo's en makkelijk mee te nemen (te tillen) voor als ik eens weg moet.
    Uiteraard is dat er maar 1 natuurlijk want het is onzin om ze alle 8 mee te nemen.
    Afhankelijk waar ik naar toe moet maak ik een keuze welke amp meegaat dus heb ik ook altijd de sound waar ik weg van ben.
    Modeling amps komen er bij mij niet in want vind die mogelijkheden niet realistisch.
    Voor een optreden neem ik ook mijn oude Boss GT-6 mee welke ik, qua effecten, heb voor geprogrammeerd.

    Deze combi ligt mij persoonlijk wel, gitaar in de GT-6, de GT-6 in de Vox, Vox op het net (230) en klaar ben ik.
    Ook heb ik altijd een DI mee voor als er over een PA extra gespeeld moet worden.

    Uiteraard zeg ik hiermee niet wat je zou moeten doen, zie het als een kennisgeving/voorbeeld.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.977

    Standaard

    Ik denk dat Remork bedoelt dat 100W buizen vrijwel altijd echt overkill is, buizenamps klinken nou eenmaal pas lekker als ze een beetje op volume staan, en dat is met 100W echt geen lolletje voor je oren/buren. Verder lijken die 412's en top in de wittebroodsweken niet zo zwaar, maar op den duur gaat dat gewicht je toch echt tegenstaan hoor! Of het moet zijn dat je er nooit mee gaat repeteren ergens of optreden, dan is het een ander verhaal.
    Nou ja, "jongelui, je ziet maar!", zei Joop Den Uyl ooit.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 15 september 2016 om 14:54

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Verder lijken die 412's en top in de wittebroodsweken niet zo zwaar, maar op den duur gaat dat gewicht je toch echt tegenstaan hoor!

    Valt best mee.
    Ik ben nu 36, en speel sinds mijn 18e op 4x12's, en moet er niet aan denken om kleiner te gaan. Van alles geprobeerd, en over van alles gespeeld (soms speel je niet over je eigen backline), en elke keer is het blegh.
    Qua sjouwen valt het ook wel mee, zolang je niet 3x per week een trap op en af hoeft, en als je met tweeën sjouwt al helemaal niet.
    In de band sjouwen we altijd alles met zijn allen.
    4x12, top erop en rollen maar.

    Ik zie echt het probleem niet, uitzonderlijke gevallen daargelaten.
    Zelfs in een klein kroegje niet. Als er een 2x12 combo kan staan kan er ook een 4x12 met top staan.

  9. #9

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb een hoop leeswerk zie ik.

    echter zijn dit allemaal gitaarversterkers toch? Ik ga waarschijnlijk over een tijdje ook basgitaar spelen dus is een basversterker dan niet een betere keus voor nu?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Zoals eerder al gezegd: op een basversterker gitaar spelen is vaak geen feest. Wil je bas spelen, en optreden, dan zal je een flinke versterker en kabinet moeten hebben. Een 30 of 50 watt versterker/combo gaat je niet uit de brand helpen.

    Ik speel zowel bas als gitaar, maar heb ook twee separate versterkers.....

    Ik zou eerst een gitaarversterker kopen en dan sparen voor een knappe basinstallatie.

    Robin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top