Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Thanks! Ik heb zelf een short list van drie inzendingen die er echt uitspringen voor mij. (Niet de mijne dus, de slordigheid is een terechte opmerking... maar ja, stomme deadlines ) Blijven nog twee plekken over. Daarvoor komen best nog wat mensen in aanmerking. Binnen die groep is het nog best lastig kiezen. Dat er niet echt criteria zijn aangegeven waar op gelet wordt maakt het ook niet makkelijker. Als het vooral bedoeld is om jong talent aan te moedigen val ik hoe dan ook al af En ik ben niet echt een snelle gitarist van nature. Wat dat betreft heeft Ernest misschien wel gelijk, en had ik beter een ballad kunnen uitkiezen. Maar dit nummer heb ik ooit juist daarom geschreven. Juist omdat ik dat eigenlijk nooit echt doe.

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 november 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    6

    Standaard

    Ik vind jouw inzending qua inhoud heel muzikaal en zelfs ook technisch zeer sterk alleen helaas qua uitvoering wat rommelig door de snelheid. De aanwezigheid van meerstemmigheid vind ik heel belangrijk (wat betreft de wedstrijd) en dat is ook heel sterk bij jouw stuk. Steven Ven houdt het veel rustiger en eenvoudig (ik zou niet zeggen simpel), maar zijn ritme staat als een huis met een goede sound.

  3. #13

    Standaard

    Dank je!

    Die slordigheid gaat er nog wel uit. Wat dat betreft moest het net te snel af. (of heb ik gewoon net te laat bedacht om deze weer eens op te pakken) Het toevoegen van een nieuw gedeelte, met een behoorlijk uitdagend riffje vereiste ook nog wat sleutelwerk. Het is wat het is. Voor de rest ga ik niet te veel zeggen over andere inzendingen, zoals gezegd, er zitten erg goede inzendingen bij, en er zijn er ook die duidelijk minder zijn, of me gewoon minder aanspreken.

    Eén ding wel, wat sound betreft, de opname van Steven is een cd opname in een studio. Het zou eigenlijk wel triest zijn, als de opnames die ik thuis maak en mix (en je wilt niet weten waarop ik mix) beter zouden klinken... Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de jury, of de mensen die de voorselectie doen (geen idee of dat dezelfde zijn) zich door de opname kwaliteit laten leiden. Plat gezegd, de criteria zijn niet bekend. Maar opnamekwaliteit zou een zeer slecht criterium zijn. Als creativiteit meetelt is dat een aspect waar mijn nummer goed op zou moeten scoren. Geen van de gebruikte riffs zitten in het standaardrepertoire. En een paar hebben redelijk leuke twists erin. Het boom-chick stuk is verder vrij standaard, maar qua akkoordkeuze en vingerzetting zitten er ook nog wel wat leuke geintjes in. Een barre over twee frets (overigens weet ik dat Harry Sacksioni dat ook wel eens ergens gebruikt heeft) en een lekker ambigue greep die ik zowel als Am akkoord en als E7 akkoord gebruik. Niet spectaculair allemaal, maar wel leuk.

    All in all, een stuk dat vooral de gitarist in mij leuk vindt, misschien meer dan de muzikant. De muzikant hoor je meer bij mijn rustigere werk. De Jerry Reed aanpak zou wel iets voor mij zijn. Ik zou dit nummer best wel eens door iemand als Lars de Rijck willen horen op een metronoomstandje 178
    Laatst gewijzigd door Harald; 18 september 2016 om 19:49

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 november 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    6

    Standaard

    Ik had hetzelfde probleem (tijd tekort). Mijn opleiding aan de universiteit is best zwaar, maar ik denk echt wel dat ik nu tijd kan maken om mijn ambacht op te schroeven. Mijn inzending was ook meer een reminder voor mijzelf om vanaf nu weer aan de slag te gaan.

  5. #15

    Standaard

    AAAAARRGGGHHHH!

    Het is zo logisch dat ze bestaan... weet niet wat ik bij deze opname heb gebruikt, want ik pak er gewoon eentje uit mijn brillekoker met plectrums. Als zo'n ding breekt gooi ik het weg. Maar zal er iig bij het instuderen mee gespeeld hebben... Niet effectief dan, bij een nummer dat zo op spiergeheugen moet draaien.

    Waar heeft ie het over? Juist, thumbpicks...

    Voortaan dus opletten als ik die dingen koop. Je hebt ze nl. ook linkshandig, die kun je wel rechtshandig gebruiken maar dan zitten ze net anders. Het viel me op omdat ik wat problemen met cascading harmonics had, die ik normaal niet heb. Blijkt dat ik wat linkshandige thumbpicks in mijn verzameling heb, en aan de slijtage te zien zijn die juist het meeste gebruikt de afgelopen tijd

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 november 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    6

    Standaard

    Sloeg je reactie op mijn reactie?

    In ieder geval, ik heb je eerder versie van het nummer gezien, die was een stuk beter. Waarom had je die niet ingezonden?

  7. #17

    Standaard

    Nee, staat los van jouw reactie. Overigens, die oudere versie zakt in. Die begint bij een metronoomstand van 152 en eindigt op 144. Dat is precies verkeerd om... De nieuwe versie houdt zijn snelheid (zit stiekem een drumtrack onder) maar stuur blijkbaar af en toe bij. Dat zou je zonder click niet doen, en je hebt dan dus blijkbaar de kans dat het juist minder opvalt dat het tempo schommelt . Op zich is een lichte schommeling van het tempo lang niet altijd een probleem, maar het moet wel een beetje met de spanningsboog van het nummer kloppen. Vertragen is gewoon niet goed, maar gebeurt hier best makkelijk met die open string runs. En dat wilde ik voorkomen door er een drumtrack onder te zetten.Op zich zou een versnelling op het einde juist goed zijn zelfs.
    Laatst gewijzigd door Harald; 19 september 2016 om 14:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top