Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11

    Standaard

    Blijkbaar heb ik jouw prijs-suggestie als spottend opgevat en was die zo niet bedoeld. Mijn verontschuldigingen daarvoor.

    (Maar ik uitte mijn kritiek tenminste nog in een vragende vorm, en niet denigrerend.)
    Laatst gewijzigd door alias; 13 september 2016 om 22:47
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    @ erik en remork. Heeft forumlid mvdelden jullie ooit iets misdaan, dat ie geen gewoon antwoord mag krijgen op een gewone vraag?
    (En een echte taalzeikstraal zou zich eerder ergeren aan het gebruik van "focussen", waar "richten" tenminste wèl goed Nederlands is.)

    @ mvdelden: Koop in ieder geval een actieve basgitaar, die kun je zonder DI box in je mengpaneel prikken.
    Voor een een goede betaalbare zou je aan een (2e-hands) Cort kunnen denken. Zelf geen ervaring mee overigens, maar vaker gehoord.
    Anders Squier.
    Forumlid MvDelden heeft mij nooit iets misdaan hoor.
    Maar ik dacht: "Daar heb je weer zo'n vraag van het kaliber "Mijn fietsband is lek, wat moet ik nou doen?""
    Als ie nou wat info gaf over genre, speelstijl, budget etc., dan konden sommigen er wel wat mee, maar nu?

    Sorry hoor, MvDelden, het was niet heel lullig bedoeld!
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 14 september 2016 om 00:06

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    @ mvdelden: Koop in ieder geval een actieve basgitaar, die kun je zonder DI box in je mengpaneel prikken.
    Zwak argument. Een leuke passieve bas met een losse Hi-Z input DI is mogelijk net zo duur als een aktieve bas. En voor af en toe opnamegebruik wil je dat gehannes met batterijen niet.

    Ik heb goede ervaring met low budget Yamaha bassen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat dacht je van de Ibanez TMB 30 , lekker compact basgitaartje en voordelig


    http://www.keymusic.com/nl/item/iban...FeMy0wod4ocH1A

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb goede ervaring met low budget Yamaha bassen.
    Ja! Ik ook. En met nieuwere Squiers.

  6. #16

    Standaard

    Hallo, sorry kon helaas niet reageren via de site, kon niet inloggen. Nu via deze app wel gelukt.

    Maar bedankt voor de antwoorden. De bedoeling is dat ik de bas ga opnemen rechtstreeks in een Tascam 1641 en dmv amplitube deze ga versterken. Ik heb mijn gitaar gestemd in B, dus waarschijnlijk zal een 5 snarige bas zeker van pas komen. Budget is rond de 150 a 200 euro.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dit ding?

    GUITAR
    Connector 6.3mm(1/4") phone jack, UNBALANCED
    Input impedance 700kohms
    Nominal input level
    -52dBv(INPUT:MAX)
    -6dBv(INPUT:MIN)
    Daar kan prima rechtstreeks een passieve bas op. Echt geen aktieve elektronica of DI nodig
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Yamaha zoeken. Bijvoorbeeld deze, of deze, deze Yamaha of zo'n Squier.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ga komende zaterdag lekker naar Vintage Veenendaal, zoek daar voor jouw budget wat uit probeer 'm ter plekke.... het is net als met een gitaar ... kan je d'r lekker zittend mee spelen, bevalt het geluid, de hals, de afstelling..... snaren doen ook het nodige... roundwound of flatwound, lichte of zware snaren....en sla je aan met plectrum of met de vingers.... zoveel factoren die het een persoonlijke kwestie maken. Ikzelf ben liefhebber van de slanke hals van een (Gibson) Thunderbird, anderen vinden de Jazz bas geweldig, weer anderen houden van een pickup combinatie Jazz bass /Precision en dat werkt ook goed. Ik heb ook nog een Washburn Rudi Sarzo B70 RS met actieve pups en die klinkt weer heel anders ... oftewel: gewoon veel bassen uitproberen
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Op Vintage Veenendaal betaal je sowieso de volle hoofdprijs plus nog een beetje. Koopjes doe je daar niet hoor.

    Anyway, als bassist zou ik zeggen: Als het maar voor wat gefröbel thuis is, koop jezelf een Squier Bronco, en klaar ermee. Shortscale (dus erg gemakkelijk te bespelen als gitarist), degelijke kwaliteit en vooral: degelijke klank.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top