Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    dit klinkt alsof hij t nog nooit gedaan heeft en niet aandurft.

    ik had het ook nog nooit gedaan, heb mij goed ingelezen en voorzichtig gedaan.
    Die spoeldraad zit vast aan een normale meeraderige draad, die is ietsje dikker, als je goed kan solderen dan zal er vrijwel geen hitte richting de spoel gaan want de draad is lang genoeg, zeker als je een 3e hand gebruikt waar de krokodillenklem dan een soort heatsink zal zijn voor korte duur.

    ik zou t zelf niet doen als je er niet handig mee bent maar iedereen die goed kan solderen en een beetje handig is kan dit zelf allemaal.
    anders had ik het ook niet aangedurfd met mijn ENIGE gibson.. en ik hou zielsveel van die gitaar :P
    de kleine hoeveelheid wax die eraf gaat of lichtelijk beschadigd heeft geen effect op het functioneren van de pickup.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb dit al letterlijk honderden keren gedaan. Heb ook geleerd van Seymour Duncan hoe je het risico kan beperken tot miniem (1 op de 200 pups geeft problemen en das echt niks) en hoe je die wax weer kan herstellen. Immers: de spoelen zelf moeten vooral gepot zijn om squeels tegen te gaan: de baseplate: not so much.

    @Vulvasonic: je weet dat ik dit soort shit kosteloos voor je doe kerel. waar blijft die PM?!
    Dat vind ik echt superlief van je!!! Maar eigenlijk zit ik gewoon nog een beetje te dagdromen. Mijn 347 begint werkloos te worden en eigenlijk wil ik mijn set-up, dus de versterkers en pedaaltjes die ik nu heb, aanpassen om volledig geschikt te maken voor de 347 binnen de muziek die ik nu maak. Dus waar ik heeeeeeel vaak aan denk is de vraag hoe ik aan een geschikte back-up kan komen. Wel, de feiten spreken niet in mijn voordeel. Je weet wat ik bedoel.
    En toch......, misschien ben ik over een paar jaar ineens in staat om bijvoorbeeld een tweedehands Sheraton binnen te hengelen. Als me dat lukt wil ik toch die single coil switch, want dat is nou net één van de kenmerken van de 347 die ik zo geweldig vind. Ik gebruik het ook daadwerkelijk.
    Ach, ik ben een dromer, Orfie. Ik wil van alles en mijn mogelijkheden zijn zo enorm beperkt.
    Ik ben trouwens niet alleen een dromer, ik ben ook een enorme twijfelkont. Ik heb 3 telecasters. De Fender telecaster die in alle opzichten perfect was voor alles wat ik deed staat nu geparkeerd, omdat ik andere muziek maak (bovendien moet stelpen eens stevig worden aangedraaid en dat durf ik niet). Een andere telecaster (of eigenlijk 'esquier') is geweldig gemaakt door Fred Dons, maar is meer voor het steviger werk. Zou een goed tandem vormen met de Fender. Fred Dons heeft echter nóg een telecaster voor me gemaakt en die is echt waanzinnig lekker. Ik denk dat de PU's beter kunnen, maar man...... de gitaar is zo licht als een veertje, maar heeft tegelijkertijd een hele dikke, ronde, vrijwel ongelakte esdoorn hals. Daar speel ik tegenwoordig alles op. Ook omdat ik zo goed als nooit een snaar breek. En toch zoek ik altijd iets dat als back-up kan dienen voor de gitaar die ik gebruik. Ik zou een moord doen voor een kopie van die gitaar (zelfde gewicht, zelfde hals, ander kleurtje voor de afwisseling...., nou dát dus).

    Maar ja...., mijn 347. Ik word gek. Zo ben ik letterlijk hele nachten bezig. En dan kom ik na weken brainstormen tot de conclusie dat ik mijn Koch Pedaltone maar weer eens moet gaan gebruiken, want daarmee heb je in ieder geval alle gain stages gedekt en je bent verzekerd van een goed geluid. Maar dan blijkt ineens dat het niet goed is om een met bier volgegooide Pedaltone, na drie jaar niet te hebben gebruikt, uit de tas te halen en aan te sluiten met het idee dat het dan allemaal goed komt. Nou, niet dus. Alle potmeters kraken en het geluid blijft af en toe op 1 stand hangen. De derde knop (power amp) doet helemaal niks, terwijl je daarmee juist enorm moest uitkijken voor het volumeverschil. En de laatste knop, waarmee je ieder geluid nog eens een extra boost kan geven, is kapot. Dat ding zit zo vast als een huis en is nota bene blijven hangen in de 'boost mode'. Onnodig te zeggen dat ik er slechts een klotegeluid uit wist te halen.......

    Ik weet het gewoon niet meer.

    Sorry, ik heb me weer eens laten gaan.



    Nog even on topic: Zijn er specifieke humbuckers waarvan je bij voorbaat kan zeggen of ze wel of juist niet geschikt zijn om te functioneren als single coil? Denk aan output, legering, dat soort dingen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja Vulva, alle 4adrige pups. Staat ook altijd bij de specs vermeld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht

    Nog even on topic: Zijn er specifieke humbuckers waarvan je bij voorbaat kan zeggen of ze wel of juist niet geschikt zijn om te functioneren als single coil? Denk aan output, legering, dat soort dingen.
    ik ben nogalwelzotamelijk te spreken over deze in de brugpositie http://www.seymourduncan.com/pickup/59custom-hybrid
    (okay ik heb zelf de trembucker versie maar het gaat nou ff om de custom hybrid met z'n single coil mogelijkheid).. k weet alleen niet of jij in de humbucker stand vrolijk wordt want dan is ie best wel pittig .. zou je in je Fresiaperiode mss nog wel leuk gevonden hebben
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nog even on topic: Zijn er specifieke humbuckers waarvan je bij voorbaat kan zeggen of ze wel of juist niet geschikt zijn om te functioneren als single coil? Denk aan output, legering, dat soort dingen.
    Of de P-rails van SD:
    http://www.seymourduncan.com/pickup/p-rails-neck
    humbucker tone, P90 tone, and Strat tone

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schrevel Bekijk bericht
    Of de P-rails van SD:
    http://www.seymourduncan.com/pickup/p-rails-neck
    humbucker tone, P90 tone, and Strat tone
    Ik vind dat het dus 3 keer net niet. Heb er twee gehad en in meerdere gitaren geprobeerd. All round als een Volvo xc90, maar dat is geen echte stationwagen, geen echte offroader en ook niet echt een luxe uitstraling als een Range Rover.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    zie ook mijn topic voor plaatje vn mijn pickups die ik gesplit heb:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...mijn-lp-studio
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    zie ook mijn topic voor plaatje vn mijn pickups die ik gesplit heb:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...mijn-lp-studio
    Da's een effectief demotivatie-draadje

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    haha ja nouja het is wel gelukt uiteindelijk, zelfs de kleine troubles zoals helemaal stil krijgen zijn verholpen :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik vind dat het dus 3 keer net niet. Heb er twee gehad en in meerdere gitaren geprobeerd. All round als een Volvo xc90, maar dat is geen echte stationwagen, geen echte offroader en ook niet echt een luxe uitstraling als een Range Rover.
    dat is een beetje de makke... kan alles maar blinkt nergens echt in uit...comes with the territory .... alles is een compromis
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top