Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    haha ja nouja het is wel gelukt uiteindelijk, zelfs de kleine troubles zoals helemaal stil krijgen zijn verholpen :P
    Ha ha ha, mag graag genieten van de klussers hier maar ik zou dan wel overwegen je draadje aan te vullen met de eindstand.

    En een mod een moddervet dik hangslot om je draadje te laten hangen!

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Ik vind dat het dus 3 keer net niet. Heb er twee gehad en in meerdere gitaren geprobeerd. All round als een Volvo xc90, maar dat is geen echte stationwagen, geen echte offroader en ook niet echt een luxe uitstraling als een Range Rover.
    Ik ben het helaas hiermee helemaal eens.
    En dan vergeet je het prijs aspect ook nog mee te nemen. Zoveel geld voor iets waarin je ech t niet wilt rijden.

    Ik heb in mas y menos 1975 een reparatie op een koptelefoon uitgevoerd, en die reparatie houdt het nog steeds.

    Draad oervoorzichtig ontdoen van eventuele lak
    Het schone draadje/beter draadjes vertinnen met een lichte soldeerbout
    De vertinde draadjes voorzichtig in elkaar draaien
    Niet vaker dan een slag of vier
    Subtiel overgieten met benzine (piepet of oordruppelaar maar echt een weinig)
    Het teveel deppen met keukenrol
    En dan in de fik steken
    Het brandt kort en hevig
    Net genoeg om de vertinning te laten smelten
    Klaar!!!!
    Niet meer aan komen,totdat echt duidelijk is dat je draadje is afgekoeld.

    Een bijna fool proof methode om uberdunne draadjes te solderen zonder ze te grillen.
    Waar ik het over heb is een koptelefoon, die volgens een heel afwijkend principe werkt en door een eindversterker moet worden aangestuurd.
    Dat is essentieel een andere belasting van een pup op een gitaar.
    Houdt mijn reparatie het meer dan 40 jaar onder relatief Ware belasting, dan houdt jouwcoil split het voor de eewigheid.

    Don't be afraid; wat heb je te verliezen?
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Subtiel overgieten met benzine (piepet of oordruppelaar maar echt een weinig)
    Het teveel deppen met keukenrol
    En dan in de fik steken
    Het brandt kort en hevig
    Net genoeg om de vertinning te laten smelten
    Klaar!!!!
    Niet meer aan komen,totdat echt duidelijk is dat je draadje is afgekoeld.

    Een bijna fool proof methode om uberdunne draadjes te solderen zonder ze te grillen.
    Waarschijnlijk aanzienlijk meer geluk dan wijsheid dat het gelukt is. En zo verschikkelijk gevoelig voor fuckups dat het de vraag is waar je het facet "fool proof"" precies kunt vinden tussen alle foolishness. Maar, toegegeven, een waanzinnig knap stukje out-off-the-box denken als het gaat om het verzinnen en toepassen van alternatieve technieken. Op een niveau "Laurel en Hardy", dat dan weer wel.

    Ik vrees echt het ergste als forumleden deze aanpak gaan toepassen.....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Waarschijnlijk aanzienlijk meer geluk dan wijsheid dat het gelukt is. En zo verschikkelijk gevoelig voor fuckups dat het de vraag is waar je het facet "fool proof"" precies kunt vinden tussen alle foolishness. Maar, toegegeven, een waanzinnig knap stukje out-off-the-box denken als het gaat om het verzinnen en toepassen van alternatieve technieken. Op een niveau "Laurel en Hardy", dat dan weer wel.

    Ik vrees echt het ergste als forumleden deze aanpak gaan toepassen.....
    En dan maar volhouden dat gitaristen een beetje gevaarlijk leven niet uit de weggaan.
    Ik woonde bijna 20 jaar in Geuzenveld. Amsterdam Geuzenveld dus.

    Zonder mezelf op de borst te kloppen: ik had destijds een vriendje, en die haalde intermitterende fouten uit elektronica bij Fokker. Hij wist een thing or two over elektronica en onorthodoxe oplossingen.
    En luchtwaardigheid.

    Hij stak zijn duim op nadat ik hem heb laten zien hoe of wat.
    Ik geloof dat ik aan de hand van je twijfels eindelijk begrijp waarom Fokker het niet heeft gered.

    Mijn suggestie: probeer het eens rustig uit op iets dat al beyond repair is. En geloof het maar: aan ideetjes geen gebrek.
    Vulv's mamma didn't raise no fools.
    hij besluit zelf wat ie aandurft of niet.

    Ik heb terwijl van de discussie gemeend de methode aan te dragen.
    Overdenk nog eens, alsjeblieft, wat je van mijn stukje vindt. Als iets minder gebruikelijk is,is het niet perse slapstick.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 21 oktober 2016 om 21:22

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Draadjes blank maken, in elkaar draaien en solderen.



    Fokker is niet voor niets failliet Gus

  6. #36

    Standaard

    Gelukkig staat die Fokker op m'n eigen CV. Niet alleen als bedrijf maar ook nog de relevante afdelingen waar dus uitgebreid gesoldeerd wordt. En ken ik heel wat leuke, en minder leuke, Fokker verhalen over gebruikte technieken (even likken aan het puntje van het penseeltje waarmee je altijd de radiumhoudende verf aanbrengt op de schaalaanduiding van je cockpitindicators zodat het "lekker puntig"" is) . Maar deze soldeertechniek is daarin nog niet voorbij gekomen en ik ben me ook niet bewust en te zijn tegengekomen in welke vorm van technisch manual, van welke fabrikant van vliegtuigapparatuur dan ook. Bij dat Fokker wordt gewoon netjes volgens IPC standaard gesoldeerd en daar wordt het solderend personeel ook op getraint. Heel interessant dus dat je vriendje veel zou weten over "onorthodoxe oplossingen" maar gelukkig is zijn er acties en initiatieven genoeg om dat soort idioterie uit mensen te elimineren. Er bestaan wel interessante TV programma's over het resultaat van dit soort "onorthodoxe oplossingen". Ze heten "Famous Aircraft Iinvestigations" enzo.

    Dus kun je, behalve dit soort slapstick oplossingen aan te dragen ook stoppen met het voor te doen komen alsof dt soort fratsen zouden worden gebruikt in kritische processen zoals het werken aan vliegtiuigapparatuur. Het is dus de vraag of je doet aan "bijdragen aan de duscussie" ofdat je ervan geniet jezelf lekker horen kletsen. En inderdaad, klets je dito kletskoek.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik ben het helaas hiermee helemaal eens.
    En dan vergeet je het prijs aspect ook nog mee te nemen. Zoveel geld voor iets waarin je ech t niet wilt rijden.

    Ik heb in mas y menos 1975 een reparatie op een koptelefoon uitgevoerd, en die reparatie houdt het nog steeds.

    Draad oervoorzichtig ontdoen van eventuele lak
    Het schone draadje/beter draadjes vertinnen met een lichte soldeerbout
    De vertinde draadjes voorzichtig in elkaar draaien
    Niet vaker dan een slag of vier
    Subtiel overgieten met benzine (piepet of oordruppelaar maar echt een weinig)
    Het teveel deppen met keukenrol
    En dan in de fik steken
    Het brandt kort en hevig
    Net genoeg om de vertinning te laten smelten
    Klaar!!!!
    Niet meer aan komen,totdat echt duidelijk is dat je draadje is afgekoeld.

    Een bijna fool proof methode om uberdunne draadjes te solderen zonder ze te grillen.
    Waar ik het over heb is een koptelefoon, die volgens een heel afwijkend principe werkt en door een eindversterker moet worden aangestuurd.
    Dat is essentieel een andere belasting van een pup op een gitaar.
    Houdt mijn reparatie het meer dan 40 jaar onder relatief Ware belasting, dan houdt jouwcoil split het voor de eewigheid.

    Don't be afraid; wat heb je te verliezen?
    Vriendelijke groet, Gus
    Gustavo beste man, of all people...jij?

    Ik moet eventjes een knaller draaien uit de jaren 80. Hij is ook nog eens dood ook. Maar die methodiek van je is gelijkaardig de titel van die LP van Lou Reed: magic and loss (total loss als je het mij vraagt). Wel even heel erg hard om gelachen, bedoelt of niet, het spijt me, het is me niet om je jennen, stangen of ridiculiseren, je bijdragen zijn me daar veel te lief voor. Maar kan je toepassing niet zo goed plaatsen in de PTP solderingtjes van de low fi broddelaars zoals mezelf. Ik ben hier voornamelijk lid om te leren, lachen en de breed vermaak. Niet om het pand tot de grond toe af te fikken. Maar mijn onzekerheid gaat me overduidelijk weerhouden je methode te praktiseren.

    Maar resumerend toch erg bedankt!

    Opperhoofd Fool Bux.
    Laatst gewijzigd door Buxtra; 22 oktober 2016 om 19:09

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top