Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    9 maart 2002
    Locatie
    N.Br de Kempen
    Berichten
    47

    Standaard Vox AC4 C1. 12 Kapot ???

    ik heb een kleinere versterker gekocht (Vox AC4) om mee te sjouwen naar de repetitie omdat ik die andere te zwaar vind.
    Nu moet ik zeggen dat de vox ontzettend goed klinkt maar bij gebruik van pedalen aan /uit zetten geeft hij een plop.
    Hoe harder de versterker staat hoe harder de plop. (Echt hard)
    dit is alleen bij t b pedalen en niet met gebufferde.
    Nu komt eigenlijk mijn probleem pas.
    Als ik mijn peedaal bord of losse pedalen aansluit op mijn Fender of Rivera (Beide ook buizenversterkers)is er niks aan de hand.
    Alleen bij de vox geeft het een plop .
    Kan het zijn dat deze gevoeliger is dan een andere versterker, of is er dan iets kapot.

    Gr Ad

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Dit schijnt het schema te zijn:



    Het eerste dat opvalt is dat de input compleet DC is, dus geen ingangscondensator heeft. Is ook niet noodzakelijk, maar een beetje DC-offset tijdens het schakelen van je fx wordt dus zo door de eerste trap uitversterkt.

    Dit zul je idd alleen bij TB pedalen merken, je schakelt dan nl. tussen een bypass zonder elektronica (geen DC-offset) en het fx-circuit (mogelijk DC-offset). Als je bij een gebufferd pedaal omschakelt zit altijd de buffer er tussen en als die wat DC-offset geeft is die offset er altijd en is er geen (hoorbaar) verschil bij het schakelen.

    Is de plop alleen de eerste keer schakelen hard en daarna minder of zelfs weg?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    9 maart 2002
    Locatie
    N.Br de Kempen
    Berichten
    47

    Standaard

    Hallo Plant.
    Bedankt voor je antwoord.
    Als ik het goed begrijp zou dit normaal zijn bij deze versterker.
    Ik denk dat ie dan retour gaat. Er aan solderen zie ik niet zitten i.v.m. twee jaar garantie.
    Nieuw moet naar mijn mening goed zijn.
    van het schema heb ik helemaal geen verstand maar een kennis van me werkt in
    de elektronica en is hier vrij hoog in geschoold.
    Ik zal hem er even naar laten kijken .

    P.S. Die plop is er altijd tijdens het schakelen..Niet harder en niet zachter. Ook na de twintigste keer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top