Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard Hughes & Kettnet Switchblade

    Iemand bekend met dit apparaat? De specs spreken me op papier wel aan :-)
    Door de digitale opslag kan je meerdere banken aanmaken zodat je de instellingen van EQ en volume per gitaar kan inregelen. Daarnaast zijn er enkele digitale effecten die ook in de preset te zetten zijn. Voor mij ideaal omdat ik toch niet meer gebruik dan een delay op z'n tijd.

    2e hands gaan ze voor nog geen 300 euro (50 watt combo'tje).

    Lijkt bijna te mooi om waar te zijn....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Echt een versterker met oneindig veel mogelijkheden. De video's op YouTube geven een goede visie van wat dit ding allemaal kan. Ik heb er ook eentje (de 100 watt combo), maar die gebruik ik nooit en verkopen doen ze niet echt.

    Ik snap eigenlijk niet dat dit nooit een groter succes geworden is, want de amp is goed en er zijn veel presets te regelen. Vier kanalen geeft je ook veel opties om eigenlijk alle verschillende sounds eruit te halen.

    Nadeel bij mij: de footswitch is foetsie... Daarnaast ben ik meer van de eenvoudige versterkers, één of maximaal twee kanalen.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Net ff kunnen checken, herinnerde me dat mijn oud gitaarleraar er een heeft

    Effecten en clean vind ik prima. Vond alles na kanaal 1 eigenlijk niet mijn smaak helaas. Bepaald fizzy randje aan het geluid, wat ik ook met de instellingen deed.
    Herinnerde me net dat ik 'm toen ie net uit was ooit getest had en 'm om die reden had laten staan. Zelfde conclusie nu dus.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.969

    Standaard

    Je hebt ze ook zonder autobiasmonitoringssysteem (TSC noemen ze dat meen ik) en mét. En dat lijkt toch wel een zeer nuttige extra.
    Dus wellicht daarom dat de versies zonder zo voordelig gebruikt te krijgen zijn.
    En oh ja, op een Húghes & Kettner staat 'Húghes & Kettner' he, geen Marshall of Fender, dat speelt ook mee uiteraard.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 8 september 2016 om 21:44

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    H&K heeft wel echt een eigen sound (joh, je meent het) en dat staat me ergens ook best aan. Kan het moeilijk omschrijven, maar ik hoor het ook in de sound van Tommy Thayer die tevens H&K speelt over zijn eigen signature amp.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De Statesman klinkt dan toch weer anders dan de Tubemeisters.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    die nieuwe deluxe tubemeisters klinken ook weer anders dan de oude, naar mijn mening ook beter
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Ik heb een Switchblade 50 combo, twee jaar terug voor 375 euro inclusief flightcase opgepikt. Mij bevalt ie erg goed, goede toonregeling ook. Flink veel mid erin en hoog eruit, met de presence bijdraaien tot ie lekker klinkt, klaar. Hij heeft wel idioot veel gain, op kanaal drie en vier komt de gain bij mij nog niet aan de helft en dan is het al hakkuh geblazen. Effecten zijn prima voor mijn gebruik. Ik gebruik er een ENGL 4*12 Standard cab onder, de eigen speaker klinkt ook best lekker trouwens.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    die nieuwe deluxe tubemeisters klinken ook weer anders dan de oude, naar mijn mening ook beter
    Ja die schijnen wat ronder en minder fizzy te klinken. Ik zag ze laatst weer staan bij Bax. Wat zijn die dingen toch klein. Je bent bang dat ze tijdens een gig aan de kook raken.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 9 september 2016 om 10:29
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Tankman
    Guest

    Standaard

    @TS, heb je anders de Grandmeister wel eens gecheckt? Dat is misschien wel wat voor je.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top