Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 22 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 211
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mijn eerste versterker was een Fender Performer 650, tot nu toe één van de fijnst klinkende transistorversterkertjes die ik heb gehoord. Ging niet heel hard, maar er was ook een 100 watt versie van (Performer 1000).

    Nu heb ik voor oefensessies een Vox VT20 (dacht ik). Op zich prima om mee op te treden, kan rechtstreeks de tafel in en is lekker licht. Maar het gebrek aan dynamiek, het minder fijn reageren op aanslag, doet mij voor optredens toch kiezen voor mijn buizenbak. Dan maar een beetje meer gewicht meeslepen.
    Zijn die 650 ook geschikt voor thuis, in een rijtjeshuis?

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.583

    Standaard

    Ja, dat is het grote voordeel van transistorbakkies, die klinken op elk volume (vrijwel) hetzelfde. Hij had wel zo'n typische volumeknop, dus in één millimeter veel volume, maar met fluwelen vingers was dat wel te doen. Optie is om er een andere potmeter in te zetten. Maar zeker geschikt voor thuis.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #53

    Standaard

    Fender Deluxe 85 Redknob. Best fijn ding, hard, en pedalen geen probleem.

  4. #54

    Standaard

    Fender Roc Pro 1000. Er stond er een met bijpassende extension-cab in het oefenhok, klonk echt heel overtuigend. Als ik ooit zal besluiten om transistor te gaan dan wordt het de Roc Pro of een Roland Jazz Chorus 120.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Verschillende transistor versterkers gehad, maar Fenders vond ik toch veruit het lekkerst klinken. Sessionette 75 was ook niet slecht trouwens.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    En welke trannie benaderd het buizengeluid en feel erg goed? Peavey? Roland Cube? Fender? Anders.......?
    Pas geleden ontdekt dat the Beatles deze transistor amps gebruikten op Sgt Peppers en Revolver en Magical Mystery Tour en White Album. En ik dacht altijd dat het buizenamps waren. En ik maar zoeken naar die vette buizensound en draaien aan die knoppen :-)


  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    deze amps zijn trouwens half transistor / half buizen? whatever ....

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 april 2005
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    163

    Standaard

    Bij de Magical Mistery Tour en the White Album gebruiken ze de opvolgers, die zijn wel helemaal transistor.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2014
    Locatie
    Skèndel
    Berichten
    125

    Standaard

    Ik speel over een Fender Champion 100 zonder pedalen. Heb maar een paar sinds nodig, klank bevalt me goed. Buizen staat nog wel op de wishlist, maar voorlopig de centjes niet voor. Wil wel een keer mijn POD hd 500 wegdoen en dan wat losse pedaaltjes aanschaffen...

    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Naast m'n Fender Twin en Fender Blues Deluxe heb ik een aantal trannies: Session Bluesbaby 22, Session Rockette 30 en AER Aplha. Verschillende formaten en wattages, al maar gelang de aard van de gig (ik doe veel low-volume funky (soul)jazz gigs in het autoloze centrum.

    Modelling ben ik vanaf gestapt, ik heb een snelle punchy response nodig bij een cleane sound en geen enkel modelling amp die ik geprobeerd heb (Roland Cubes, Line6, Vox) kon me daarbij bekoren.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top