Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 22 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 211
  1. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Ze gaan idd vrij snel hard, maar naar mijn idee is het te handelen. Ik heb mijn Deluxe 112 nooit ver boven 1 gehad thuis en nooit boven 3 in de oefenruimte. Voordeel van die transistor bak, in tegenstelling tot buizen, dat hij ook niet verder open gedraaid hoeft om mooi te klinken.
    Thanx voor de hulp (de andere forummers ook btw). Ik heb 'm net toch maar opgehaald voor een zacht prijsje. Ik denk idd dat hij niet boven de 1 uit gaat komen. Ik kan 'm ook nog temmen met de volume op de strat. Ben er happy mee.
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Andersom: een transistorversterker die geschikt is voor een 8 Ohm speaker wordt met 4 Ohm dubbel zo zwaar belast. Een goed ontworpen versterker zal niet meteen de geest geven, maar hij wordt er niet vrolijk van, wel heet.
    yup bij transistorversterkers geld een minimale impedantie, waar je niet onder wil komen...

  3. #163
    Member
    Geregistreerd
    17 februari 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    55

    Standaard

    Heb dit hele topic niet doorgelezen, maar vond de vraag wel interessant.

    Zelf speel ik 99% van de tijd over een transistor versterker. Degene die ik heb mooist vind klinken met een telecaster vind ik de Hughes & Kettner Edition Blue 15 R. Deze heb ik volgens mij in 2004 of 2005 gekocht. Ben hem pas later gaan waarderen. Ze zijn overigens nog steeds te koop.

    De reden dat ik op transistors speel is omdat ik voornamelijk thuis speel. Optreden komt misschien wel eens, maar ik doe het voornamelijk voor mijzelf. Als je op een tube amp laag volume clean wil spelen heb je volgens mij een versterker met een hoog wattage nodig. Speel de overige 1 procent op een 5 watt buisenversterkertje, maar die overstuurt redelijk snel. Vandaar een transistor.
    Laatst gewijzigd door Marc1974; 10 februari 2017 om 12:22
    Fender American Standard Telecaster
    VOX AC10


  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc1974 Bekijk bericht
    Als je op een tube amp laag volume clean wil spelen heb je volgens mij een versterker met een hoog wattage nodig. Speel de overige 1 procent op een 5 watt buisenversterkertje, maar die overstuurt redelijk snel. Vandaar een transistor.
    Hangt van de versterker af en hoe hard je thuis clean wilt kunnen spelen. Je kunt namelijk thuis op een 5 watt buizenampje (een Champ bijvoorbeeld) makkelijk clean spelen.

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Een Fender Champ klinkt nog redelijk clean en was best onder de indruk van zo'n klein versterkertje. Weet niet of Marcel Fisser een mod heeft gedaan maar klonk met mn '81 Tokai erg mooi vintage.
    Heb zijn versterker gebruikt toen ik Alain Clark moest begeleiden en was luid genoeg hoor op de bühne dus laat staan thuis.

  6. #166
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Is het trouwens zo, dat als een versterker clean goed klinkt, hij ook een cd goed laat klinken? Dus een HIFI versterker zou ook goed zijn? Dus het geluid niet kleurt? Aantal jaren geleden een keer bij iemand op bezoek geweest en die had volgens mij zo' n Cube nog wat. Qua geluid zeer HIFI. Is dat dan de definitie van een gitaar versterker die goed clean kan?

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Woldhek, die vlieger gaat helaas niet op.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Is het trouwens zo, dat als een versterker clean goed klinkt, hij ook een cd goed laat klinken? Dus een HIFI versterker zou ook goed zijn? Dus het geluid niet kleurt? Aantal jaren geleden een keer bij iemand op bezoek geweest en die had volgens mij zo' n Cube nog wat. Qua geluid zeer HIFI. Is dat dan de definitie van een gitaar versterker die goed clean kan?
    Nee. Een Fender silverface klinkt clean heel goed (is mijn mening, maar heel veel mensen vinden dat). Maar het is niet zo dat zo'n amp het geluid niet kleurt. In tegendeel: zo'n amp haalt het mid uit je sound, daarom klinkt ie nu juist "clean" en klinkt ie zo mooi.

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik begin te denken dat je dan een parametrische equalizer aanschaft, om elke niet goed klinkende gitaar versterker geschikt te maken voor clean.Sweat spot frequentie zoeken , width inregelen en die band 3 DB verzwakken. Maar zo zal het ook wel niet werken. Worden parametrische equalizers wel gebruikt als pedaal bij gitaristen?

  10. #170

    Standaard

    Ik speel over een transistorversterker en twee hybrid versterkers. Voor jazz en cleane partijen is die 100 procent transistorversterker uitstekend. Die nieuwe Roland Jazz chorus van 40 watt is een prima versterker. Hij klinkt ook erg goed in combinatie met pedalen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top