Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 22 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 211
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard Wie spelen er over een transistor versterker?

    Ben wel benieuwd wie hier nog op transistor versterkers spelen in het oefenhok of op podium. En wat voor merk gebruik je en waarom speel je op transistor versterkers?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik speel wel eens over een Banditt. In het oefenhok staan ook Engl's maar daar ben ik ook niet heel erg dol op.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Sinds februari speel ik op een DV Mark Micro 50, helaas zonder bijbehorende cab.
    Ik had als eisen;
    -2 kanalen
    -reverb
    -licht/compact
    -goed clean

    Omdat ik met enige regelmaat in de kerk speel had ik geen zin om pakezel te spelen. Mijn setup was daar altijd;
    -gitaar naar keuze
    -koch studiotone
    -koffertje met effecten
    -koffer met ipad, standaarden, snaren etct.

    Vaak betekende dit 2 keer heen en weer lopen naar de auto. Mede doordat ik vader ben geworden is de beslissing gekomen om een makkelijkere setup te kiezen.
    De micro 50 was toen nog niet zo lang uit en voorradig bij Kees Dee, dus op een druilerige zaterdagmiddag na een verplicht ochtendje Ikea met de vrouw kon ik hem mooi uit testen.
    Over de bijbehorende cab was het clean meer dan acceptabel, niet zo zeer sparkling clean maar wel helder met genoeg punch. De reverb is digitaal en dat is wel merkbaar maar niet storend op lage settings. Het drive kanaal is eigenlijk geen apart kanaal maar meer een overdrivekanaal over het clean kanaal heen. De toneregeling van het cleane kanaal hebben dus ook effect op het drivekanaal en andersom.
    De beslissing was snel gemaakt en ik maak er nog bijna elke week gebruik van. In de kerk staat nu een harley benton 1x12 met een celestion v30. Niet de beste combi, maar "it get's the job done". En voor 75 euro voor een multiplex cab hoor je mij niet klagen. (Lang leve Used Products)
    De dv mark neem ik nu mee in een oude laptop tas, daarin zitten ook mijn ipad, snaren en kabels in. Samen met een koffertje effecten en een gitaar is het geen complete volksverhuizing meer.
    Kortom, I'm one happy camper. Natuurlijk kan het nog compacter met in ear of via di naar het mengpaneel, maar ik hou van het geluid uit een cab/combo.
    Laatst gewijzigd door Ash ketchum; 7 september 2016 om 17:17
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  4. #4

    Standaard

    Ik plug thuis in deze. Houdt het volume een beetje binnen de perken. Kan er goed mee overweg hoor.

    coverband 'Alle 13 '

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb een Sessionette 75, een Roland Cube80 ( of is het 90 ?) en een Roland Blues Cube Hot ( laatste aanwinst ).

    Wegens ten allen tijde cleane tone gewenst.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Vorig jaar voor een paar euro opgepikt: Orange Crush 20 DLX voor in het studeerkamertje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Session Award Blues Baby 22 hier. Klinkt minstens even goed als mijn Blues Deluxe en mijn voormalige Blues Junior, maar is stukken lichter: 10 kg. Hard genoeg ook voor optredens.
    Voor noodgevallen heb ik ook nog een ZT lunchbox, klinkt wat minder maar gaat ook hard zat.
    Wie gebruikt er eigenlijk nog buizenversterker?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Ik, uitsluitend nog. Heb een Marshall MG30dfx gehad. Prima Marshall scheur voor weinig geld. Leuk ook als je eens op een echte speelt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2008
    Locatie
    Almere
    Berichten
    104

    Standaard

    M'n Marshall S80 heeft een transistor eindtrap. Wel een buis in de pre-amp....
    Ook m'n DA-5 vox is transistor... maar die gebruik ik alleen als het echt zacht moet.....
    Gear:
    Fender Telecaster // Fender Squier Stratocaster(Jap) // Epiphone Les Paul Traditional PRO // Epiphone EO-2
    Marshall ValveState S80 (8240) // Bugera V22 Infinium // Vox DA-5

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb vroeger veel op Sessionette 75 en verschillende Fender transistors gespeeld. Met name de Fenders klonken verrassend goed, vooral clean. De Sessionette kwam pas tot leven met een 4 x 12 cab.
    Tegenwoordig alleen nog maar buizen en dat zal niet snel veranderen, denk ik..... hoewel, als ik in een oefenhok moet kiezen tussen een simpele transistor of een ENGL met 55 schakel- en instelmogelijkheden, wordt het de transistor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top