Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 22 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 211
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    ....Sweat spot frequentie zoeken....
    Daarvoor heb je een handdoek nodig [...]

    Clean wil IMHO niet zeggen: zonder mids (midscoop, US tone). Mijn Marshall JTM30 klinkt clean ook erg goed naar mijn mening, en is zeker niet mid-scooped.

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  2. #172
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Daarvoor heb je een handdoek nodig [...]

    Clean wil IMHO niet zeggen: zonder mids (midscoop, US tone). Mijn Marshall JTM30 klinkt clean ook erg goed naar mijn mening, en is zeker niet mid-scooped.

    YMMV
    OK, ik snap 'm. Maar de reden dat de Marshall overstuurt als je 'm harder zet ligt heel erg aan de mids. De Fender Silverface overstuurt ook als je 'm harder zet, maar blijft clean omdat de mids er niet inzitten. De eerste Marshalls waren min of meer nagebouwde Fender Bassmans (weet je natuurlijk wel). Fender is altijd op zoek geweest naar een versterker die veel volume kon leveren en "clean" kon blijven klinken op hoog volume. Het probleem met de Tweeds was dat ze (meestal) niet hard genoeg gingen en op hoger volume gingen vervormen. Met de ontwikkeling van Tweed / Brown & Blond / Blackface / naar uiteindelijk Silverface heeft men dit doel stap voor stap geprobeerd te bereiken door het ontwerp te perfectioneren; de Silverface is het eindpunt van deze ontwikkeling geweest. De Silverface is scooped. De Tweed niet en zit dan ook veel dichter tegen de Marshall klank aan. De scooped tone was (een manier) om een amp te bouwen die je hard kon zetten en niet vervormde (tenminste: wel vervormde, maar zo weinig mogelijk hoorbaar, dat doe je door die mids eruit te halen).
    Laatst gewijzigd door NLF; 13 februari 2017 om 01:50

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woldhek Bekijk bericht
    Ik begin te denken dat je dan een parametrische equalizer aanschaft, om elke niet goed klinkende gitaar versterker geschikt te maken voor clean.Sweat spot frequentie zoeken , width inregelen en die band 3 DB verzwakken. Maar zo zal het ook wel niet werken. Worden parametrische equalizers wel gebruikt als pedaal bij gitaristen?
    Wordt wel gedaan, maar een para eq is best een ingewikkeld ding dus niet zo geschikt voor veel mensen (als je niet weet wat je doet krijg je er geen fatsoenlijk geluid uit). Paul Gilbert heeft bijvoorbeeld zo'n (niet parametrisch) eq pedaal dat ie gebruikt om zijn marshalls "clean" te laten klinken. Bovendien werken de meeste overdrives en boosters de omgekeerde richting op: een cleane versterker anders laten klinken door bepaalde frequenties te boosten etc.

  4. #174

    Standaard

    ik heb mijn versterkers verbannen naar de zolder.... ik speel veel in begeleiding van een ritmebox. Mijn gitaar is aangesloten op een Boss ME25.. die boss is op zijn beurt aangesloten op een mengpaneel waar ook de ritmebox op aangesloten is. alles wordt versterkt door twee actieve studiomonitoren... meer heb ik niet meer nodig. en kwa klank...beter dan mijn versterkers.

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    ik heb mijn versterkers verbannen naar de zolder.... ik speel veel in begeleiding van een ritmebox. Mijn gitaar is aangesloten op een Boss ME25.. die boss is op zijn beurt aangesloten op een mengpaneel waar ook de ritmebox op aangesloten is. alles wordt versterkt door twee actieve studiomonitoren... meer heb ik niet meer nodig. en kwa klank...beter dan mijn versterkers.
    Maar dat zegt misschien wel heel veel over je versterkers ...

  6. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Maar dat zegt misschien wel heel veel over je versterkers ...
    haha... da kan ook.. Een Vox AD30VT en een acoustic 130 (ne vintage die vroeger mijn optredens deed). Ik doe geen optredens meer en speel alleen voor mezelf nog. en voor mij is de kwaliteit al meer dan voldoende. pakt minder plaats in en Ik ben tevreden met de klank die de Boss ME me geeft.

  7. #177
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    ik speel over een transistor amp. Sinds kort de Blues Cube Hot. WOW, prachtige versterker, super sound en lekker handzaam.

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blademan Bekijk bericht
    ik speel over een transistor amp. Sinds kort de Blues Cube Hot. WOW, prachtige versterker, super sound en lekker handzaam.
    Interessant! Is de 12kg toch niet wat aan de zware kant?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #179
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    12 kg is licht voor een gezond iemand. Een Sessionette vroeger beschouwd als erg licht en handzaam weegt nog wat meer dan 12 kilo.

  10. #180

    Standaard

    Sinds vorige week in bezit van een Fender Mustang GT40 (oefenversterker).
    Viel in eerste instantie toch tegen toen ik hem thuis had. Echter, na een tijdje experimenteren bleek overduidelijk dat veel presets gewoon prut zijn. Snel even finetunen, nieuwe downloaden of from scratch zelf presets maken, en dat werkt prima!

    Voordelen:
    • Compact formaat
    • Toch 40watt, dus meer dan zat voor thuis
    • Fullrange speaker (dacht ik)
    • Volop instelmogelijkheden en modeling amps etc.
    • wifi en bluetooth
    • Zeer deugdelijke App voor de telefoon
    • Helder display
    • Ingebouwde tuner
    • Foot switch ingang

    Nadelen:
    • Matige geluidskwaliteit (bij bepaalde presets)
    • ...
    Laatst gewijzigd door dacide; 1 juni 2017 om 17:04
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top