Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard ibanez UE-300 analoog multi-effect; iemand ervaring?

    een analoog multi-effect



    tubescreamer, chorus en compressor

    http://www.massstreetmusic.com/catal...em=01441&img=1

    reviews zijn lovend op HC maar dat zijn ze altijd...

    iemand ervaring hiermee??

  2. #2

    Standaard

    Geen ervaring mee, ik zou het alleen geen multi-effect noemen maar meer een triplet-pedaal ofzo.

    Maar hij ziet er wel uit als een degelijk dingetje, het is al een ouwetje of niet?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    triple pedaal dan... met 9 mogelijkheden

    ja is wel redelijk oud ja... schat zo'n 15 jaar ofzo...

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Dirk Hendrik weet veel van oude Ibanez shit.

  5. #5

    Standaard

    Als het goed is zijn die dingen er met buis en zonder buis. Die met buis schijnt veel beter te zijn.
    Dacht zo dat die met buis de pue300 of 500 is.
    IK HEB RECHT OP EEN BAN

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    deze is iig zonder buis...

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf een UE 300 en een PUE 5 Tube. Ze zijn duidelijk anders van karakter hoewel ze allebei een tubescreamer hebben. Je weet dat er dan wel tubescreamer op kan staan, maar iedere generatie, zelfs iedere uitvoering tubescreamer klinkt weer anders. De UE 300 is uit dezelfde generatie als de bekende kikkergroene TS9. Uit midden jaren tachtig denk ik ongeveer. Klinkt ook bijna exact hetzelfde. In de UE 300 zit iets meer gain en wat meer "grit". Klinkt wat rauwer zeg maar. De Chorus is errug goed, mooi analoog, vloeiend en warm. De compressor is voor mij nagenoeg onbruikbaar. Veel ruis en achtergrond gezoem enzo. Het mooie van beide kasten is dat de voeding is ingebouwd. Inpluggen en wegwezen dus. Geen gehannes met losse draadjes die altijd losschieten op de raarste moment, bij voorkeur tijdens optredens. Ondanks de mooie chorus en tubescreamer gebruik ik de UE 300 eigenlijk zelden in optredens of repetities. Dat komt omdat ik de PUE 5 Tube eigenlijk mooier vind klinken. Deze is van een generatie later en heeft een 12AX7 in de voorversterker. Vooral de Tubescreamer is wat vloeiender, misschien wel wat minder tubescreamer-like maar voor mijn smaak wel beter, en past beter bij mijn stijl van spelen. Voordeel van de PUE 5 Tube is dat er nog een tweede overdriver in zit, namelijk de Tubedriver. Deze heeft megaveel gain, een beetje over de top maar met een gevoelige hand (voet?) en goede afstelling van de dedicated 3-weg EQ kun je hem perfect gebruiken voor het betere solowerk waar veel sustain nodig is. Er zit verder nog een digitale delay, en een stereochorus op. Deze klinken een tikke fizzy, digitaal dus, maar voor optredens volkomen adequaat. Ik gebruik dit pedaal eigenlijk altijd, de tubescreamer staat dan lichtjes aan zodat je door een cleane versterker (of d.i. via de hele goede line-out) wat compressie en een klein randje krijgt. Afhankelijk van je eigen techniek kan je dan via aanslag of via volumeknop van clean naar crunch naar redelijk zwaar sologeluid zonder op je pedaal te trappen. Werkt echt perfect; kan niet anders zeggen. Die PUE 5 Tube is niet zo makkelijk te vinden. Ik heb hem ooit tweedehands uit de Gitarist gehaald, moest ervoor naar Zwolle, maar ja dat had ik er wel voor over en is alleszins zeer de moeite waard gebleken. Ik hoop dat ie heel blijft, ik gebruik hem zoals gezegd altijd en dat is er op een gegeven moment wel aan af te zien/voelen. Al diverse inputs en de voedingskabel vervangen. De PUE 5 is er ook zonder Tube. Blijf daar verre van. Is een low-end en downright waardeloos geval. Neem dan de UE300 die is een factor tien beter dan de PUE 5 zonder tube. Maar als je er een kan vinden: neem die PUE 5 met Tube dus. Ik heb hem zo'n tien jaar geleden gekocht voor 300 NLG. Lijkt mij dat je ze nu voor dat bedrag maar dan in Euri moet kunnen vinden; je moet misschien wel lang zoeken. Tot die tijd is de makkelijker te vinden UE300 een degelijke keuze. Moet niet meer dan 200 EUR kosten.

    Ronnie Van Wesson
    (Ik speel in de Amsterdamse countryrockband Smith & Wesson Band, en als je ons ooit gezien/gehoord hebt, dan weet je hoe te gek die PUE 5 Tube met een Tele en een Fender Twin klinkt).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Dirk Hendrik weet veel van oude Ibanez shit.
    Mhhm! Credits!

    Net terug van een week weg. Ik heb de mijne een 2 weken geleden gekocht voor 150 pleuro. Dat was ook wel mijn maximum daar dat zo'n beetje de prijs is die er op ebay duitsland voor betaald word. Een 300 vergelijken met een PUE5 Tube is scheef. De laatstgenoemde heeft het circuit van een Chandler tubedriver waarvoor Ibanez ook stevig is aangeklaagd. Verder heb ik aan bovengenoemd helemaal niets toe te voegen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9

    Standaard

    ik en dit apparaatje niet maar heb oioit eens met een 10"versie van iets wat hier veel op lijkt gespeeld. bijna nog gekocht omdat het leuk klonk. meer het koste teveel voor de staat waar in het verkeerde.

    het was een 19"2he hoog rack ding met 5 fx erop.

    chorus, delay, compressor en nog 2 dingen waarvan ik niet meer weet wat.

    klonk zeer goed en lijkt me geweldig om te hebben...

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    chorus, delay, compressor en nog 2 dingen waarvan ik niet meer weet wat.
    Nocki
    Weet je zeker dat het er 5 en niet 4 waren? In dat geval was de 4e waarschijnlijk een parametrische EQ en heb je het over een UE-405

    Het verschil met de effecten in de Ibanez (= Maxon) pedalen en die in dit soort dozen is voornamelijk dat ze met een hogere voedingsspanning werken. Daardoor klinken de delay en de chorus een stuk cleaner en helderder. UE-405's vind ik echt een aanrader. Reken wederom op een max van 150 euro (met een beetje geduld). Ze zijn niet extreem zeldzaam.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top