Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Hoe slave ik mijn Marshalls?

    Hallo gitaarnetters,

    Even een vraagje, ik heb een Marshall Vintage Modern 2266 (50w dus) en een DSL100 (pentode/triode switch tussen 50 en 100w. Ik heb begrepen dat ik door te slaven de preamp van de ene amp en de poweramp van de andere kan blenden.
    Nu zou ik voor te proberen eens de EL34 poweramp van de DSL over de preamp van de VM willen gooien, hoe sluit het zooitje precies aan? Ik neem aan dat iedere amp sowieso een load (cab) moeten zien? Ik ga overigens 9/10 keer over een Koch TS412 die stereo wired is...

    Bij voorbaat dank!
    Bram_Guitar

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram_Guitar Bekijk bericht
    Hallo gitaarnetters,

    Even een vraagje, ik heb een Marshall Vintage Modern 2266 (50w dus) en een DSL100 (pentode/triode switch tussen 50 en 100w. Ik heb begrepen dat ik door te slaven de preamp van de ene amp en de poweramp van de andere kan blenden.
    Nu zou ik voor te proberen eens de EL34 poweramp van de DSL over de preamp van de VM willen gooien, hoe sluit het zooitje precies aan? Ik neem aan dat iedere amp sowieso een load (cab) moeten zien? Ik ga overigens 9/10 keer over een Koch TS412 die stereo wired is...

    Bij voorbaat dank!
    Bram_Guitar
    Als je de preamp van de een op de poweramp van de ander wil horen, moet je er bijv. via de pre out naar de power in van de ander doorlussen. Of via een seriële effect loop. Als je 2 inputs hebt kun je via d 2e doorlussen naar de poweramp van de andere.

  3. #3

    Standaard

    Dank! Beide amps hebben volgens de specs een seriële FX loop. Dus als ik het goed begrijp prik ik alles zoals gewoonlijk, maar komt er gewoon een jack-jack van de DSL (poweramp) FX send naar de VM (preamp) FX return tussen, of andersom?

  4. #4

    Standaard

    Andersom, je gaat van pte amp naar power amp.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram_Guitar Bekijk bericht
    Hallo gitaarnetters,

    Nu zou ik voor te proberen eens de EL34 poweramp van de DSL over de preamp van de VM willen gooien

    ehh... nee dat wil je niet, geloof me, je wil de pre-amp over de poweramp 'gooien', dat dan weer wel!

    - zorg inderdaad dat beide poweramps een load hebben!
    - jack/jack van de send van de VM naar de return van de DSL

    Beide lijkt me trouwens ook een leuke optie, maar dan moet je vanuit de send van de VM het signaal
    splitten, bijvoorbeeld met een pedaal, waarbij de dry-out dan weer naar de return van de VM gaat.
    (Pedaal hoeft niet aan te staan trouwens, gaat puur om je signaal te splitten)

    NB.: vergeet trouwens niet op de achterzijde van de VM de EFX op 'loop' te zetten!

  6. #6

    Standaard

    Onmetelijk dank 😉
    Heb vanavond eens flink geprobeerd, en wat een tegekke tone! CM plexitone 3 channel als oversturing, slaved amps over de Koch: vet, strak en gearticuleerd, ala modded Marshall, helemaal mijn ding!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Amps "slaven" is cool! 😎


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top