Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 25 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 244
  1. #31
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    En gelukkig is de VOX AC 30 dan ook geen échte "class A"- amp:
    http://www.aikenamps.com/is-the-vox-...really-class-a

    Maar, we dwalen af..!

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Nog nooit de kathode spanning gemeten, de eindtrap werkt muisstil. Hield vier keer class-A stroom aan, had ik verdorie een spoel niet hoeven laten wikkelen, geen geld trouwens, 25 euro excl.

  3. #33

    Standaard Ervaringen van een servicemonteur

    Geen versterker, maar ik wil mijn probleem toch hier even neerleggen. Niet zozeer voor een pasklare oplossing, maar om maar aan te geven hoe raar het kan gaan...

    Afgelopen vrijdag; aardlek eruit. per groep checken, vaatwasser blijkt de boosdoener.
    Ding uitgebouwd en geinspecteerd: gaatje in een buis die precies in de motor piest. Voila!

    Nieuwe buis besteld en gemonteerd. Machine ingeschakelt, blijft afpompen en schiet uiteindelijk in storing, pakt geen water. de aquastop/inlaatventiel in de aanvoer krijgt geen 230 om water binnen te laten. (bodem droog, vlotterschakelaar is vrij)

    Maar nu komt ie: Als ik het apparaat op een andere wcd (ook geaard) aansluit, draait hij moeiteloos zijn programma's!
    Beide wcd's zitten achter verschillende aardlekschakelaars, maar deze grijpen niet meer in.

    Dusssss....😳


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Gearjunkie; 31 augustus 2016 om 21:49

  4. #34
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Aardlekschakelaars reageren op een bepaald amperage en machines als wasmachines, vaatwasmachines electrisch onstoken gastoestellen hebben vaak een klein beetje aardlekkage.

    Ik denk dat de ene aardlekschakelaar iets eerder reageert dan de andere. Je zou ze onderling kunnen verwisselen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #35

    Standaard

    Dacht ik ook om het daar te zoeken, maar de aardlek grijpt niet meer in.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp doet ie het via de ene wcd wel en via de andere niet, terwijl er wel op allebei spanning staat, en de vaatwasser wel gewoon aan gaat.
    Toevallig eens geprobeerd om de stekker andersom in de wcd te stoppen? Weet niet of dat bij vaatwassers nog een probleem kan zijn, maar onze cv ketel wil graag de fase op een bepaalde pin zien.

  7. #37

    Standaard

    Die zal ik morgen eens proberen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Toen na een verbouwing van de berging de ketel niet meer opstartte en de cv boer me zei dat ik de stekker om moest draaien heb ik hard gelachen en gevraagd om een serieus antwoord, maar het was echt zo.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd. Toen na een verbouwing van de berging de ketel niet meer opstartte en de cv boer me zei dat ik de stekker om moest draaien heb ik hard gelachen en gevraagd om een serieus antwoord, maar het was echt zo.
    Ja, je verwacht het niet maar soms maakt het uit. Ik heb hier een TL-balk boven een bureau die een heel klein beetje flakkerend licht bleef geven als de schakelaar uit stond. Ompolen was de remedie. Ik kwam erachter door er eens naar te googlen. Het komt vaker voor en ik kon dit ook niet geloven.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm, werd de 0 geschakeld door de schakelaar?

    Zou me voor kunnen stellen als de fase gekoppeld blijft aan de TL en die kan via weetikwat iets naar aarde lekken, dat ie enigszins aan blijft.

    Bij de ketel heeft het iets met eoa sensor te maken. Waarom dat intern niet gelijkgericht wordt weet ik niet, zal wel kostenbesparing zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top