Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 25 van 25 EersteEerste ... 15232425
Weergegeven resultaten: 241 t/m 244 van 244
  1. #241
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Tja, als het handmatig werd gedaan zal het bij dit ene exemplaar blijven maar wat als deze printjes uit een bestuckingsmachine komen. Dan zou het wel eens kunnen dat er meer in omloop zijn.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #242
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Lijkt me zeer aannemelijk. Heb ook ooit een tijdje een Blues Junior gehad, volgens mij een revisie met een groene printplaat i.p.v. de beige print zoals deze.

    Kreeg op een gegeven moment last van haardvuur knetters na een tijdje spelen. Na enig onderzoek bleken het de buispinnen of voeten die rechtstreeks op een print gesoldeerd waren als ik me goed herinner en door telkens opwarmen/afkoelen door de loop der tijd gaf dat haarscheurtjes in de solderingen van de pennen. Nadat deze even opnieuw gevloeid waren door een hete soldeerbout was dit issue verholpen.

    Qua technische constructie was het niet top deze amp.

  3. #243
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Wat doet Chorus met je signaal? Iets wat ik me toch wel afvroeg en ben is aan het meten gegaan. Zo te zien worden de kanalen onafhankelijk van elkaar in fase verschoven. Op het scope plaatje zie je boven het sync signaal, daaronder rechter achtereenvolgens en linker uitgang.





    Laatst gewijzigd door cluseau; 7 april 2023 om 16:53
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Wat doet Chorus met je signaal? Iets wat ik me toch wel afvroeg en ben is aan het meten gegaan. Zo te zien worden de kanalen onafhankelijk van elkaar in fase verschoven. Op het scope plaatje zie je boven het sync signaal, daaronder rechter achtereenvolgens en linker uitgang.

    Close maar nog geen sigaar Frans.
    Ja. De kanalen worden idd in fase verschoven maar wat je niet ziet op je scope is dat die verschuiving vele cycli van je sinus groter is dan 1. Als je je generator een sweep laat maken ga je dat beter zien. Bursts werken nog leuker.
    Als je delay binnen de cyclus van je signaal blijft kijk je eerder naar een phaser, normaliter gebaseerd op allpassfilters. Ga je een delay toepassen me een lineaire vertraging, dus vaste delaytijd voor elke frequentie, dan ga je via flanging (2-10mS) langzaam over naar chorus(10-30mS). Daarna beginnen de delays als expliciet vertraging hoorbaar te worden en ga je van ADT naar slapback en verder naar "gewone" delay.
    Je hebt het over een sync signaal. Zonder te weten naar welke chorus je kijkt ga ik even uit van een BBD gebaseerd apparaat. Dat betekent dat je BBD geklokt wordt door en klok blokgolf welke in frequentie veel hoger is dan je ingangssignaal. Da's niet dit signaal Het beste wat ik kan vermoeden is dat het door jou als sync betitelde signaal de comparator uitgang is van de LFO welke samen met een integrator oscilleert. De integrator uitgang (3-hoek) wordt normaliter gebruikt voor het sturen van de klokgenerator. De comparator uitgang heeft dus niets te maken met synchronisatie maar wel met je chorussnelheid (rate).
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top