Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 25 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 244
  1. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Waardering voor je inspanning en het behaalde resultaat, maar een Marshall MG... had je die niet beter in vrede kunnen laten rusten? �� wat een vreselijke dingen zijn dat!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wie de MG niet eert, is de Super Lead niet weerd.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Bump....

    Vandaag op de bank een Fender Bassman ten. Van deze versie helaas geen layout. Wel van de vele andere versies die in omloop zijn. Maar een van de simpelste ampjes van Fender moet geen punt zijn toch.

    Klacht was dat hij niets meer deed wat waarschijnlijk ten onrechte was want hij deed wel degelijk wat. De pilotlight was defect wat misschien de indruk gaf dat de amp niet meer werkte. Nu haal ik een chassis er altijd even uit voor inspectie ook al gaat het hier wel om een heel simpel klusje. Het chassis leek recent onderhanden genomen en zag er netjes uit.





    Maar...... altijd weer die maar, bij een output test bleek een van de twee eindbuizen niet te werken, althans daar leek het op. Hier zie je dat de onderkant van het signaal helemaal afgeplat is, hoe laag ik ook uitstuurde.






    Alle spanningen van fasedraaier tot en met eindbuizen volledig in orde, hmmmm merkwaardig. De sturing op een van de eindbuizen was veel te laag en zo ook op de anode pin1 van de fasedraaier. De reden was een foutje van de opknapper vrees ik.


    Hieronder kun je zien dat de witte en rode draad zijn verwisseld. De output uit de koppelcap gaat direct naar de loper van de bias potmeter. Dan volgt een 100k weerstand en vandaar gaat de rode draad naar het 1e rooster van de eindbuis. Na de draden te hebben omgezet en de bias te hebben aangepast vol clean vermogen. Het gekke is dat hier waarschijnlijk al een hele tijd mee gewerkt is zonder daarover te klagen. Ben benieuwd wat de reactie is na dat lampje vervangen.


    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Mooi man. Denk je dat iemand dat een keer los heeft gehad en verkeerd vast gezet heeft?

    Wat ik ook interessant vind, is die witte draad die als een spoel om die bos is gewikkeld (links onder - laatste img)...?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Mooi man. Denk je dat iemand dat een keer los heeft gehad en verkeerd vast gezet heeft?
    Eigenlijk denk ik dat de bedrading goed zat en de cap aan het verkeerde punt is gesoldeerd. Blijft hetzelfde voor de werking maar heb geen originele layout van deze uitvoering dus laat het voor wat het is. Als het maar goed werkt is momenteel het belangrijkste.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Wat ik ook interessant vind, is die witte draad die als een spoel om die bos is gewikkeld (links onder - laatste img)...?

    Die witte krul dient idd als afscherming en daarom zit hij ook aan aarde. Is om straling van dat bosje draad tegen te gaan en zie je in bijna alle fenders.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Tja, heb ook nog nooit een Fender open gehad.
    Eigenlijk best een leuk idee. Ik kan me voorstellen dat je niet een stukje folie wil hebben dat los kan gaan en dan een paar honder volt gaat kortsluiten...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Een 60 jaar oude Ampeg R12 waarvan de anode aansluiting nooit gesoldeerd is geweest totdat de eindtrafo defect raakte.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    Zonde zeg. Vanochtend stond m'n motor met een lege accu. Hoop niet dat de dynamo is overleden. Zo meteen meten.
    Wat komt er in als vervanger?

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Zonde zeg. Vanochtend stond m'n motor met een lege accu. Hoop niet dat de dynamo is overleden. Zo meteen meten.
    Wat komt er in als vervanger?
    heb je soms weer een vette joint tussen de kaken ???

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.049

    Standaard

    , neen. Maar serieus, leuk ampje lijkt me dat.

  10. #130
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Een 60 jaar oude Ampeg R12 waarvan de anode aansluiting nooit gesoldeerd is geweest totdat de eindtrafo defect raakte.

    Jeetje! 60 jaar goed gegaan!! Amazing......
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top