Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 25 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 244
  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Laat het gebrek aan reacties je vooral niet weerhouden om meer te posten. Ik vind dit geweldig om te lezen.
    Thanx!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik lees mee maar ik wil op gezette tijden wel iets roepen van roger, one two check o.i.d desgevraagd.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik ben absoluut geen servicemonteur, maar ik vond net een 8 ampere zekering in een 50W Marshall-achtige. Er staat 6A op de faceplate, maar dat is volgens mij voor 120V-landen.

    Oh, en een rokende PT.


  4. #154

    Standaard

    Iemand dacht dat hij er met zo'n zekering 100 Watt uit kon persen natuurlijk.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik ben absoluut geen servicemonteur, maar ik vond net een 8 ampere zekering in een 50W Marshall-achtige. Er staat 6A op de faceplate, maar dat is volgens mij voor 120V-landen.

    Oh, en een rokende PT.

    Die 6A (8A) zal toch niet primair zitten neem ik aan, dus de netspanning doet er niet toe. Ik zie ook een zekeringhouder met 350mA bijschrift. Die lijkt me al een stuk realistischer aan de primaire (lichtnet) kant. Die zou er uit moeten gaan voordat de trafo rookt, wat zit daarin?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Sommige fabrikanten passen deze waardes toe in het gloeidraad circuit. Zo heeft Fender daar tegenwoordig 10A in zitten.

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik zie ook een zekeringhouder met 350mA bijschrift. Die lijkt me al een stuk realistischer aan de primaire (lichtnet) kant. Die zou er uit moeten gaan voordat de trafo rookt, wat zit daarin?
    500mA. De PT is echt binnen een paar tellen loeiheet, dus die is toast.

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    500mA. De PT is echt binnen een paar tellen loeiheet, dus die is toast.
    Ben je daar zeker van?

    Zoek de 6.3v wikkeling en sluit daar een laagspanning uit een 2e trafo op aan. Je kan dan meten wat de hoogspanningskant terug geeft.

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Trafo wel helemaal losmaken

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ik ben zeker geen service monteur, daar heb ik de kennis en kunde niet voor maar ik ben wel iemand die met een beetje logisch denken een heel eind kan komen.

    Ik heb een PRS SE 50 versterker met EL34's.
    Ik wil dit ding weer verkopen maar er zat een irritante brom in, vooral storend op het gainkanaal.
    Toen ik het ding kocht is mij dit niet opgevallen (huiskamervolume...). De brom wordt ook harder met meer gain en/of volume.
    Ik ben maar eens begonnen met het uitwisselen van de preamp buisjes maar geen succes. Dan maar de eindbuizen vervangen voor een gematchte set die vrijwel nieuw is. Bias afgesteld volgens manual (gaat erg simpel bij deze versterker!).
    Helaas, geen resultaat gvd!

    Toen bedacht ik me dat ik eigenlijk op filmpjes en foto's nog nooit zo'n PRS heb gezien met led verlichting en laat die van mij dat nu net wél hebben. Dus achteraf erin gezet. Na wat googelen kom je er al snel achter dat dit best wel eens een oorzaak kan zijn!

    Versterker opengemaakt, draadjes gevolgd en bovenop de printplaat was een bypass gemaakt vanaf de pilotlamp. Hierop zat een led-converter gesoldeerd. Deze heb ik verwijderd, versterker aan et violá.....brom weg! Het kan soms zo simpel zijn

    Uiteraard wil ik dit topic niet kapen met dit soort simpele "reparaties" maar wil wel even melden dat ik het jammer vind dat er hier nauwelijks nog gepost wordt want het is meestal erg interessant om mee te lezen! Ook als je (mijn) technische kennis tekort schiet...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top