Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekfreak Bekijk bericht
    Ik heb al verschillende artikelen gelezen over de Bridge Docter de een vindt het een hele goeie remedie en de andere niet.
    De keuze is simpel:
    Wil je graag dat je gitaar heel veel slechter gaat klinken?
    Ja? Dan doen. En je achteraf voor je kop slaan dat je zoiets stoms hebt kunnen doen.
    Nee? > Neck reset, brugzadel naar de oorspronkelijke hoogte brengen en dan genieten van een instrument dat net zo goed of zelfs beter klinkt dan voorheen en ook weer makkelijk speelt.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  2. #22

    vraagje Bridge doctor slecht voor klank ?

    Hallo,

    Als Bridge Doctors zo slecht zijn voor de klank, waarom zitten ze dan standaard geinstalleerd in alle Breedlove gitaren ? Dat zijn bepaald niet de slechtst klinkende gitaren, en ook zeker niet goedkoop. Goed, over de vormgeving van sommige modellen kunnen we in discussie gaan - maar dat ze tot het top segment van de US gitaar merken horen zullen weinigen ontkennen.

    Ik vraag me alleen wel af of zo'n Epi MasterBilt de investering van een Bridge Doctor waard is - eigenlijk zijn die gewoon te licht gebouwd.

    Heb je teruggaan naar de leverancier en vragen hoe het zit met garantie en zo al overwogen ?

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  3. #23

    Standaard

    Zo'n brdige doctor kost toch maar 20-50 euro?
    http://www.stewmac.com/Luthier_Tools...ref_currency=E


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadgad Bekijk bericht
    Hallo,

    Als Bridge Doctors zo slecht zijn voor de klank, waarom zitten ze dan standaard geinstalleerd in alle Breedlove gitaren ? Dat zijn bepaald niet de slechtst klinkende gitaren, en ook zeker niet goedkoop. Goed, over de vormgeving van sommige modellen kunnen we in discussie gaan - maar dat ze tot het top segment van de US gitaar merken horen zullen weinigen ontkennen.

    Ik vraag me alleen wel af of zo'n Epi MasterBilt de investering van een Bridge Doctor waard is - eigenlijk zijn die gewoon te licht gebouwd.

    Heb je teruggaan naar de leverancier en vragen hoe het zit met garantie en zo al overwogen ?

    Greetz,

    Han.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadgad Bekijk bericht
    Als Bridge Doctors zo slecht zijn voor de klank, waarom zitten ze dan standaard geinstalleerd in alle Breedlove gitaren?
    Waarom dan niet in high end Martins, Gibsons, Gallagher, Santa Cruz', Taylors om maar eens een veel groter aantal high end gitaren te noemen?
    Met name het veel betere geluid na het verwijderen van bridge doctors heeft mij overtuigd van de onzin van zo'n ding.
    Theoretisch is het toevoegen van massa aan een bovenblad ook contraproductief.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadgad Bekijk bericht
    Als Bridge Doctors zo slecht zijn voor de klank...
    De klank wordt heel anders, of het slecht is mag ieder zelf beoordelen. Als je erg gehecht bent aan de klank die je gitaar nu heeft zou ik er nog maar eens goed over nadenken.

    Zoals gezegd heb ik ooit zelf zo'n JBL ding nagemaakt en ingebouwd in een gitaar die er vergelijkbaar aan toe was als de Epi. Niet helemaal, want bij mij was het zadel niet te hoog, het stond meer scheef naar voren en de gitaar was niet goed geïntoneerd. De TS heeft kans dat de Bridge Doctor helemaal geen positief effect heeft op de zadelhoogte, de brug zal eerder kantelen om z'n as dan omlaag gaan. Je trekt nl. niks naar beneden maar duwt de brug recht. Bij mij veranderde aan de actie nauwelijks iets na aanbrengen.

    Dan de klank: Het geluid werd heel bassig en mellow. Op zich geen lelijk geluid, maar niet meer het meer sprankelende geluid dat de gitaar voorheen had.

    Ik voelde ook meer de hele gitaar trillen, trillingen werden rechtstreeks overgebracht op de zijkant van de gitaar. De overbrenging van de trillingen loopt meer via de rest van de kast en het hele karakter verandert.

    Mogelijk haalt Breedlove nog wat ander trucjes in de constructie (bracing) uit om het karakter te 'tunen'.

    Anyhoe, ik zou eerst maar eens goed onderzoeken of een Bridge Doctor überhaupt een oplossing is voor het probleem.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #26

    Standaard

    He mensen wat een ophef heb ik los gemaakt zeg!! maar bedank voor alle reactie's nou weet ik wat ik doen moet,en wat niet!.
    Ik ga er eerst niks aan doen wacht nog even met de Bridge Docter en een Nek reset weet niet of de kosten het waard zijn deze gitaar heb ik iets van 500,-euro voor betaalt waarschijnelijk een miskoop maar dat weet ik nog niet??.
    Wat ik al vast heb gedaan is het Esonig2 systeem er uit gehaalt en de gitaar weer netje aan de muur gehangen!!!.
    Het Esonig2 heb ik inmiddels ingebouwd in de Simon&Patrick (Luther) gitaar en man wat een fijn geluidtje is dat zeg via de Fender 65R versterker.Deze speelt ook heel licht en heeft geen bolling gelukkig.
    William.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top