Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Nieuwe buisjes?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    308

    Standaard Nieuwe buisjes?

    Beste allen

    Het is al weer jaren geleden dat ik hier voor het laatst actief was. Goed om weer terug te zijn

    Een jaar of 4 terug heb ik een VOX lil' nighttrain gekocht, waar ik tot nu toe erg blij mee ben. Mijn verstand van buizen en electrotechniek is beperkt. Maar nu sinds een aantal maanden wisselt de versterker spontaan van volume. Ik had al een vermoeden dat een (of meerdere) buizen er mee zijn opgehouden. En nu sinds gisteren klinkt hij ineens als zo'n heel klein 5W versterkertje met zo'n geknepen high gain geluid zonder volume. Er zitten 2 maal een 12AX7B en 1 maal een 12AU7 buisje in.

    Vraagjes:
    1. Is dit materiaal falen typisch voor het falen van de buizen en kan ik gewoon dezelfde buizen erin zetten om het te repareren? (heb een stel gevonden op rs-online.com)
    2. Is het de moeite waard om te experimenteren met ander soort buisjes? En zo ja welke?

    Mijn dank is groot

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SGbanez Bekijk bericht
    ........*Ik had al een vermoeden dat een (of meerdere) buizen er mee zijn opgehouden.......
    Als er een buisje mee ophoud stopt je amp er ook mee. Het is ook niet 100% zeker dat het aan een buis ligt. Eerst meten dan pas vervangen wat nodig is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top