Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12

Discussie: Helplessly hoping

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Wat ik er mee wil zeggen is dat CS&N onovertroffen zijn en altijd zullen blijven. Hun stemmen kleurden perfect met elkaar en de harmonieën zijn buitengewoon geweldig.

    Als je daar een beetje bij in de buurt weet te komen zoals we in de openingspost kunnen horen, dan kom je van zeer goede huize en dat is een vet compliment waard. En vergeet ook niet dat CS&N het met z'n drieën tegelijk zongen. Doe je dat in overdubs, dan is dat een heel stuk moeilijker.
    DAT dus
    en ik kan uit ervaring zeggen dat het een lastig nummer is om te toppen wbt originieel, heb t wel es met band gedaan

    superleuk om te doen maar om het GOED te doen..die harmonies van CSN&Y zijn zo puntgaaf
    en overdub vind ik altijd moeilijk omdat het snel wat statisch wordt

    gewoon goed gedaan dit

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ..... Als ik producer was zou ik voorstellen de uithalen iets korter te maken en een unisono versie te maken, dat je niet zo vast zit aan de pre recorded want dat is natuurlijk het grote verschil als je tegelijkertijd zingt, dan reageer je op elkaar.

    Maw, misschien niet zo strak aan het origineel vasthouden, gewoon je eigen opvatting, ik denk dat je dan wat losser speelt en zingt.
    Wat Pepe zegt.

    En er zit een vreemde klank in de opname. De gitaar klinkt niet helemaal zoals je van een gitaar verwacht.
    En de zang is ook wat gedempt/anders.
    Misschien teveel met de equalizer bezig geweest ?

    Knap gedaan, want zoals al gezegd, het overdubben is toch een ander geluid, maar hier niet echt storend.
    Maar ik vind het mooi - behoudens dat 'bijgeluid' - en dapper om dit nummer te coveren.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top