Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Post Vraagje over improviseren en Online lessen

    Hallo Gitaristen
    Ik speel verschillende Solo's van 'Gary Moore' en 'Santana' op Backing Tracks, die van Tabs of YouTube video's vanbuiten zijn geleerd, maar zou heel graag kunnen of leren improviseren.., en dit lukt me niet echt.
    Ken de 5 Minor en Major pentatonics apart en gemengd, maar als ik improviseer moet ik altijd ofwel in Minor of in Major blijven.., zodra ik één noot toevoeg is het vals, en steeds in Minor improviseren is zoals 'Stevie Snacks' zegt: BORING !!
    En inderdaad, alhoewel ik over de gehele toets improviseer slaag ik er niet in om iets mooi te spelen.

    JustinGuitar en Steve Stine hebben vele mooie video's waar ik al heel wat uit heb kunnen leren.., maar ze verkopen ook allemaal hun lessen natuurlijk. Alhoewel ikzelf denk dat hun DVD's enkel verzamelingen zijn van wat op hun YouTube Channel staat, is mijn vraag naar jullie toe of iemand reeds lessen bij één van deze gitarist-lesgevers heeft besteld en wat hij ervan vindt.
    Ik ontvang heel veel aanbiedingen van Steve Stine waarin hij beweert dat improvisatie gemakkelijk kan worden aangeleerd ??
    Daarnaast heb ik tot nog toe nooit iets via het Internet aangekocht en heb daar eigenlijk weinig vertrouwen in.

    Moest iemand echter een tip hebben over waarop men moet letten om Minor en Major te mengen dan ben ik daar zeer dankbaar voor.
    Groetjes
    Danny
    Laatst gewijzigd door Danny Sinclair; 25 augustus 2016 om 18:20

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ( Minor en Major pentas bevatten dezelfde noten,dat weet je misschien. Cmaj Penta bevat dezelfde noten als Amin penta....)

    Ruim aanbod van 'cursussen' :

    https://truefire.com/courses

    Maar weet je eigenlijk waar jouw favoriete pentas vandaan komen ? Kijk dan alvast hier even :

    https://www.youtube.com/watch?v=Sm_VSjadCiU

    Je zal ook moeten leren wat het verband is tussen toonladders en akkoorden, wat akkoordnoten zijn, wat targetnoten zijn, approachnoten, enz.

    Ik denk dat je best begint om solo's ( of fragmenten ervan ) van andere gitaristen te kopiëren .Dan komt de theorie wat makkelijker door.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Je zal ook moeten leren wat het verband is tussen toonladders en akkoorden, wat akkoordnoten zijn, wat targetnoten zijn, approachnoten, enz.
    Welnee, je hoeft je niet eerst te verdiepen in theorie voordat je mag improviseren.

    Neem de zangmelodie van een liedje en spel die na. Of pak een paar herkenbare fragmenten uit een solo en maak daar iets anders van. Herhaal en varieer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @ schrevel: zeg ik toch...

    Dit lijkt me wel iets voor TS :

    https://truefire.com/blues-guitar-le...ns-minor/c1032

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    En mij lijkt het ook wel wat voor mezelf !

    Bedankt voor deze link.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top