Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Epos II

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard Epos II

    Naast Project Eyestare en Structure Seven ben ik ook bezig met het opnemen, mixen en masteren van eigen werk.

    Hier een recent voorbeeld:

    https://soundcloud.com/crabiber/epos-ii/s-3B3ZK

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Ik vind het een lekkere mix. Is lekker in balans. Goeie gitaarsounds. Af en toe rammelt het een beetje maar het ligt erg lekker in het gehoor. Klinkt lekker "gedateerd" en dat is als compliment bedoeld!
    Waar wil je naartoe werken met dit nummer? Wil je het instrumentaal houden of wil je er zang bij? Wat mij betreft is er ruimte genoeg voor zang. Hoeft wat mij betreft niet continue....

  3. #3

    Standaard

    Prettig! Beetje intermezzo muziek,ontspannen luisterbaar. Zeker de moeite waard. Hoe opgenomen? Helemaal in de computer of met echte versterkers?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Goed man, gefeliciteerd!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    @Pasqual: Dit is het. Geen zang, geen ingestudeerde solo's (maar geïmproviseerd), en vintage, Retro Rock.

    @ JVGM: De elektrische gitaren heb ik met (buizen Marshall) versterkers opgenomen. De basgitaar direct ingeprikt op de geluidskaart, de akoestische gitaren met een microfoon, en de drums komen uit Logic.

    @Joost: Thx!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Gilmour met peper in zijn reet.. Lekker hoor!
    Mwa...

  7. #7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Met alle respect, maar naar niet gestemde gitaren kan ik niet luisteren. Sorry
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik denk dat de gitaren niet vals gestemd waren, maar dat sommige akkoorden een beetje wringen. Zelf hoor ik het al niet meer zo, en ik vind het eigenlijk wel wat hebben, zeker als ik weet hoe lastig het is geweest om het enigszins fatsoenlijk te spelen en op te nemen.

    Wel bedankt voor je feedback, ik zal nog beter mijn best doen in het vervolg.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik vind het prima klinken, hoor wel wat zweving in de gitaren, met name de akoestische partij(-en). Misschien bij open akkoorden door een iets te hoge topkam? De solo's zijn ook niet overal spatzuiver maar dat heb je als het niet ingestudeerd is (sterker nog, ik heb dat altijd, opdrukken zuiver houden is een ramp bij mij, met name live zit ik meestal voorbij de beoogde toonhoogte voor ik het door heb).

    Maar nogmaals, ik vind het niet storend. Lekker geluid verder!
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top