Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik ben analoog begonnen. Op banden.

    Mijn eerste DAW was gewoon op de pc waar ik op werkte en games op speelde. Omdat ik live en oefenruimte veel opnam was er een hoop gezeik dat het niet werkte en sommige games (Battlefield) pikten de geluidskaart niet. Heb vrij snel besloten om een dedicated 19 inch pc te bouwen met de geluidskaarten erin. Kale windows en dat werkt altijd.

    Ben begonnen met Cool Edit, daarna op Adobe Audition en toen op REAPER.

    Ik heb inmiddels de computer 3 keer gemoderniseerd maar nog steeds in een 19 inch case. Gebruik hem ook als DJ machine.
    Vriendelijke groet,

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB Bekijk bericht
    Mijn eerste DAW was Cubase 3.nogwat op een Atari ST. Nauwelijks wat mee gedaan destijds. Mijn eerste eigen liedje opgenomen met Logic op een 386. Ik moest er 4 megabyte extra geheugen bijprikken om het te laten draaien, dat kostte toen 400 gulden (!). Daarna een hele tijd niets gebruikt, toen een paar liedjes gemaakt op Cubase 4 op een pentium 4, daarna overgestapt op Garageband en nu Logic Pro 9.
    Ik zou wel willen upgraden naar Logic Pro X maar mijn Macbookje is uit 2008, ik ben bang dat die het niet meer trekt. En een nieuwe Mac zit er financieel voorlopig even niet in.
    Voor Logic Pro X moet je OSX 10.10 El Capitan draaien en dat gaat vanaf een eind 2008 aluminium Macbook.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Begonnen met een vier-sporen cassette deck met ingebouwd 6 kanaals menpaneel (2 mic) (AKAI MG614)
    Daarna Steinberg CuBase op de Atari ST 1040 (jawel!) (eind 80's/begin 90's).
    Daarna CuBasis op de PC (een uitgekleede CuBase )(Win95)
    Daarna een tijdje op een gekraakte CuBase SX(?) gedraaid.
    Nu op Reaper - maar ben er niet zo druk meer mee...

    Op 1 gecrashde flodderschijf na, heb ik al mijn (midi) werk nog...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top