Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Basgitaar voor opname

    Hallo,

    Na een tijd in bands te hebben gespeeld ga ik mij nu meer focussen met het maken van opnames.
    Eigenlijk heb ik altijd gitaar gespeeld maar om toch een laag toe te voegen aan de opnames wil ik een basgitaar gaan aanschaffen. Kan iemand mij misschien hierin adviseren.
    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    Ik zou er één kopen die kwalitatief goed is.
    Daar kun je betere opnamen mee maken dan met één die kwalitatief slecht is.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 13 september 2016 om 19:22

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vanaf zo'n 100 eur zit je goed.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.937

    Standaard

    En het is trouwens niet 'focussen met', maar 'focussen op'.
    Dat je het maar even weet!

  5. #5

    Standaard

    @ erik en remork. Heeft forumlid mvdelden jullie ooit iets misdaan, dat ie geen gewoon antwoord mag krijgen op een gewone vraag?
    (En een echte taalzeikstraal zou zich eerder ergeren aan het gebruik van "focussen", waar "richten" tenminste wèl goed Nederlands is.)

    @ mvdelden: Koop in ieder geval een actieve basgitaar, die kun je zonder DI box in je mengpaneel prikken.
    Voor een een goede betaalbare zou je aan een (2e-hands) Cort kunnen denken. Zelf geen ervaring mee overigens, maar vaker gehoord.
    Anders Squier.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Sorry, maar da's echt flauwekul. Ik heb al heel regelmatig mijn vintage Fenders direct in een mengpaneel geprikt en opgenomen zonder problemen.

    Welke bas je "moet" kopen is helemaal afhankelijk van wat voor sound je wil en wat je budget is. Als je een actieve bas wil hebben moet je echt niet teveel bezuinigen, want de preamp in die bassen is vaak het eerste waar merken op beknibbelen. Als je een vintage sound wil: koop een "oud" model. Vioolbas, Stingray, Jazz, Precision, welke sound je ook ligt.

  7. #7

    Standaard

    Meen je dat, BassAgent? Passief zonder DI inprikken? Ik heb het lang geleden ook wel gedaan, maar kreeg dan toch wel een erg beperkt geluid. Of mijn herinnering deugt niet meer.

    ( En ik vond vroeger mijn bas altijd zo lekker duidelijk in de mix klinken op live opnames, waar ie vanuit de podium DI was opgenomen)
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Jep, gewoon direct in de mengtafel. Ouwe Fenders, nieuwere bassen, geen probleem. Gewoon timmeren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Hoe is je opnameruimte ingericht, heb je ruimte om een basversterker en microfoon neer te zetten, of vind je het handiger om een bas direct aan te sluiten (met of zonder DI)? In het eerste geval is de geluidskwaliteit en je budget uiteraard niet alleen afhankelijk van de bas. In het tweede geval kan de output en dus de pickups een rol spelen, zoals hierboven al gemeld; maar kijk dan ook naar de grootte: ik stoot met de kop van mijn Ibanez Gio nogal eens tegen mijn monitor

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    @ erik en remork. Heeft forumlid mvdelden jullie ooit iets misdaan, dat ie geen gewoon antwoord mag krijgen op een gewone vraag?
    (En een echte taalzeikstraal zou zich eerder ergeren aan het gebruik van "focussen", waar "richten" tenminste wèl goed Nederlands is.)

    @ mvdelden: Koop in ieder geval een actieve basgitaar, die kun je zonder DI box in je mengpaneel prikken.
    Voor een een goede betaalbare zou je aan een (2e-hands) Cort kunnen denken. Zelf geen ervaring mee overigens, maar vaker gehoord.
    Anders Squier.
    Nee, jouw tips snijden meer hout.......


    Ik bedoel dat je vanaf 100 eur een fatsoenlijke bas koopt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top