Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: sound retainer

  1. #1

    Standaard sound retainer

    Waarom zijn er 1000en distortion pedalen en is er maar een freeze?
    Of weet iemand een soortgelijk pedaal van een ander merk?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ik heb het vermoeden dat de markt voor overdrives iets groter is dan voor freeze pedalen. Ik ken alleen die van EHX maar meen dat de Alter Ego dit oa ook kan. Blijft wel het zelfde merk.
    prut...

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wel interessant dit pedaal . Je kunt een noot oneindig door laten klinken

  4. #4

    Standaard

    Omdat het neerleggen van een klanktapijtje onder je solo de taak van de toetsenist is?

    Er zijn wel meer pedalen geweest die iets soortgelijks deden. Ik moet nog ergens een Boss Super Feedbacker distortion hebben die ook een toon kan aanhouden. Je kan er overheen soleren maar omdat beide signalen door de distortion gaan werkt dat niet ideaal.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Niet helemaal hetzelfde, maar er zijn wel wat reverb pedalen met freeze functies, waarbij je eigenlijk infinite decay van de reverb krijgt waar je overheen kunt spelen (bijvoorbeeld eventide space). Vind ik persoonlijk eigenlijk een leuker effect.

  6. #6

    Standaard

    Boss dd3 volgens mij heeft ook zoiets. Overigens klinkt de freeze alleen goed in de loop van de superego. Stand alone vind ik em vrij synthetisch klinken.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Heb jij dat ding weleens gebruikt in combinatie met een scheurgeluid ? Werkt dat goed ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Boss dd3 volgens mij heeft ook zoiets. Overigens klinkt de freeze alleen goed in de loop van de superego. Stand alone vind ik em vrij synthetisch klinken.
    DD3, net als meer delays (iig van Boss en zeker de wat oudere), heeft in feite een soort korte loop-functie.

    De Freeze en Super Ego bewerken je geluid en egaliseren je attack en decay. Volgens mij kan je beste compressor er nog niet voor zorgen dat je volume aan het begin van je loop bij een DD3 gelijk is aan je eindvolume, dus hoor je altijd waar de loop opnieuw begint.

    Ontopic: ik weet niet of er echt goede alternatieven zijn, zal vast wel. En anders komen ze nog wel. Maar het is inderdaad wel een flinke niche en bovendien betrekkelijk lastig om het goed te doen. In tegenstelling tot je miljoenste overdrive, wat gewoon een paar weerstanden zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top