Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard Experiment 4 kabelmethode POD HD500x

    Vrienden,

    Voor wie het interessant vind; ik heb gisterenavond wat geëxperimenteerd met de 4-kabelmethode met mijn POD HD500x. Onderstaand een verslag; wellicht dat iemand er ooit iets aan heeft of nog tips heeft om mij verder te helpen


    Ik heb de HD500x al enige tijd voor thuisgebruik waar ik ivm jonge kids uitsluitend met koptelefoon speel. Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede delay voor mijn live setup en een tijd geleden heb ik met Powerball II setup (met 4 direct te schakelen kanalen en veel instelmogelijkheden) de deur uit gedaan omdat ik 'm zowel fysiek als qua sound te zwaar vond. Ik speel nu op een veel kleinere Engl Gigmaster 30 buizencombo met 2 kanalen, gainboost, midboost, volumeboost, springreverb. Al met al een best veelzijdig ding voor nog geen 400 euro (gebruikt), maar instelmogelijkheden zijn wat beperkt. Ook het schakelen gaat wat omslachtig vind ik.

    Enige tijd geleden ben ik daarom voor het eerst ook wat pedaaltjes gaan proberen in de vorm van 2 verschillende overdrives om met één switch het geluid wat de kunnen aandikken voor een solo en om een extra dikke sound met strak laag te krijgen voor specifieke gevallen. Voor het schakelen van mijn versterker heb nu een 4-way switch met twee vaste kabels (die moeten dus altijd in m'n pedalboard worden gefrot waarbij de knoppen van m'n pedaaltjes verzet worden etc) waarmee ik kanaal/gain/midboost/volumeboost kan bedienen (de reverb dus niet). Hoewel ik er voor mijn gebruik in een pop/rock coverbandje prima bruikbare geluiden uit haal irriteer ik me mateloos aan het gestoei met kabels tussen m'n pedalen (de 2 overdrives dus, een tuner, wah, volume pedaal (die voor het gemak nog maar even voor de versterker ligt) en dan de 2 kabels van m'n footswitch. Daar wil ik dus ook nog een goede delay bij, een pedaaltje voor het echte zware werk (Volbeat/Metallica want de huidige bevalt daar nog niet goed voor) en de mogelijkheid 'm m'n reverb te schakelen (of er een losse bij te leggen in de loop) en misschien nog wel een compressor.

    Ik ben me daarom de laatste tijd wat aan het verdiepen in verschillende mogelijkheden en dan voel ik me toch altijd erg aangesproken door een soort van 'alles in één' oplossingen zoals de T-Rex Soulmate vanwege de simpelheid en het opgeruimde gevoel. Maargoed, je koopt dan een paar effecten ineen en die moeten je dan ook maar net allemaal bevallen. En ik heb al een POD HD500x in huis met dezelfde én veel meer effecten aan board die ook de mogelijkheid biedt de effecten op de 'juiste' plek neer te leggen. Na redelijk wat inlezen en YouTube filmpjes bekijken kon ik gisteren m'n versterker ophalen en ben ik maar eens wat gaan testen.



    Om maar te beginnen met de eindconclusie; ik ben zeker niet ontevreden! Ik had wel eea gelezen over tonesuck/volumedrop door de FX loop van de Pod die blijkbaar -6db doet (van send naar je preamp) en had ook al gelezen dat dat met een studio EQ op te lossen was. Hoewel die -6db me voor het volume wel meeviel haalde die wel behoorlijk wat attack en dynamiek uit het geluid. De vlakke EQ met db boost loste dat zoals ik al had gelezen op. Later op de avond kwam ik overigens tot de conclusie dat het anders instellen van de outputmode ook prima werkt; door die te wijzigen van Studio naar Poweramp. Ik heb tussentijds een paar keer gewisseld van de 4 kabel methode met 'alles uit' naar direct in de versterker en daarbij vielen me geen noemenswaardige verschillen op.

    Ik ben in eerste instantie begonnen met een tubescreamer voor de preamp en een reverb en delay achter de preamp. Het was even zoeken naar de juiste delay, instellingen en mix maar uiteindelijk zeker goede resultaten behaald! De eerste digitale delay had nogal fuzzerig karakter op de delay's (met oversturing) maar het model van de analoge Memory Man blijft mooi helder. Daarnaast wat getest met een compressor + delay onder 1 knop om vanaf de crunch van mijn versterker ineens naar een goede volle lead sound te gaan. Moest een paar compressors proberen omdat de eerste een nogal fuzzerig effect op de delay's had wat me niet aan stond. Uiteindelijk ook redelijk tevreden over het resultaat maar ga nog wel proberen om de compressor te vervangen door een overdrive. Dat fuzzerige is eigenlijk iets wat regelmatig bij sommige modellen en noopt steeds even te zoeken naar het juiste virtuele pedaaltje.

    Dit hele bovenstaande verhaal was tot nu toe met gebruik van m'n Eric Johson strat waarmee ik nu echt goede geluiden behaal. De brugpup met de tone half dicht geeft een prima een zeer stevig classic rock slaggeluid. Niet heel single coil overigens, maar wel erg lekker stevig en open. Ik kreeg bijna het idee dat ik op een Fat Strat zat te spelen.
    Door de tone wat verder open te zetten krijg je het singel coil gevoel snel terug, maar een overstuurde single coil in de brug heeft slechts zelden mijn voorkeur (met volume wat terug geeft het wel goede Status Qua / Stones geluiden).

    Afin, toen proberen om het toch nog wat dikker te krijgen. Het was inmiddels bijna elf uur. Ik pakte m'n Les Paul maar was niet direct erg tevreden met de geluiden. Dat gebeurt me de laatste tijd overigens vaker. Ik houd wel van het open karakter van mijn Tele en Strat, maar als ik dan na een avondje spelen m'n Gibson aansluit is het geluid me te donker en iets wat ik zelf zou omschrijven als fuzzy. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de instellingen van mijn versterker die voornamelijk op de Tele en Strat is gericht icm de output en het volle karakter van de LP. Daar kan de huidige setup van de Pod niet direct iets aan doen, maar wil nog wel gaan kijken of ik dat met een EQ voor of na de preamp wat kan verbeteren.

    Het verkrijgen van een lekker dik geluid met een strak laag is me nog niet gelukt. Ik wilde daarvoor 2 dingen proberen;
    • een goede overdrive; dat werd om eoa reden enorm schel
    • het omzeilen van de preamp (door de FX loop op de Pod waar feitelijk de preamp in hangt uit te zetten en met dezelfde switch een amp-model van bijvoorbeeld een dikke Mesa of Bogner te activeren). Dat zorgde voor een enorme volumedrop.
    Diezelfde truc zou overigens ook kunnen werken door juist een hele cleane amp direct je FX return in te sturen. Als ik daarmee een goed resultaat kan krijgen en een goede distorion kan maken met een pedaal kan ik m'n Engl op het tweede kanaal zetten en dan met m'n Pod volledig clean/crunch/heavy crunch/lead (boost + delay) aansturen zonder m'n amp te switchen.

    Eindstand van de avond;
    Pro's:
    • Goede geluiden met m'n strat
    • Tevreden over de effecten uit m'n Pod.
    • Netjes opgeruimd 'pedalboard'
    • Veel mogelijkheden


    Cons:
    • Het is vaak best even zoeken naar de juiste instellingen
    • De bediening is op de Pod zelf lastig te doen, dus zie mezelf nog niet live heel snel bijdraaien.
    • Volumedrop bij gebruik versterkermodel uit de Pod. Ik heb deze dus nog niet goed op bruikbaarheid/kwaliteit kunnen beoordelen.
    • Je hebt 8 effecten per preset/bank tot je beschikking (evt. versterkermodel telt niet mee). Je FX loop (=1) heb je altijd nodig als je gebruik wil maken van je preamp van de amp. Als je dan ook nog overal volumepedaal (=2), wah (=3) en noise gate (=4) wil gebuiken ga je er snel doorheen. Noisegate was bij de strat wel prettig iig. Verder zuigt de wah uit de Pod dus die gooi ik toch een losse voor.


    Van de 8 effecten + amp zou ik uiteindelijk naar de volgende mogelijkheden willen

    Amp; Clean
    1. FX loop (door die uit te zetten en de amp aan heb je clean)
    2. Tubescreamer
    3. Distortion pedaal (nog niet de juiste gevonden)
    4. Reverb, zodat ik die ook kan schakelen
    5. Delay
    6. Compressor/boost (om samen met delay te kunnen schakelen voor lead)
    7. Volumepedaal
    8. Noise gate


    Ik kom dan nog wat ruimte te kort voor een EQ om verschil Strat/LP wat beter te managen. En dan kom je in deze setting weer tot tal van mogelijkheden, zoals;
    • Bovenstaande setting te kopiëren naar een nieuwe bank en daar bijv. één van de twee overdrives op te offeren voor een EQ. Dan kan de rest ook weer worden gefinetuned voor die specifieke gitaar, dat is dan weer een bijkomend voordeeltje.
    • Een heavy dirty amp als model kiezen en voor clean alsnog het clean kanaal van de versterker gebruiken. Dan heb ik de distortion niet meer nodig en kan ik daar een EQ zetten.

    Zo zullen er nog wel een paar opties denkbaar zijn.

    Nou, wat heeft deze avond dan opgeleverd? Op zich vind ik het wel leuk om zo een beetje aan te klooien en ben behoorlijk wat wijzer of de opties die er zijn en heb richting voor dingen die ik nog kan uitproberen. Ik hou heel erg van gemak voor zowel bediening als voor op- en afbouwen. En de grap is dat zowel een multi FX op dat gebied behoorlijk wat mogelijkheden, beperkingen, voordelen, maar zeker ook nadelen heeft t.o.v. traditionele bepalen. De factoren 'geld' en 'kwaliteit' nog maar even buiten beschouwing gelaten

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Dank voor je uitgebreide beschrijving!


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3

    Smile

    Vince,

    Een aantal vragen/onduidelijkheden/etc.

    a) ik heb zelf geen POD HD500X (wel een Boss GT- en ik heb ervaren dat er wel een verschil is tussen 4cm en direct. Ik gebruik daarvoor als output 'JC-120 return'. Heeft de POD geen 'return' output-setting voor wanneer je in een FX-loop speelt?

    b) Heb je geen plaatjes van je pedalboard / aansluiting footswitch? Snap niet helemaal wat het probleem is en/of er geen oplossing is voor het "frotten".

    c) Ben je wel tevreden over de delays uit de POD en zou je deze willen gebruiken voor je live sound?

    d) T-Rex Soulmate: heb op YouTube eens gekeken wat het was. Qua sound best aardig denk ik, maar ik vind de indeling/bediening toch niet handig. Wat dat betreft zijn de meeste multi FX-en waarschijnlijk wat handiger met patches en in geval van de GT's het in/uitschakelen van meerdere functies met de CTL-knop.

    e) Tonesuck: als het alleen zou gaan om volumeverlies, least of worries. Daar heb je een volumeknop op je versterker voor. Wel ervaar ik een lichte 'verkleuring' van de sound, maar dat heb je in feite al met alles wat je tussen je gitaar en versterker knoopt, alleen al door de kabellengte. Tonesuck op de GT8 is te doen.
    Grotere tonesuckers zijn volgens mij de losse volumepedalen.

    f) Noise gate: echt zo weinig mogelijk gebruiken, in mijn oren klinkt het beter zonder.

    g) in mijn ervaring werkt een gitaar met een cleane gedefinieerde sound, zoals een PRS, het beste op een combinatie multi-FX en buizenamp. Voor gitaren die flink van elkaar afwijken ("vette/mottige" Gibson vs. "schrale/heldere" Fender) heb je in feite dubbele patches nodig met een verschillende EQ, tenzij je het juist fijn vind dat zo'n verschil er is.

    h) in mijn ervaring gebruik ik zeer zelden een overdrive uit de multi-FX. Ik heb 2 mogelijkheden vanuit mijn versterker plus 2 aparte overdrive pedalen die voorin de chain komen: eentje voor crunchy sound, de ander voor het vieze werk. Voor mij genoeg zo.

    i) ik gebruik de GT8 vnl. als een "losse pedalenbak", absoluut zonder preamps of speakersims. Wel heb ik voor de meeste nummers patches opgeslagen die ik voor een optreden op volgorde zet (heb ik dus zelfs geen setlist meer nodig). Op deze manier komt de GT-8 prima tot zijn recht in de 4cm. Heb je dan een kwaliteitspedaal, kun je die meestal altijd nog wel inpassen.

    j) multi-fx blijft je (positief) verrassen, als je er maar tijd insteekt. Ontzettend veel mogelijkheden, met het nadeel dat geen enkel effect het beste in zijn soort is: je blijft met gemiddelde kwaliteit werken, maar er zijn zoveel voordelen en nog 1000 dingen te experimenteren.

    k) zou het vooral niet te ingewikkeld maken, de huidige mogelijkheden uitdiepen en dus op een moment ook accepteren dat je het beste eruit hebt gehaald. We hopen allemaal een sound te creëren waarvan de sterren uit de hemel vallen...maar nee, die bestaat niet. Wat de ene dag geweldig klinkt, vermenigvuldigt zich in je verbeelding, zodat het de volgende dag weer tegenvalt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Hey Jan,

    bedankt voor je reactie. Ik zal puntsgewijs antwoorden

    a) Geen idee, dat zou ik moeten checken. Verder is het een gegeven bij de Pod dat de FX send voor -6Db zorgt. Geen idee waarom, wellicht is dat prettig wanneer je de FX loop van de Pod gebruikt om er daadwerkelijk effecten in te zetten, geen idee. Het is dus niet echt tonesuck, maar het verkracht wel je signaal. Immers gaat bij deze opstelling de FX send naar de input van de versterker en dat zwakke signaal is dan een dooddoener. Als ik het signaal net voor de loop 6 dB boost heb ik weer het originele gitaarsignaal zegmaar. Ik hoor dan ook geen verschil met wanneer ik de gitaar direct inplug.

    b) Het 'probleem' hier is dat de Engl 3 footswitch inputs heeft voor een stereo kabel waarmee je gain/kanaal, midboost/cleanboost en reverb/FX loop kan schakelen. Ik heb nu een Fame 4-way switch waar 2 stereokabels vast zitten aan de behuizing. Ik heb eea in een hele platte Behringer PB1000 liggen en dat is allemaal erg krap en rommelig.

    c) over de kwaliteit van de modulatie effecten ben ik zeer tevreden. Ook reverb (wat ik nu dus ivm footswitches niet uit m'n amp haal) is prima. Verder gebruik ik geen modulatie effecten. De Pod lijkt dan een wat grote oplossing, maar het is natuurlijk wel incl. volumepedaal en tuner dus die kunnen ook van m'n bordje af.
    Als ik mijn versterker met Midi zou gaan aansturen (als het een blijvertje is heb ik daar wel een Engl Midi switcher voor over) wordt het helemaal aantrekkelijk want dan kan ook m'n 4 way switch van m'n board af.

    f) klopt, staat nu minimaal ingesteld. Ruis was zelfs met mijn strat eigenlijk nog niet heel heftig dus wellicht dat die er nog helemaal uit gaat.

    g) daar kwam ik ook achter. Het is juist de bedoeling dat die gitaren ver uit elkaar komen, maar het karakter moet natuurlijk wel goed benut worden. Ik denk dat ik nu over het algemeen met te veel gain speelde omdat ik dan ineens in m'n kop heb dat ik alles uit m'n Strat wil halen, maar voor het stevige werk is de LP juist. Nog maar eens terug naar af met de gain en weer opnieuw beginnen

    H) Ook ik gebruik het liefst de basisgeluiden uit m'n amp. Heb er nu nog 2 overdrives voor liggen waarbij ik over een nog niet helemaal tevreden ben (dat ligt overigens niet per se aan dat ding, meer dat ik 'm misschien anders wil gebruiken dat dat ie bedoeld is). Die zou ik altijd nog voor m'n amp (na de FX send van m'n pod?) kunnen leggen om ze te gebruiken.

    i) Ik gebruik 'm in principe ook niet voor de pre-amps. Maar het lijkt me wel handig dat je net ff een keer een extra optie hebt voor dat ene metal nummer wat we dan coveren. Zelfde geldt voor andere opties zoals zoals dubbele delay, gekke synth of whammy; mocht je zo'n ding een keer eenmalig nodig hebben voor een specifiek nummer of invalklusje heb je 'm iig zo aan boord.

    k) ja ik ben erg zoekende op dit moment. Ik merk dat ik met steeds minder gain wil gaan spelen omdat ik dat mooier, opener, vind. Eigenlijk ben ik jarenlang gewoon een plug & play gitarist geweest met alles zo rond 12 uur en ben ik nu pas veel met m'n sound bezig. Beetje een laatbloeier denk Maar als puntje bij paaltje komt en ik m'n versterker aan het instellen ben verval ik er weer snel in om de boel maar lekker dicht te smeren (zo begin ik dan dus weer met m'n strat waardoor m'n LP voor geen meter meer klinkt). Ik heb dan om eoa reden toch altijd een wat zekerder gevoel over mijn geluid. Als het maar lekker scheurt zal het wel goed zijn zegmaar...

    En dan sta ik gisteren weer in een muziekwinkel waar iemand een Maybach Tele of LP over een net-niet cleane Supro speelt en dan vind ik dat wel weer helemaal te gek :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    En nog ff mijn pedalboardje. Kabels liggen er nu helaas (voor het ider) niet in maar spul ligt niet thuis dus kan ff geen andere foto fiksen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    En dan sta ik gisteren weer in een muziekwinkel waar iemand een Maybach Tele of LP over een net-niet cleane Supro speelt en dan vind ik dat wel weer helemaal te gek :-)

    Dat gevoel heb ik ook jaren willen compenseren met betere gear en meer pedaaltjes. Maar uiteindelijk zit het in de vingers, of zoals in mijn geval, niet in de vingers

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    En nog ff mijn pedalboardje. Kabels liggen er nu helaas (voor het ider) niet in maar spul ligt niet thuis dus kan ff geen andere foto fiksen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Is het geen idee om je huidige pedalboard te slopen en een DIY-board te maken waar je POD 500X alsmede je andere pedalen op kunnen? Dan zou je zelfs je Boss (Volumepedaal?) eraf laten en de Memory Man misschien ook nog wel? Of bordje naast de POD kan ook nog natuurlijk.

    Gitaar -> Wah -> American -> Ultimate Drive -> POD 500x (4cm=AMP) + evt. Memory Man nog voor input amp

    Probeer maar eens, bij voorkeur zonder het Boss volumepedaal*! Zonder pre-amps of sims uit de POD.

    Voor aansluiting footswitch valt uiteindelijk met wat kluswerk ook wat te bedenken natuurlijk (als deze optie zou bevallen).

    *Is dit een Boss FV-500-H expressie pedaal of alleen maar volume? De POD heeft in tegenstelling tot de GT's geen aansluiting voor expressiepedaal, of vergis ik me?

  8. #8

    Standaard

    Had ik je vorige reactie helemaal over het hoofd gezien....

    a) misschien heb ik dan geluk. Ik las al vaker dat de GT8 met de Mesa/Boogie DC-3 geen verkeerde combinatie is met de 4cm. Wat goed werkt is bijv. met de basis EQ de lage tonen +3 db te geven en de hoge +1 db. En de scheurkanalen van je amp, daar de bas flink terugdraaien.
    c) in een coverband en geen modulatie-effecten gebruiken? Nooit? Reverb van GT8 is ook veelzijdiger dan die van mijn amp.
    g) ik denk dat het handigste is dubbele patches te maken, voor je Strat en LP apart. Op een gegeven moment vind je wel waar je moet gaan tweaken.
    h) ik gebruik een EXH OD Glove, met weinig gain die ik ook prima kan combineren met de overdrive van de amp. Geeft net wat meer warmte. Verder een Joyo US Dream (Suhr Riot kopie, bijna net zo goed) die ik alleen over het cleane kanaal moet laten werken. Die pedalen reageren wel anders als ze direct naar je amp gaan, dus i.c.m. multi-fx weer: zoeken, zoeken, zoeken....(ach, is best leuk...)
    k) de volumepot van je gitaar geeft je nog eens heel veel mogelijkheden om je gain terug te "korrelen". Gitaristen als Andy Timmons en Joe Bonamassa doen niet anders. Ik betrap mezelf erop dat ik dit live in de haast te weinig doe. Hetzelfde geldt voor mijn tonepot, wil ook nog wel eens helpen bij soundcheck in leeg café met harde wanden/tegelvloer...dan ga je weer aan de GT8 of amp zitten. Voor tijdelijke oplossing is die tonepot dan eigenlijk een prima middel.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Thx voor met meedenken Jan

    Allereerst reactie op je eerste bericht:

    Wat is een DIY board? Nooit van gehoord en bij Google vind ik allerlei creative uitspattingen die niks met gitaar spelen te maken hebben.
    Mijn Memory Man is trouwens kapot, daarvoor moet een vervanger komen. Dat wordt dus of de Pod, of een apart pedaaltje. De Digital Delay van Harley Benton is wel een kanshebber daarvoor.

    Ik zou van de 4-way switch idd wel iets willen maken waardoor ik daar gewoon een stereo kabel in kan pluggen.


    Bericht 2
    Ik gebruik inderdaad weinig effecten in een coverband en heb er eigenlijk ook niet zo'n behoefte aan. Behalve een delay dan, en soms een tikkie reverb voor cleane stukken. Daarom vraag ik me nog een beetje af of ik wel met die 4 kabel methode aan de gang moet. Tenzij ik ook m'n Engl met midi gaan aansturen en mijn switch dus weg kan is het een wat omslachtige en ruimte-inefficiënte manier om wat delay te hebben. En het wordt nogal een fors bord als ik daar mijn Pod, Wah (die van de Pod vind ik niet zo fijn en ook het delen van wah/volume vind ik niet prettig) en 4 way switch op kwijt moet.

    Die Joyo pedaaltjes zijn inderdaad leuk spul. Voor het toevoegen van stak low end heb ik nu het verkeerde pedaaltje. (Ik heb nu de ultimate drive en American (waar ze hier ook hele mooie geluiden mee behalen https://www.youtube.com/watch?v=ZyI8mOCYmVw)

    Ik denk dat ik deze California misschien wel werkt voor onze uitstapjes naar het heavy werk (vanaf 10 min. denk).



    Die US Dream klinkt ook wel te gek voor lead. Hoe gebruik jij die? In de demo zie ik 'm voor een cleane amp, alleen zit ik meestal al op de crunch stand van mijn amp als ik naar lead wil (en terug) en het lijkt me niet zo handig om dan én je amp op clean te moeten zetten én je pedaal aan te zetten (én ook nog je delay). Je zou dan toch het liefst vanaf je crunchsound, of die nu uit een pedaaltje komt of uit je versterker, net wat extra's toevoegen om naar je leadsound te gaan. Is een compressor daar handig voor, of zoals jij zegt een overdrive met weinig gain (daar zou evt. de American weer geschikt voor kunnen zijn).


    Lastige van mijn situatie is dat ik in zoveel kanten aan het zoeken ben dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Ik weet niet eens of mijn versterker een blijvertje is. En om dan al best wat geld uit te geven aan midi unit, midi switchers of juist losse pedaaltjes....
    Nou zijn die Harley Benton pedaaltjes gelukkig niet zo duur, dus denk dat ik daar nog maar even begin met een California en delay. Als ik daarmee ook mijn sound krijg is dat al weer een stap in de goede richting. Kan ik daarna gaan kijken wat dan handig is met schakelen.

  10. #10

    Standaard

    DIY = do it your self....zelfbouw dus.

    Om met je conclusie te beginnen: jij bent behoorlijk zoekende. Dus denk ik dat je eerst moet uitvissen met welke versterker(s) je verder wilt. Misschien ben je straks wel gelukkiger met een Kemper of Axe als je wat geld kunt/wil uitgeven.

    Of...ook met weinig geld zijn er prima tonen te fabriceren:

    Ik denk dat je i.i.g. eerst de versterker(s) moet kiezen als je niet wilt experimenteren met de POD500X.
    Versterker is in mijn ogen voor de tone het allerbelangrijkst. Als je die hebt gekozen, denk dan maar aan de pedaaltjes.

    American: is gebaseerd op Mesa/Boogie dacht ik? Voor het geld zeker het proberen waard.
    US Dream: werkt goed op clean kanaal, beroerd via een distorted. Dus beperkt. Ik gebruik het voor een nummertje of vier waar het vies moet. Ik zou de Mesa ook zo kunnen schakelen, maar ik heb geen zin tijdens een optreden iedere keer aan knoppen en schuifjes te zitten, vandaar de aankoop van de US Dream.
    In het algemeen kan geen pedaaltje op tegen de vervorming uit de Mesa.

    Als ik mijn versterker ooit nog inruil tegen een andere....dan zou het deze worden: .

    Man, man, wat een geluid...tja maar het zit ook in de vingers van deze man natuurlijk.

    Succes met de zoektocht, ik ga volgen waar je op uitkomt!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top