Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 21 EersteEerste ... 11192021
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 210
  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Euhm, waarom?

  2. #202
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XTZ Bekijk bericht
    Euhm, waarom?
    Was mijn vraag niet, maar goed.
    Conservatorium afgestudeerden kunnen allemaal ' noten lezen', dus de vraag is : noem er één die het niet kan.

    Maar ik begrijp je wel als je zegt dat die skill helemaal kan verdwijnen als je het niet onderhoud door het regelmatig te doen.

    50 jaar terug kon ik het wèl, en nu kan ik het niet meer, en dat vind ik een spijtige zaak. Maar sheet music én een opname is makkelijker dan zonder sheet music.

  3. #203
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik kan mij wel zo voorstellen dat in een praktijksituatie de ene wat beter overeind blijft dan de ander . Zeker wanneer stress en vermoeidheid ook een rol gaat spelen

  4. #204
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XTZ Bekijk bericht
    Euhm, waarom?
    Omdat ik het niet geloof, om eerlijk te zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Naja, als je gelijk van de opleiding de rock'n roll in duikt en dan niks anders meer doet.
    Niettemin ken ik dan geen enkele afgestudeerde rock'n roller die er niks anders bij doet want als je geld wil verdienen is het wel de ballen uit de tomatensoep spelen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #206
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het kan zijn dat je het noten lezen verleerd wanneer je na het Conservatorium er niets meer aan doet . Maar wanneer tijdens je opleiding blijkt dat je niet binnen de gestelde tijd goed van blad kunt spelen haal je het volgens mij gewoon niet

    Dat geld zeker voor de Klassieke en de Jazz opleiding

  7. #207
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het kan zijn dat je het noten lezen verleerd wanneer je na het Conservatorium er niets meer aan doet . Maar wanneer tijdens je opleiding blijkt dat je niet binnen de gestelde tijd goed van blad kunt spelen haal je het volgens mij gewoon niet
    Dat geld zeker voor de Klassieke en de Jazz opleiding
    Noten lezen verleer je niet, net zo min als gewoon lezen.
    Van blad spelen is iets anders, dat is een vaardigheid die je kunt ontwennen. Een goede timing moet je bijhouden, evenals interactie met andere spelers.

  8. #208
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Naja, als je gelijk van de opleiding de rock'n roll in duikt en dan niks anders meer doet.
    Niettemin ken ik dan geen enkele afgestudeerde rock'n roller die er niks anders bij doet want als je geld wil verdienen is het wel de ballen uit de tomatensoep spelen.
    Precies, dan moet je niet zo kieskeurig zijn. Maar goed, lezen verleer je niet zomaar en zul je ook altijd nodig hebben, als je tenminste niet doorbreekt, zoals Jelle Rebel.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het kan zijn dat je het noten lezen verleerd wanneer je na het Conservatorium er niets meer aan doet . Maar wanneer tijdens je opleiding blijkt dat je niet binnen de gestelde tijd goed van blad kunt spelen haal je het volgens mij gewoon niet

    Dat geld zeker voor de Klassieke en de Jazz opleiding
    Meer opleidingen zijn er ook niet, dacht ik.

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht

    Meer opleidingen zijn er ook niet, dacht ik.
    Ah kijk, hier ligt de crux. 'Tegenwoordig', al zo'n 10-15 jaar, zijn er pop departementen op conservatoria. Ik weet nog dat alleen uit mijn jaar er al een aantal waren die behoorlijk worstelden met goed noten lezen op de gitaar.

    Theorie begrijpen aan de hand van notenbalken is nooit een snelle manier voor me geweest. Ik blijf het naar de gitaarhals vertalen. Net als on the spot iets van blad lezen. Ik vind het gewoon niet prettig, en het vergt 100% van m'n hersencapaciteit, waardoor er weinig overblijft van m'n spel.

    Daarnaast gebruik ik in de praktijk (bandjes, studio, lesgeven e.d.) ook niet tot nauwelijks noten dus beter wordt het lezen ook niet echt.

  10. #210
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Je hebt ook nog enkele Flamenco opleidingen . Daar word volgens mij minder waarde gehecht aan noten lezen en van blad spelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top