Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard Akoestische Explorer?

    (Ik weet niet of het hier geplaatst moet worden maar als het ergens anders moet mogen de mods het topic verplaatsen.)

    Ik zou graag een akoestische Explorer bezitten. Nu ben ik wat gaan zoeken op internet maar ik kom niet echt wat tegen.

    Deze kwam ik tegen maar zal gezien de brouwkwaliteit niet echt betaalbaar zijn


    Deze is meer wat ik voor ogen heb:


    Mijn vraag aan de bouwers alhier: voor welk bedrag zou zoiets haalbaar moeten zijn? Bespeelbaarheid is voor mij het belangrijkst. Qua feel zou ik dicht bij die van een elektrische gitaar willen komen. De klank is niet echt belangrijk... Daar zijn mijn eisen niet heel hoog. Wel zou ik electrisch versterkt willen kunnen spelen. Ook hier weer stel ik geen hoge eisen.
    Ik ben gewoon benieuwd of dit voor mij haalbaar zal zijn.
    (Ik vraag dus geen prijsopgaven maar meer indicaties)
    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 20 augustus 2016 om 16:54 Reden: Schrijffoutje
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als het vooral om de look en feel gaat zou ik voor een solidbody explorer gaan en die uithollen en dan een spruce topje erop, meer semiaccoustisch dus, dan kun je wanneer je een kit gebruikt onder de 1000 euri klaar zijn
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Nee, het moet wel een full acoustic zijn.....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik denk dat als je een bouwer om een richtprijs vraagt, dat dit begint bij €2500,- en daarboven kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Omdat het een uniek model is zal de bouwer eerst de benodigde mallen moeten maken, wat tijdrovend is.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik vind het een beetje raar dat je een akoestische gitaar wilt bouwen en dan zegt dat de klank niet erg belangrijk is ....
    Wat is je bedoeling met de gitaar ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vind het eigenlijk wel cool klank, vooral "body" in de klank krijg je oa door diepte van de body, da's met dit model lastig te doen : er zitten een paar scherpe bochten in die maken dat de zijkanten waarschijnlijk enkel kunnen met laminated stroken, als je 'm echt zo diep wil als een standaard acoustische. als het wat ieler mag, zou het wel met vol hout kunnen, de zijkanten, maar dan pakweg zo diep als een tele, ongeveer 46 mm. is ook gemakkelijk (goedkoper) om te bouwen. Feel van een electrische kan je vergeten. je kan de voor de neck wel richting electrische gaan maar acoustische brug/snaren maken het alemaal veel stroever, is ook de bedoeling, bij acoustische gitaar moet je het hebben van fysieke beweging van de onderdelen. Je kan 'm in D stemmen, dat helpt al een eind voor de bends.

    kosten: geen idee. kruipt wel wat werk in. zoals al gezegd; de mallen. voor een acoustische zijn dat buitenmallen en da's een hoop werk ja
    Laatst gewijzigd door barno; 20 augustus 2016 om 21:39

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik vind het een beetje raar dat je een akoestische gitaar wilt bouwen en dan zegt dat de klank niet erg belangrijk is ....
    Wat is je bedoeling met de gitaar ?
    Ik speel in een classic rock bandje. Heel soms wil ik wat akoestisch kunnen doen (denk aan een Oerol-achtige campinggig). En als ik de sound-eisen niet zo hoog leg hoopte ik iets betaalbaars te kunnen krijgen.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Als 't betaalbaar moet blijven dan zijn er maar 2 opties gok ik zo. Of zelf bouwen of goedkope bouwer zoeken voor een custom gitaar in china?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik vind zo'n Explorerdoos wel grappig eigenlijk, erg fout en daarom wel weer lekker, of zoiets....

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik speel in een classic rock bandje. Heel soms wil ik wat akoestisch kunnen doen (denk aan een Oerol-achtige campinggig). En als ik de sound-eisen niet zo hoog leg hoopte ik iets betaalbaars te kunnen krijgen.
    Maar dan kun je toch ook een akoestisch stratocaster of telecaster model van Fender kopen of iets dergelijks ? Maar ik begrijp je wel , altijd op zoek naar iets aparts dat heb ik ook wel in me

    In de periodes dat ik wat meer geld had te besteden ging ik vaak voor iets aparts

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top