Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Bommendeken

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Thanks.
    Zo zie je maar, dat het vrijwel onmogelijk is om de reacties van vakgenoten, let alone publiek op een nieuw lied te voorspellen. Er zijn toch beslist dingen die ikzelf hoger had ingeschat. En dat dan dit lied jou over de streep trekt vind ik bijzonder.

    Anyway, dank je wel, dat je ernaar hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik moet eerlijk bekennen dat dit jouw eerste lied is wat ik helemaal af geluisterd heb. Ik let toch vaak te veel op minder belangrijke aspecten zoals sound en toonvastheid. Wellicht ben ik echt een snob, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

  2. #12

    Standaard

    een echte smartlap

    lekker

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    een echte smartlap

    lekker
    Hmmm..., ja, leuke invalshoek.
    Thanks.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14

    Standaard

    Weer een echt Gus Style nummer! Ik had bij dit nummer af en toe een Pink Floyd gevoel, kweet niet waarom :-) Mooie evenwichtige productie waarbij ik de bass in je nummers altijd mooi gelaagd vind klinken. Top!

  5. #15

    Standaard

    wat een prachtlied weer, met de bekende 'zilveren' klank (klinkt beter dan blikkerig hé?) en duidelijke melodieen, mooie harmonieen (hoe doe je een trema?), en dat allemaal met 'fingerdrums' , geweldig!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Weer een echt Gus Style nummer! Ik had bij dit nummer af en toe een Pink Floyd gevoel, kweet niet waarom :-) Mooie evenwichtige productie waarbij ik de bass in je nummers altijd mooi gelaagd vind klinken. Top!
    Sjeeeee, ik ga bijna blozen. Dank je wel.
    Verwijzingen naar vooral de begintijd van Pink Floyd zijn er altijd wel geweest.
    Ik zou daar niet verdrietig om zijn, omdat ik de eerste drie singles van de PF reken bij het mooiste dat 1967 en 68 hebben opgeleverd.

    Zou je de PF een zijdelingse, niet bedoelde invloed vinden, soit. De bas is altijd een openlijk eerbetoon. Dat is heel lang John Entwistle geweest. De laatste twee jaar vooral Greg Ridley (Humble Pie) voor zijn stuwende en barokke manier van spelen en de bassisten van Greatful Dead en Jefferson airplaine om hun brommende boomende geluid.

    Superleuk hoor, dank je wel.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    wat een prachtlied weer, met de bekende 'zilveren' klank (klinkt beter dan blikkerig hé?) en duidelijke melodieen, mooie harmonieen (hoe doe je een trema?), en dat allemaal met 'fingerdrums' , geweldig!
    Ukeloeder, destijds van GN, heeft mij de tip gegeven eens wat met koortjes te gaan doen. Dit, omdat mijn muziek zich er bijzonder toe leende. Aldus Uke.
    Ik geloof dat dat heel goed door hem is ingeschat. Ik heb een jaar of vier geleden een looping station gekocht voor mikrofoon. Misschien kan mijn gitaar er ook op, maar dan toch niet met Shadow voeding.

    Het inzicht van Uke en het looping pedaal hebben mijn harmonieën (de puntjes op de i zetten? Da's een trema, aldus mijn oma) enorm beïnvloed. Zie je wel dat ze gelijk had?

    Zilveren klank, blikkerige klank. Who cares. Mij beledig je niet hoor. Ik vind het leuk dat je het een herkenbaar geluid vindt.
    Leuk dat je hebt geluisterd.

    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top