Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard 2e zelfbouw project: a not so surfcaster

    Ooit heb ik in 2012 het idee gehad om een surfcaster te gaan bouwen met eikenhout en meranti wat ik gratis kon krijgen. Vervolgens kwam er een versterker project tussendoor, een huis gekocht en compleet verbouwd, een motor die opgeknapt moest worden, etc. Dus inmiddels zijn we ruim 4 jaar verder en is er nog steeds weinig aan het plan van de surfcaster gedaan.

    Link naar het originele topic destijds:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...vel-surfcaster

    Uiteraard in sommige vrije uurtjes nog wel aan de autocad tekening zitten werken die ik wilde maken van de surfcaster. Nu vond ik echter de onderste punt van de surfcaster te bol en rond in vergelijking met de bovenste punt. Dit resulteerde in de bovenste punt kopieren naar beneden en hem daar aanpassen. Toen ik dat deed, klopt de achterkant van de body ook niet lekker meer bij het model, dus daar plakte ik toen weer een les paul / PRS achtige ronding aan en met wat schuiven en aanpassen ontstond uiteindelijk mijn eigen ontwerp.

    Het ontwerp is een combinatie geworden van surfcaster, les paul, PRS, EVH/Musicman. De uitwerking staat nog steeds gepland zoals met de surfcaster, gelamineerd neck through van meranti en eik met een top van anigré. Het zal wel een langlopend project gaan worden, aangezien nog steeds niet alle puntjes van de verbouwing zijn afgerond, maar een gitaar bouwen is natuurlijk leuker dan een trap schuren/schilderen ;-)

    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mooi ontwerp!
    Maar ik ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe dit ontwerp eruit zou zien als de achterkant, de kont van de gitaar zeg maar, "scheef" zou lopen, met dezelfde schuinte als de rechte lijn die loopt van de bovenste hoorn, tangentiaal aan de ronding, naar de onderste hoorn, tangentiaal aan de ronding.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Daar was ik mee begonnen. dat was eigenlijk een beetje de surfcaster met twee gelijke punten. Ik vind daar op de een of andere manier de lengte/breedte verhouding van de body niet kloppen. Hoewel nu ik hem terug zie, ik het wel weer mee vind vallen. Ook nog wel aardig, maar dan vraagt het model meer om een strat-like (ronde kanten) uitwerking ipv les paul (body met rechte rand en bindingen)

    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Aha!
    Ja, ik snap wat je bedoelt.
    Het schuine haalt het speelse van de hoorns ook een beetje weg of zo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Met jouw uiteindelijke ontwerp ga je een beetje in de richting van sommige Danelectro's. Ik vind dat wel gaaf !

    (Of vloek ik nu heel erg ?)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Met jouw uiteindelijke ontwerp ga je een beetje in de richting van sommige Danelectro's. Ik vind dat wel gaaf !

    (Of vloek ik nu heel erg ?)
    Niet zo bekend met de danelectro modellen. Net even opgezocht maar daar lijkt hij inderdaad wel op!
    Blijft toch altijd lastig om nog een origineel ontwerp te maken blijkt wel weer haha

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top