Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Twang King neck: 3 draden?

    Hallo Forum,

    Ik vraag het eerst hier maar even, ik ga ook nog even Youtube kijken.

    Ik schroef zojuist mijn Squier CVC telecaster open om een Dimarzo Twang King op de nek positie te monteren.

    De huidige pickup heeft 2 draden, gele naar de switch, en zwarte naar de volume pot.

    De Twang King heeft 3 draden, wit, zwart en een dunne grijze. Volgens de instructie is zowel de zwarte als grijze draad voor aarde.

    Dan denk ik dat de witte gelijk is aan de gele draad, naar de switch, oude zwarte naar de volume pot is gelijk aan de nieuwe zwarte? En waar moet die dunne grijze naar toe? Moet ik deze ook aansluiten?

    Wie heeft hier ervaring mee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Er is een aparte aardedraad voor het metalen kapje. Voor het geval je de halspickup in een out-of-phase constructie wil plaatsen. Doe je dat met een halspickup met een conventionele 2-pool bedrading, wordt gans je metalen kapje ook ineens aan de signaalketen toegevoegd, met veel geknetter en gebrom tot gevolg. De aardedraad van het kapje (waarschijnlijk is dat de dunne grijze), moet je dus vastmaken aan de potmetermantel, de twee anderen hangt ervan af welke bedrading je wil. Normaal is zwart ook potmetermantel, en wit naar de switch.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie!

    De zwarte gaat naar de volume pot, en dit is dus ook aarde.

    Ik was niet van plan om de pick up uit fase te plaatsen, ik zal de grijze draad dan toch ook op de volume pot vast zetten.

    Ik kan wel een beetje solderen, maar met gitaar electronica ben ik een een beginner.

    Uit fase zou betekenen de gele/witte draad naar de volume pot en zwarte draad naar de schakelaar.
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 augustus 2016 om 21:24

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Pickup zit er in, Nek stand is lekker, veel helderde dan de originele CVC telecaster nek pickup. Brug doet het normaal.

    Gekke is nu dat het geluid in de middenstand heel dun is, helemaal geen bas. Dan is de neck pickup toch uit fase? Kaartje in de doos zegt wit is hot, black is ground. Grijs is altijd ground.

    De stock brug pickup zal verkeerd om zitten, ik ga de witte en zwarte draad van de nek pu omdraaien.
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 augustus 2016 om 22:18

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Opgelost.... pick up klinkt heel lekker, open en helder, niet meer zo zompig en saai.

    Wel weer een nieuw probleem, als ik de scratch-plate terug zet, dan kantelt de pickup naar voren, naar de hals, pickup ligt dan een beetje schuin. Wordt weer geklooi om dit goed te krijgen, weinig opties. Enige wat ik kan bedenken is de schroefgaten van de pickup wat ruimer maken, zodat de pickup wat naar de hals kan schuiven, 1-2 mm en dan niet meer kantelt. Of met een houten klosje tegen de pickup proberen het kantelen te voorkomen

    Gat in de plaat groter maken met een vijl doe ik liever niet, dat wordt niet strak.

    En de pickup hoogte, lijkt erop dat de Twang King niet echt gevoelig is voor hoger of lager. Moet ik nog wat meer mee experimenteren. Ik wil de brug pickup ook wat lager zetten.

    ** edit, pickup 3mm naar voren gezet, ging eigenlijk best eenvoudig, pickup staat nu recht omhoog.

    Pickup hoogte blijf ik wat vaag vinden, ik hoor geen dramatische verschillen met wat lager of hoger.
    Laatst gewijzigd door raabje; 18 augustus 2016 om 21:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top