Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Welk COMBI-pedaal zou voor jou ideaal zijn?

    Ik speel al een tijdje met de gedachte om een twee-in-één pedaal te bouwen. Net zoiets als de King of Tone (wat feitelijk twee Bluesbreakers met mods is).
    Ik denk bijvoorbeeld aan een Tubescreamer + Klon, of een Chrorus + Compressor etc. etc.

    Wat zou voor jou een ideale combinatie zijn?
    Ik hoor graag je ideeen en redenen.
    Dank!
    Spiceworks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Een chorus en delay, met tap tempo!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De Keeley Monterey, eigenlijk meer een 5 in 1 pedaal, maar hoe prachtig.
    alleen een beetje te duur voor mij




  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Een drive en een delay. Hier liggen nog een elcheapo Ibanez TS-5 en DL-5 en ik speel ook al langer met de gedachte om die in één behuizing te frutten. Of, nog beter: twee TS-5en gestackt en een DL-5.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ach een combi pedaal of losse pedalen maakt me eigenlijk niet zoveel uit . Als ik alleen met losse pedalen zou werken en dus niet met een multi effect processor als basis dan zou ik absoluut een schakelsysteem willen hebben

    En dan maakt het ook niet uit of je combi pedalen hebt of losse pedalen . Als je zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor een combi pedaal met een overdrive en distortion erin

    Van semi clean tot zwaar vervormd , dat is voor mij de basis

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Wat Brad zegt.

    Ik kom eigenlijk een heel eind met mijn BBplus
    prut...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Zo'n T-Rex Soulmate lijkt me wel wat. Kan je ook je modulatie in de loop hangen dmv 4-kabel methode.

    @D3nnis is de H20 dat niet?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Chorus en tremolo, met tap tempo en apart te bedienen .


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Thumbs up

    Het slaat misschien nergens op maar ik werk zowel met losse Boss pedaaltjes als met de oude Boss GT-6.
    De losse pedalen zijn voor in de muziekkamer en de GT-6 voor op podiums.
    Heb alles sounds/effecten van mijn losse pedalen in de GT-6 geprogrammeerd dus scheelt een hoop aansluit werk.

    Waarom geen pedalcase? Gewoon omdat ik de goede niet echt kan vinden.
    De losse pedalen zijn single en twin en omdat de meeste cases of/of zijn, slaag ik er niet in om de juiste te vinden.
    Zelf maken? zou kunnen maar heb daar het materiaal en gereedschap niet voor en heb ook geen kennissen die dit voor mij zouden kunnen/willen doen.

    Op de manier zoals boven beschreven werkt voor mij persoonlijk ook goed.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  10. #10

    Standaard

    Een combinatie met delay is voor mij altijd een reden om een pedaal niet te kopen. Een delay wil ik altijd aan het einde van de keten. Ik kan me voorstellen dat bij een minimalistische setup zoiets wel handig is maar verder...

    Wat ik wel graag vaker zou willen zien bij modulatiepedalen is een optie om in plaats van een continu doorlopende sweep te kunnen kiezen voor een dynamische aanslaggevoelige controle van het effect. Steeds vaker zie je wel ondersteuning voor modulatiepedalen maar dit kom je heel zelden tegen, terwijl ik (als leek dan) het idee heb dat het makkelijk is te realiseren. Een recent voorbeeld hiervan is de Keeley Bubbletron.
    Zelf heb ik een Toadworks Phantasm phaser die dat ook kan. Die zie je alleen niet veel meer en ze kosten je een rib uit je lijf.

    Zoiets valt misschien niet direct onder de noemer combinatiepedaal maar het scheelt je wel in de aanschaf van een apart envelope filter pedaal (wat overigens veel minder fraai klinkt dan een envelope controlled phaser).
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top