Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Fok hier en daar wat mieren neuken...................Maar ik blijf het zeggen. Ernest yr a hell of a Songwriter !!!!!
    Met dit soort fijne reacties word je in no time senior lid van de club.
    Echt waar. Ongelogen!
    vriendelijke groet, Gus

  2. #12

    Standaard

    @Ernest
    Ik weet niet of je de ontwikkelingen op bas gebied een beetje hebt gevolgd, maar mijn bassen beuken er genadeloos op los de laatste tijd.
    Over een week of 6 (manteldingest) krijg ik er wel weer een beetje de tijd voor, maar ik zou het je niet willen aanraden.
    Persoonlijk denk ik dat jouw liedjes juist zo fijn zijn door hun lichtvoetigheid.

    Lichter dan een engelzoen, om het zo maar weer eens te zeggen.
    Maar jij bent natuurlijk de master van je eigen liedjes. Dat ze deugen blijkt gewoon iedere keer weer hè, niks geen kapsones: gewoon goed.
    Hoor het wel.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #13

    Standaard

    Ik vind het een gaaf sfeertje en een prima song!
    Mist alleen nog een gitaarsolo natuurlijk haha
    Ik kan alleen niet aan de drums wennen. De koortjes zijn geweldig!
    Nostalgie overvalt me, toch bijzonder met een geheel nieuw nummer

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    @Ernest
    Ik weet niet of je de ontwikkelingen op bas gebied een beetje hebt gevolgd, maar mijn bassen beuken er genadeloos op los de laatste tijd.
    ................
    Hoor het wel.
    Vriendelijke groet, Gus
    Je hebt gewoon gelijk, Gus. Beukende bassen zouden niet het juiste sfeertje ondersteunen.
    Maar toen jij het over een baspartijtje had, moest ik gelijk aan jou denken.
    Ik hum er wel een bas bij.... haha, met mijn stem zal ik dat lage niveau niet halen, maar goed.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik vind het een gaaf sfeertje en een prima song!
    Mist alleen nog een gitaarsolo natuurlijk haha
    Ik kan alleen niet aan de drums wennen. De koortjes zijn geweldig!
    Nostalgie overvalt me, toch bijzonder met een geheel nieuw nummer
    Dank je wel voor dit mooie 'review'.
    Ben wel benieuwd waar je niet aan kunt wennen wat de drum-partij betreft.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mima Bekijk bericht
    Ik zou alleen het geheel wat beter opnemen en wat kleur toevoegen ( een hammondje of een lead gitaar, pianotje, vrouwenstem erbij). Je stem klinkt ook wat nasaal. Ik zou daarom een wat warmere microfoon gebruiken om jouw stem op te nemen. Bijvoorbeeld een Sennheiser MD 441-U.
    De kwaliteit van mijn opnames vind ik goed, zeker voor een thuis-opname. Daar kan ik weinig meer aan verbeteren, tenzij jij nog tips hebt ?

    Wat kleur toevoegen:
    Is een puntje waar ik ook aan heb gedacht, maar ben geen solo-gitarist en andere instrumenten heb ik niet staan.
    Misschien dat ik in een volgend lied iets kan verzinnen wat op een solo gaat lijken.

    Mijn stem heeft nu eenmaal een nasale klank, dus een mic van 700+ euro , zal daar niets aan veranderen.
    Heb een eq gebruikt om de stem warmer te laten klinken.

    Bedankt voor het luisteren en de tips.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mima Bekijk bericht
    Welke recorder gebruik je? Of neem je het op de pc op?
    Ik neem op met Audacity en dat is een programma (DAW) om op de PC - in mijn geval een latop - te gebruiken. (zie eerste post)
    De C02 mics zijn aangesloten op een M-Audio Fast Track Pro geluidskaart en de C01 USB op de laptop USB.
    De C02 mics staan in de zgn. ORTF opstelling. (tip van Han S, hier op het forum)
    In Audacity kan ik of de C01 of C02 mics selekteren, afhankelijk welke worden gebruikt, natuurlijk.

    Als effecten gebruik ik vrijwel alleen reverb (voor zang en gitaren) en compressie (alleen voor de gitaren) van Kjaerhus.
    (voor dit lied dan de eq er nog bij)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #18

    Standaard

    Ahhhhhh....., en, daarmee is het misgegaan. Je moet ook ook je iq gebruiken.
    En daarvan heb je meer dan genoeg, dus niet van dat SOG, speel ontwijkend gedrag, s.v.p.

    Wil je als een schooljongen worden behandeld? Dan zet ik er met plezier smilies bij. Volgens mij weet jij perfect wanneer ik een poging tot humor doe, dus hatsekiedee..., ga maar vast broeden op een nieuwe.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Wil je als een schooljongen worden behandeld? Dan zet ik er met plezier smilies bij.
    Op mijn leeftijd is het fijn om af en toe het gevoel van schooljongen te hebben....
    Dus kom maar op met die smilies, jongeman.... als je die weet te vinden, tenminste.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #20

    Standaard

    Als ik een liedje klaar heb, doe ik er verder niets meer mee.
    Sterker nog, ik documenteer het ook niet. Boeit mij verder dus niet meer.

    Misschien dat je iets van jezelf - of een cover - kunt posten ?
    Je hebt laatst iets gedaan en daar toch goede reacties op gekregen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top