Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 38 EersteEerste ... 263435363738 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 372

Discussie: De rapporteerknop

  1. #351
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Alsof de voorloper van dat bier, de Euroshopper, niet van Bavaria komt
    Oh, ok ☺
    Ik ben geen ah klant, maar nood breekt wet in dit geval.
    Maar dit sspul is dus gewoon bavaria....heb ik toch kennis van zaken zo blijkt!

  2. #352
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Je kan hem rapporteren Han, dan grijpen de mods in ivm off topic geneuzel.


    In dat geval verander ik toch gauw even m'n post.

  3. #353
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    In dat geval verander ik toch gauw even m'n post.
    Gewoon lekker aanpassen zodat het aansluit bij de Braderie van de 30 pagina's ervoor. Dan krijgt de volgende op z'n falie.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  4. #354
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Bij de Keuringsdienst van Waarde ging eens een aflevering over pils. 3/4 van de onbekende-merken-pils werd allemaal bij Bavaria gemaakt, had ook exact hetzelfde recept als Bavaria, met als enig verschil dat voor Bavaria bronwater werd gebruikt en voor de rest kraanwater.

    Voor de afsluitemde pilstest was de grootste pilskenner van Belgie uitgenodigd en die kon van de 10 bekenste pilsen niet één pils eruit halen.
    Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoe je test. Ik ga niet beweren dat ik zo een slok bier kan drinken en kan aangeven welk merk het is. Er zijn wel mensen die dat kunnen, maar daar hoor ik niet bij.
    Het bedrijf waar ik destijds voor werkte heeft ook een eigen biermerk. En inderdaad, de pils daarvan werd ook bij Bavaria gebrouwen. De huismerken werden altijd getest en afgezet tegen één of meerdere A-merken en private labels van coucurrenten. Een onderdeel daarvan was het puur beoordelen van de verschillende producten op smaak, geur, uiterlijk etc. en daar cijfers voor geven. Uiteraard blind getest. Dat deden we onafhankelijk van elkaar met een groep inkopers, assortimentsmangers, private label managers, kwaliteitsdienst doet kan je vrij aardig idee krijgen hoe je eigen product scoort t.o.v. de referenten.

    Een ander deel van de test bij bier bestond ook uit het onderscheid tussen verschillende bieren. Voor ons was met name belangrijk dat ons bier dus te onderscheiden was van Bavaria (en andere merken, maar bij Bavaria was het risico op gelijkenissen natuurlijk verreweg het grootst. Dat deden we dan om per verpakkingseenheid (flesjes 33cl, magnum fles, blik, halve liter blik) een opstelling te maken van 3 glazen waarvan 2 hetzelfde bier bevatte en één de afwijkende. En die deed je dan 3 keer per eenheid in verschillende samenstelling. De meeste testers hadden die gewoon allemaal goed. Maw; er zit wel degelijk voldoende verschil in smaak tussen verschillende pils. Zelfs als het uit dezelfde brouwerij komt.

    De afdeling die verantwoordelijk was voor ingrediëntendeclaraties en hygiëne procedures had wel een aantal goede proevers in dienst. Die haalde uit een hap saus bijvoorbeeld dat er salpeter in een product zat terwijl het niet op de declaratie stond die de fabrikant had afgegeven. Dat werd dan uitgezocht en dan scheen er inderdaad 0,8% salpeter in te zitten.
    Dat kan je overigens niet altijd leren, dat moet deels aangeboren zijn. Maar met wat ik die gasten heb zien doen geloof ik achter elkaar dat het mogelijk is dat iemand zo diverse soorten pils onderscheid. Daarvoor hoef je blijkbaar niet de grootste pilskenner van België te zijn, wat dat dan ook inhoud.

    Ik zat destijds op de afdeling die verantwoordelijk was voor ruim honderd private labels en zat daardoor bij alle smaaktesten. Die heb ik dus nogal wat gehad. Daar zaten dagen bij waarop je droge koffiemelkpoeder naar binnen zat te lepelen en er 's middags nog wat zure augurken achteraan gingen. Maar ook ruim 30 soorten kroketten (paardenvlees met 12%, 15%, 20%, 25% vlees, rundvleeskroketten, goulashkroketten van verschillende merken) en zo'n zelfde aantal knakworden/bockworsten/frankfurters op één dag was geen uitzondering. Nou, dan hoefde je 's avonds niet meer te eten hoor.

  5. #355
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Mitch, ik heb je PM gelezen. Ik reageer vanavond even.

  6. #356
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Da's dan een pilskenner van niks.
    Weet je zeker dat het niet gewoon een belg was die zich voor een pilstest had aangemeld onder het motto, meedoen is belangrijker dan winnen.
    Als ie alleen bekende Nederlandse pilsen heeft moeten testen kan ik het best begrijpen, zeker als Belg zijnde. Ik kauw een fleske Heineken net zo makkelijk weg als een Hertog Jannetje, maar iemand die daar het verschil niet tussen kan proeven moet haast wel veganist zijn.

  7. #357

    Standaard

    Nu wil ik niet impliciet iets suggereren ofzo, maar het is wel ineens een gemoedelijk pilstopicje geworden dit...
    Ik heb het gevoel dat er iets mist...

  8. #358
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ben aan het voordrinken met Alfa, naar mijn mening de lekkerste pils.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

  9. #359
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Alfa is goed maar dat dringt gelijk de vraag op waar de grens tussen pils en bier ligt.
    Aan de andere kant, na een paar biertjes/pilsjes lost die vraag zich vanzelf op.

    Ik ben grote fan van de Grupo Modelo brouwerij.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #360
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Alfa is goed maar dat dringt gelijk de vraag op waar de grens tussen pils en bier ligt.
    .
    Gewoon alles bier noemen, dan zit je altijd goed, net als bij pasta of worst. Lekker algemeen houden. Klinkt wel minder interessant, maar dat boeit niet.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top