Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Ervaringen The Creamery Pickups - Black Cat a la Filtertrons & P90 humbuckers

    Omdat ik het geluid van mijn Hofner Verythin Ltd met Bigsby wat vlak en dof vind, ben ik op zoek naar een setje nieuwe elementen. Zelf heb ik ook een DeArmond Starfire Special met DeArmond 2k PickUps. Hoewel ik erg gecharmeerd ben van de sound van de DeArmond zoek ik in de Hofner Verythin een ander geluid.

    Ik kwam zelf de Black Cat elementen van The Creamery tegen. Heeft iemand ervaring met deze elementen? The Creamery zijn custom made elementen gemaakt in de UK.


    Ook de P90's van hetzelfde merk komen erg overtuigend over, maar twijfel of het geluid dan niet 'te dicht' bij het geluid van de DeArmond komt.

    Ik ben dus op zoek naar heldere, open en gedefinieerde pickups, die zowel clean als met een flinke drive goed klinken. Iemand ervaring met The Creamery's of misschien wel een ander advies.
    "keep the earth below my feet.
    From my sweat,
    My blood runs weak."
    - mumford and sons

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Geen ervaring, dus ik weet niet of ze goed zijn, maar ik lees hier op het forum positieve verhalen over The Creamery.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Die DeArmond 2ks zijn dan wel geen 'pure' DeArmond elementen maar je hoeft zéker niet bang te zijn dat je met P90-varianten teveel in de buurt zou komen van een gitaar met deze elementen. Ik zou zeggen dat ieder P90-achtig element al een stuk meer output heeft dan deze. Ik heb een set P90s in DeArmond behuizing van 'm, custom setje, dus ik kan het weten
    Helder en gedefinieerd is wel zo ongeveer het paradepaardje van 'm, als je dat wil dan kun je niet mis.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top