Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Lichte brom Fender blues junior tweed

    Onlangs heb ik een nieuwe fender blues junior gekocht in de laquered tweed uitvoering.

    Er komt een heel mooi soundje uit, maar het is mij opgevallen dat er een hele lichte brom uit de versterker komt. Zelfs als ik geen gitaar op de versterker aansluit en zowel de master als het gewone volume volledig uitdraai.

    Ik heb helemaal geen verstand van versterkers, maar is zoiets normaal?

  2. #2

    Standaard

    Nee, dat is niet normaal. Voeding dingetje. Nieuwe zeg je? Ik zou aanspraak op garantie maken.


    Verzonden vanaf 't knoal mit mien aaaiPad
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  3. #3

    Standaard

    Ja, hij is splinternieuw. Maar hoort er helemaal niets hoorbaar te zijn dan als er geen gitaar en effecten aan de versterker hangen en het mastervolume en het gewone volume op nul staan??

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Ja, hij is splinternieuw. Maar hoort er helemaal niets hoorbaar te zijn dan als er geen gitaar en effecten aan de versterker hangen en het mastervolume en het gewone volume op nul staan??
    Als het mastervolume dicht staat, moet er geen geluid uitkomen. Tenzij je honderd boostpedalen ervoor hebt en het volume vol open, dan lekt het een beetje.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Als het mastervolume dicht staat, moet er geen geluid uitkomen. Tenzij je honderd boostpedalen ervoor hebt en het volume vol open, dan lekt het een beetje.
    ... Ik hoor toch altijd wel een ruis...


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Geringe brom is wel normaal bij deze amp maar wat is gering? Een ongedefinieerd iets dus je zal moeten meten wat het bromniveau is wat er uit de amp komt.

    Probeer eens het volgende:

    Als de amp koud is houd je je oor bij de speaker. Ik vermoed dat je direct bij inschakelen de brom hoort waar je last van hebt.

    Ontstaat de brom pas als hij warm is kan het zijn dat je geen setje eindbuizen hebt maar dat er verschil in zit. De brom zal dan echter 100Hz zijn.

    Verder kan er 50Hz brom ontstaan in de preamp buizen. Een voor een er uit trekken kan al wat aan het licht brengen.

    edit: dat laatste kun je in dit geval negeren, met de master dicht zou er geen brom uit de preamp kunnen komen.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 9 augustus 2016 om 22:38
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    ... Ik hoor toch altijd wel een ruis...


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    Voorzover ik me kan heugen (en ik heb er heel erg veel aan gezeten), hoor ik bij mijn Blues Junior geen verschil tussen "uit" en "aan met master dicht".

  8. #8
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    t Zou misschien ook zomaar "mechanische" brom van je PT kunnen zijn... Even -met alles op nul- de speakerplug lostrekken!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Geringe brom is wel normaal bij deze amp maar wat is gering? Een ongedefinieerd iets dus je zal moeten meten wat het bromniveau is wat er uit de amp komt.

    Probeer eens het volgende:

    Als de amp koud is houd je je oor bij de speaker. Ik vermoed dat je direct bij inschakelen de brom hoort waar je last van hebt.

    Ontstaat de brom pas als hij warm is kan het zijn dat je geen setje eindbuizen hebt maar dat er verschil in zit. De brom zal dan echter 100Hz zijn.

    Verder kan er 50Hz brom ontstaan in de preamp buizen. Een voor een er uit trekken kan al wat aan het licht brengen.

    edit: dat laatste kun je in dit geval negeren, met de master dicht zou er geen brom uit de preamp kunnen komen.
    Ik heb het uitgeprobeerd en de brom is na ongeveer 8-10 seconden hoorbaar. Want je zegt: "Ontstaat de brom pas als hij warm is kan het zijn dat je geen setje eindbuizen hebt maar dat er verschil in zit. De brom zal dan echter 100Hz zijn."

    Wat betekend dit dan??

    Verder valt het me zojuist op dat de brom harder is wanneer ik het mastervolume op nul zet en dat de brom zachter is wanneer het mastervolume op rond de 3 staat.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits van Mourik Bekijk bericht
    t Zou misschien ook zomaar "mechanische" brom van je PT kunnen zijn... Even -met alles op nul- de speakerplug lostrekken!
    Ik heb zojuist de speakerplug losgetrokken terwijl de hele versterker uitstond. Daarna weer er in gedaan, maar de brom is er nog steeds. Wat is een PT eigenlijk?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top