Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 33 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 323
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Zoals hierboven ook vermeld strookje materiaal als aanslag aanbrengen als je niet kan klemmen een stukje 2 zijdig kleefband gebruiken. en als je 1 nummer hebt geslagen de aanslag laten staan en dan de volgende er tegen aanzetten zodat je steeds dezelfde afstand krijgt. als je de plaats van het volgende cijfer hebt bepaald kun je de 1e wegnemen,

    Van belang is dat je een goed dragende ondergrond hebt zoals je op je proefstukje kan zien waar het dus duidelijk mis is gegaan.

    Ik vind de slagletters wel erg groot die zijn er ook een stuk kleiner maar misschien vertekend de foto.


    Er zijn ook manieren om te etsen of te graferen

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Strookje materiaal eronder vastzetten met een paar klemmen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dat helpt maar echt recht krijg je zo ook niet. die letters staan niet allemaal idem gecentreerd op de stempel.
    Eerst een testerje slaan. Voor deuken en uitlijning.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Zoals hierboven ook vermeld strookje materiaal als aanslag aanbrengen als je niet kan klemmen een stukje 2 zijdig kleefband gebruiken. en als je 1 nummer hebt geslagen de aanslag laten staan en dan de volgende er tegen aanzetten zodat je steeds dezelfde afstand krijgt. als je de plaats van het volgende cijfer hebt bepaald kun je de 1e wegnemen,
    Van belang is dat je een goed dragende ondergrond hebt zoals je op je proefstukje kan zien waar het dus duidelijk mis is gegaan.
    Ik vind de slagletters wel erg groot die zijn er ook een stuk kleiner maar misschien vertekend de foto.
    Er zijn ook manieren om te etsen of te graferen
    Thanks ! En de grootte ... ik vind het wel wat hebben. Past wel bij de ruige uitstraling.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De bovenfrees is aangekomen. Ik moet eerst maar eens uitzoeken hoe het apparaat werkt; het ziet er allemaal knap ingewikkeld uit in ieder geval. En: safety first natuurlijk.


  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Op de foto's zie je de 'sjabloongeleider' waarmee je de bovenfrees langs een mal kan trekken. Er is dan maar één freesje (zie foto: met dezelfde diameter als het gat in de geleider) waar je 1 op 1 mee kan frezen, dus waarmee de gefreesde ruimte dezelfde afmetingen heeft als de mal. De andere bitjes zijn smaller dan het gat, dus daarvoor zou je een andere mal moeten gebruiken.

    Ik zie op Youtube allemaal handige freesjes, waarbij er een soort geleideringetje aan de schacht van het freesbitje zelf zit. Dat ringetje loopt dan langs de mal, waardoor je exact dezelfde vorm en afmetingen uitfreest als de mal heeft. Ik kan die bitjes alleen nergens vinden, en ik weet ook niet of ze voor deze machine te krijgen zijn (dat zal van de schachtmaat afhangen).

    Wie weet wat ik bedoel en hoe die dingen heten ? En waar ik ze kan krijgen ?





    EDIT: op deze foto zie je een freesje met zo'n geleideringetje, maar aan de verkeerde kant. Het moet voor mij dus tussen de boorkop en de messen zitten.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 6 oktober 2016 om 19:44

  6. #56

    Standaard

    bij de gemiddelde slijperij/machinehandel kan je die freesjes te kust en te keur kopen.
    als je net moet werken moet je opletten, sommige freesjes hebben een nippel als geleider, maar met een lagertje werkt natuurlijk veel mooier

  7. #57

    Standaard

    die sjabloongeleider daar is beter om te gebruiken voor een cavity uit te frezen, dan maak je het sjabloon en hoeveelheid groter dan je cavity moet zijn, en dan zet je er een dunner freesje in, zo kan je dan de cavity uitfrezen, de frees er zo langshalen als je nu hebt zou ik zelf nooit doen, 1 keer de zool per ongeluk een beetje los en je freesje en je geleider zijn naar de knoppen.

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    bij de gemiddelde slijperij/machinehandel kan je die freesjes te kust en te keur kopen.
    als je net moet werken moet je opletten, sommige freesjes hebben een nippel als geleider, maar met een lagertje werkt natuurlijk veel mooier
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    die sjabloongeleider daar is beter om te gebruiken voor een cavity uit te frezen, dan maak je het sjabloon en hoeveelheid groter dan je cavity moet zijn, en dan zet je er een dunner freesje in, zo kan je dan de cavity uitfrezen, de frees er zo langshalen als je nu hebt zou ik zelf nooit doen, 1 keer de zool per ongeluk een beetje los en je freesje en je geleider zijn naar de knoppen.
    Bedankt voor je antwoord !
    Zo'n los freesje met een geleidewieltje lijkt me veel nauwkeuriger werken.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Gevonden ! Dat heet dus een 'kantenfrees met bovenlager'.

    https://www.ecotools.nl/kantenfrees-...et-bovenlager/

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 oktober 2016 om 12:33

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    En welke maten freesjes zou ik moeten gebruiken voor de holtes voor de neck en de elementen ? Ik denk een zo klein mogelijke diameter, om de bochten in de hoeken (vooral van de neckpocket) zo scherp mogelijk te houden ?



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 7 oktober 2016 om 14:36

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top