Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 33 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 323
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het is wat ingewikkeld, want een vriend van me 'sponsort' het uitsnijden in ruil voor de 'Budgetgitaar' die ik verder tegen kostprijs voor hem maak. Dat wordt nu de gitaar met de sterretjes. Die kost het meest aan snijwerk. Dat wordt berekend per meter snijwerk, en al die sterretjes plus de ontrek van de body is bij elkaar méér dan 11 meter ! De waterjet dude is weer een kennis van die vriend van mij.

    Voor de andere twee gitaren ga ik zeker op zoek naar goedkopere opties !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 17 september 2016 om 12:35

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Tja, sponsoring....
    Ik zal wel verkeerd tellen, maar 11 meter x 2 body's = 22m.
    Stel dat de waterjet 1m/min snijd, heb je 22 min. effectieve snijtijd.
    Door al die gaatjes moet ie een paar keer opnieuw aanzetten. Lomp geteld 100x5 seconden= grofweg 9 minuten.
    Bij elkaar 31minuten machinetijd, tegen €150,- per uur = ca €75,-.
    Stel €50,- orderkosten, €30,- insteltijd, en €30,- materiaal, dan kom ik op €185,- totaal. Tel er nog btw bij, dan zit je op ca. €225,-.
    Het maakt mij niet uit, maar ik snap de sponsoring niet, denk ik ☺

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het gaat om 4 bodydelen (2 x voorkant en twee keer achterkant, waarvan één set met al die sterretjes) en dan nog 4 inlays, ook met sterretjes. Die sterretjes doen me de das om hahaha !

    Baritone Double Cutaway



    Star Tele. Eén bodydeel is ongeveer 11 meter snijwerk ...



    De inlays. Daarvan heb ik de bovenste twee links nodig, en dan twee keer de derde van boven links. Die komen in de baritone, met de dubbele cutaway.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 17 september 2016 om 15:09

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Weet iemand het verschil tussen deze necks ? Het moeten allebei Allparts necks zijn, licensed by Fender. De eerste kost $ 149,99 en de tweede $ 240,- !

    https://stratosphereparts.com/new-fe...sewood-sr-bar/

    https://www.allparts.com/SR-BAR-Bari...er_p_3491.html

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Weet iemand het verschil tussen deze necks ? Het moeten allebei Allparts necks zijn, licensed by Fender. De eerste kost $ 149,99 en de tweede $ 240,- !

    https://stratosphereparts.com/new-fe...sewood-sr-bar/

    https://www.allparts.com/SR-BAR-Bari...er_p_3491.html
    Ik gok dat de een er meer voor wil hebben dan de ander. Verder lijkt het me exact hetzelfde nekje.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    de allparts website is altijd de duurste, je moet zo'n halzen bij dealers (zoals stratosphere, maar bvb ook The String in A'dam) halen, die zijn goedkoper.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het heeft even geduurd en het was prijziger dan ik dacht, maar vanmorgen heb ik de stalen delen voor twee nieuwe Rustkasters opgehaald. Ze zien er wél super strak uit !



    De Star Tele:





    De Double Cutaway Baritone:










  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Het plan:





    De Double Cut Baritone krijgt natuurlijk een andere (bariton) hals, en misschien een P90 hals pickup.

    Volgende stap: een simpel bovenfreesje kopen, en er eens mee oefenen. Ik hoop dat ik de stalen delen als een 'freesmal' kan gebruiken.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 september 2016 om 11:45

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tja, sponsoring....
    Ik zal wel verkeerd tellen, maar 11 meter x 2 body's = 22m.
    Stel dat de waterjet 1m/min snijd, heb je 22 min. effectieve snijtijd.
    Door al die gaatjes moet ie een paar keer opnieuw aanzetten. Lomp geteld 100x5 seconden= grofweg 9 minuten.
    Bij elkaar 31minuten machinetijd, tegen €150,- per uur = ca €75,-.
    Stel €50,- orderkosten, €30,- insteltijd, en €30,- materiaal, dan kom ik op €185,- totaal. Tel er nog btw bij, dan zit je op ca. €225,-.
    Het maakt mij niet uit, maar ik snap de sponsoring niet, denk ik ☺
    Die 11 meter zijn voor één blad, vooral door al die sterretjes; ik heb er nu vier. De waterjet-man heeft al mijn tekeningen na moeten lopen en verbeteren, omdat er toch veel 'gaten' in mijn CAD tekeningen zaten. Die zijn waarschijnlijk ontstaan omdat ik .bmp files softwarematig heb overgezet naar .dwg; ik heb dus zelf de vormen niet getekend, maar alleen aangepast. En verder heeft de waterjet alles bij elkaar 6,5 uur op alle delen staan snijden. De uiteindelijke prijs is € 450,-. Dat is veel geld: € 225,- per gitaar. Dus jouw betekening klopt wel ongeveer. Maar dan heb ik ook een uniek, eigen ontwerp ! Met hele dure sterretjes, haha.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 september 2016 om 12:26

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Er begint zich weer een plannetje te ontwikkelen in mijn brein.

    Het bovenblad van de Star Tele is gemaakt van een prachtig verroeste staalplaat. Het is gewoon jammer om dat prachtige patina te laten verdwijnen door het hele blad blank te schuren.



    Om de zijkanten er aan te lassen moeten de delen die gelast worden wél schoon en blank metaal zijn. Er zijn dan twee opties:

    1. Ik maak als finish een 'omgedraaide' rustburst: blank staal aan de zijkanten, overlopend in het prachtige roest patina in het midden. De zijkanten en de achterkant schuur ik dan op tot blank staal;

    2. Ik schuur de plaatsen die gelast gaan worden schoon, las de zijkanten er op, slijp/schuur/polijst de lasnaden en rond ze af, en kijk dan hoe de gitaar er uit ziet. Misschien is die 'rough look'. Ook wel mooi !

    Als ik tevreden ben over het resultaat gaan er weer wat lagen blanke 2K lak overheen.

    Wat denken jullie ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 2 oktober 2016 om 12:36

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top