Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 33 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 323
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Had ik al gezien ! Vet he !

    Ken je deze ? https://youtu.be/V9-ltPsbw9g

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    The String Guitar Shop in Amsterdam heeft weer een grote partij Allparts necks uit Amerika gehaald, voor een hele goede prijs ! Met daarbij ... een onbewerkte Strat baritone neck ! Voor maar € 95,-. Ik heb er meteen een besteld ! Precies wat ik zoek ! Zo zie je maar dat geduld altijd beloond wordt.

    Het schijnt te gaan om partijen necks met hele lichte beschadigingen die Allparts zelf niet wil verkopen. Maar voor dat geld is dat geen enkel probleem, vooral niet op een Rustkaster !

    De maple neck op mijn eerste Rustkaster heb ik ook via The String, voor dezelfde prijs, en de kwaliteit is geweldig ! Ik kon geen 'lichte beschadiging' vinden, hooguit een 'vlam' in het hout van de headstock. De service van The String is ook prima: ik stuurde ze maanden terug een mail met de vraag of ze baritone necks konden leveren. Dat konden ze toen niet, maar vandaag kreeg ik heel netjes een mail dat ze ze nu wel hebben.

    EDIT: de orderbevestiging is al binnen ! Ik ben helemaal blij: precies wat ik zocht, voor een hele goeie prijs !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 oktober 2016 om 23:36

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    1. Tweede poging om een goed middenstuk van watervast multiplex te maken voor de Star Tele. Ik was niet tevreden genoeg over de eerste.

    De freesmal:




    Verlijmen van de stukken multiplex:




    Mal op multiplex (moet nog wat bijgeschuurd):


    2. De baritone neck is opgestuurd !

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Waarom gebruik je zo'n grote plaat als je alleen het middenstuk gebruikt. als je mal zoveel mogelijk naar links of rechts plaatst kun je er wel 3 middenstukken uithalen lijkt me.

    Als de platen verlijmd zijn kun je de schroeven er uit halen en de freesmal leggen zoals je wilt.

    succes weer met dit interessante project.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Waarom gebruik je zo'n grote plaat als je alleen het middenstuk gebruikt. als je mal zoveel mogelijk naar links of rechts plaatst kun je er wel 3 middenstukken uithalen lijkt me.

    Als de platen verlijmd zijn kun je de schroeven er uit halen en de freesmal leggen zoals je wilt.

    succes weer met dit interessante project.
    Klopt ! Ga ik proberen.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Help !

    In alle tekeningen die ik van de neckpockets van Strat en Tele kan vinden is de breedte overal hetzelfde (56 mm), voor de hele pocket. Toch lopen alle halzen naar de headstock toe smaller weg. De budget neck van de Star Tele bijvoorbeeld scheelt van onder (56 mm bij de pickup) tot boven in de neckpocket (54 mm, richting headstock) wel 2 mm. Is dat normaal ? Of is de onderkant van de hals die in de neckpocket valt normaal 'recht' ? Moet ik dat verschil ook in de neckpocket frezen ? Of moet die toch gewoon recht op 56 mm ?







    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 1 november 2016 om 15:51

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    Je wilt dat je nek zo strak mogelijk in de pocket zit, dus dat verloop frees je best mee in. De reden waarom dat op geen enkel plan staat ken ik niet, ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat dat verloop afhangt van de breedte van de nut.

    Zit dat verloop in je stalen bovenplaat?

    Grtz

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    Zit dat verloop in je stalen bovenplaat?
    Ja, ietwat.

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik kreeg een mooie link op TDPRI, met daarin deze foto ! Ik snap het nu helemaal, hoe je de neckpocket passend krijgt EN de hals goed uitlijnt.



    De link: http://www.tdpri.com/threads/making-...emplate.45365/

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Een Allparts baritone hals voor nog geen 100 eutjes !







    De hals zou zo goedkoop zijn omdat het om 'afgekeurde' halzen van Allparts gaat. De enige kleine dingetjes die ik kan vinden zijn een licht krasje (dat binnenkort gewoon onder de Tru-Oil verdwijnt ...



    ... en een iets lichter gevlamd stuk in de toets !


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top