Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 33 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 323
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Niets mis met gewone Tele-pickups voor een bariton. Je kunt ook voor DeArmond 2000 pickups gaan, da's hetgene Eddy gebruikt in zijn Gretsch.
    Ik zit er nu over te denken om een goed Tele brugelement (de Nocaster '51 bevalt me goed) te combineren met een P90 in de neckpositie.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Volgens de maker, Nelson, kunnen de decals gewoon op de Gun Wax finish, maar moet er wanneer de decal er op zit nog wel een laag van 'iets' (blanke lak, of héél voorzichtig Gun Wax) overheen om de 'randen' van de decall te maskeren. Maar ik weet dat Fender een tijdje géén lak over de decals deed, en die zitten er ook nog op ... Iemand daar ervaring mee ?
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 9 september 2016 om 22:09

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik kon het niet laten: dit is de neck van de 'budget gitaar', mét het CC logo ! Als de zaak droog is zal ik een laag blanke lak op de headstock aanbrengen.




  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Maar ik weet dat Fender een tijdje géén lak over de decals deed, en die zitten er ook nog op ... Iemand daar ervaring mee ?
    tot 1968. En ja, die zitten er ook nog op, maar sommigen zijn helemaal afgebrokkeld, of bekrast. Sealen met een laagje lak is altijd een goed idee.

    Maareh, heb jij die decal nu aangebracht op bloot hout (zonder laklaag?) ain't gonna stick, die valt er binnen de kortste keren terug af, hout is namelijk te poreus voor de lijm onder de decal.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Maareh, heb jij die decal nu aangebracht op bloot hout (zonder laklaag?) ain't gonna stick, die valt er binnen de kortste keren terug af, hout is namelijk te poreus voor de lijm onder de decal.
    Nee hoor. Er zit lak op deze hals.

    Ik ben nog aan het uitzoeken of de decals blijven zitten op de Allparts neck van Rustkaster 0001, due ik geb afgewerkt met ongeveer 8 dunne lagen Tru-Oil en daar overheen 2 lagen Gun Wax. Ik vermoed dat de decals gied blijven zitten op Gun Wax, want dat is een keiharde laag die ze ook op geweerlopen en zo gebruiken. De grote vraag is of ik daarna nog voorzichtig een paar lagen Gun Wax over de decals kan wrijven ...
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 10 september 2016 om 14:04

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Wat tegenvallers ... Het uitsnijden van de body-delen is veel duurder dan ik dacht; voor twee gitaren kost me dat geintje € 500,-. Daarvan betaalt een vriend (voor wie ik er een bouw) de helft.

    Ik ga voorlopig dus aan de slag met TWEE gitaren: de Star Tele en de Double Cut Baritone. Voor die twee heb ik de meeste onderdelen nu bij elkaar: bruggen, pickups, tuners, en één cheapo neck. Ik moet dus nog een baritone neck kopen (maar ik kijk eerst of de body lukt), en ik overweeg nog een P90 neck pickup te kopen voor op de baritone.
    Nu is het wachten tot de waterjet-dude de onderdelen heeft uitgesneden ...

    Vandaag zat er bij de post nog een setje tuners, tweedehands via MP:




  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nondeju...€500,- voor nog geen 2m2 staalplaat, waarbij de materiaalkosten 2 tientjes zijn?
    Oké, er zitten wat patroontjes in (die sterretjes, toch?), maar zo veel hoeft dat snijwerk nou ook weer niet te kosten toch?
    Ik zou voor de gein je files en aantallen eens uploaden bij productiebedrijven, om eens te kijken of de prijs realistisch is, want ik vind het aan de hoge kant, geloof ik.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Hoeveel extra snij-afstand geven die sterretjes?


    Het zou kunnen zijn dat de waterstraalboer de machine op een langzame, precieze stand wil zetten voor dit werk. Ik heb wel eens met een waterstraler te maken gehad en die machine had 5 economische standen. Ik kan me voorstellen dat ze wat extra rekenen als de machine op een preciezere stand staat.


    Voor die 500 ballen zou ik nog wat meer offertes vragen.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Het zou kunnen zijn dat de waterstraalboer de machine op een langzame, precieze stand wil zetten voor dit werk.

    Zou heel goed kunnen, maar vond 500 nog steeds veel, en zelfs de moeite om toch maar eens naar lasersnijden te kijken.
    Mijn ervaring is trouwens dat met dunne plaat (tot 3mm) die hele fijne snijkwaliteit bij waterstraalsnijden nauwelijks voordelen heeft boven een gemiddelde kwaliteit, vwb kwaliteit van het snijoppervlak.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    500 is voor mijn gevoel ook nog steeds veel.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top