Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik wist het wel: gewoon echt een mooie Eastman. Eergisteren zag ik nog zo'n plastic, sorry composiet, Martin hangen voor €800,-. Welnu, die mag nog niet de snaren poetsen van deze Eastman.

  2. #22

    Standaard

    Gefeliciteerd !
    Goed spul dat Eastman en de D-modellen knallen de 'pan' uit.

    Veel speel plezier....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Heel mooi! Veel plezier ermee.

  4. #24

    Standaard

    Van harte! De E-20 en E-10 zijn echt bijzondere gitaren voor de prijs. Daar ga je veel plezier aan beleven.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  5. #25

    Standaard

    Gefeliciteerd met je gitaar. Heb dezelfde. 4 jaar geleden gekocht. Er ging nogal een zoektocht aan vooraf en ik wilde in eerste instantie ook een Martin kopen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...stische-gitaar

    Maar tot op de dag van vandaag nooit een seconde spijt gehad van de aankoop. De Eastman E20D is gewoon een fantastische gitaar.

  6. #26

    Standaard

    Dat doorzichtige slagplaatje is ook mijn enige mod aan mijn relatief goedkope , maar geweldig klinkende Eastman (AC320)

  7. #27

    Standaard

    Ik heb het ook nog even overwogen, maar uiteindelijk die slagplaat bewust weg gelaten. Het heeft wel wat. Het is een eigenschap van die gitaar, en de naturel look van de gitaar komt zo mooi tot zijn recht. Maar goed, ieder z'n ding he...

  8. #28

    Standaard

    26 Juni 2016 een Martin D28 gekocht, afgaand op wat je om je heen hoort. Dacht toen ik hem hoorde nou dat is het maar na een poosje had ik toch zoiets van jeetje is dit nu de beroemde D28. Vond het toch een beetje tegenvallen en de witte rand aan de achterkant was " besmet" met donkere lak van de achterkant, beetje doorgelekt rondom. Nu kwam ik de 13e Aug. bij Casa Benelli terecht en daar stond dan de Eastman E20D, kon de verleiding niet weerstaan en na het eerste G akkoord dacht ik man man wat heb ik me in mijn handen laten duwen. Dit is toch wel even andere koek. Dus inmiddels de trotse eigenaar van een Eastman E20D en mijn Martin is iemand anders blij maken. Voor mij niets anders meer dan deze Eastman en klinkt als een kanon maar ook zacht gespeeld een geweldige klank. AANRADER!!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Tsja, voor €900,- koop je geen vergelijkbare Martin. Knappe prijs, want het is mij opgevallen dat de Eastman gitaren echt belachelijk in prijs gestegen zijn. Derhalve gefeliciteerd!!!

    Een paar jaar terug ging ik op zoek naar mijn eerste staalsnarige akoestische gitaar en ik was zeer gecharmeerd van de Gibson J45. Ik heb oneindig lang zitten testen en luisteren en ik heb uiteindelijk gekozen voor de Gibson. Waarom? Omdat ik al jaren droomde van de Gibson J45. Nu hing er een Eastman die me lang deed twijfelen. Ding klonk waanzinnig, maar was nu niet bepaald zoveel goedkoper dat ik het aandurfde. Ik denk dat de prijs inmiddels niet veel minder zal zijn dan een Gibson J45.
    Is dat dan zo erg?
    Misschien niet, misschien wel. Mijn punt (regelrecht gejat van de zeer betrouwbare verkoper - dat mag je van me aannemen): de akoestische gitaren van Eastman waren zeker in die tijd nog erg jong (en erg goed). Echter...., hoe zit dat na een jaartje of 10, als de eerste 'typische Eastman-gebreken' aan het licht komen? ÁLS er überhaupt zoiets aan het licht komt, want dat hóeft natuurlijk niet. En toch hebben 'we' het eerder meegemaakt. Wie herinnert zich de eerste akoestische gitaren van Furch? Volledig andere aanpak dan Eastman. Flitsender, vernieuwender, meer gestoeld op het gebruik van moderne technieken, veel minder gericht op het maken van goedkopere alternatieven voor de bekende gitaren. Maar ze hadden één ding gemeen. Iedereen was het er over eens dat ze geweldige gitaren maakten voor heel weinig geld (soms letterlijk, soms relatief). De kracht van Furch was een zeer dun en daardoor zeer resonerend bovenblad. Die gitaren klonken uitzonderlijk goed. Ik weet nog dat mijn vriend er eentje kocht. Een paarse nota bene! Maar oooooh, zó mooi!!! En een briljant mooi geluid!
    Vier jaar later kwam de brug los en had het bovenblad een buikje. Die gitaar was een van de eerste met dit euvel, maar het duurde niet lang of het werd een beetje een standaard probleempje bij de akoestische gitaren van Furch.

    Nu wil ik niemand bang maken, maar voor mij was ook dát een belangrijke reden om geen Eastman te kopen. Los van het gebruikelijke gezeik over de slechte kwaliteit van een Gibson of een Martin...., als je een goed klinkend exemplaar eruit pikt weet je wel dat ie na 40 jaar nog steeds goed is. Een Eastman moet zich eerst nog maar eens zien te bewijzen. Zo'n filmpje zegt geen reet. Ten eerste laten ze natuurlijk precies zien wat ze willen laten zien en ten tweede blijf ik toch een beetje met het gevoel zitten dat die trotse Chinees met zijn beiteltje in het dagelijkse leven 6 dagen in de week 12 tot 16 uur per dag een hielblokje passend zit te maken.
    Nu denk ik wel dat die Eastmans een langer leven beschoren blijven als de Furchs. Zomaar een voorgevoel.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30

    Standaard

    We gaan het meemaken!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top