Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: NAD: Orange AD30htc

  1. #1

    Standaard NAD: Orange AD30htc

    Ik heb hem al een paar weken, dus toch maar dringend eens een topicje maken!

    Introducing, de Orange AD30htc


    30 Watt Class A head, kathode bias met 4 nieuwe JJ EL84's en 4 nieuwe Tung-Sol ECC83's
    2 Onafhankelijke kanalen met Gain, Master en Treble, Mid, Bass.

    Geen frullekes, geen reverb, geen efx-loop, geen half-power switch, gewoon 1 brok amp!
    Beide kanalen kunnen van spanky clean tot stoner rock, kanaal 2 klinkt wel iets agressiever.

    Clean met een distortion pedaal klinkt heerlijk, zet hem op het randje en met een stevige boost, klinkt anders,
    maar even heerlijk. Super spanky op de clean met een P90 gitaar. Deze week een humbucker gitaartje geleend van mn broer, en dat scheurt de pan uit! Lovely gewoon.

    Alle knoppen op 12u en pats, geweldige tone right there. Zalige EQ ook, treble mid en bass beïnvloeden elkaar niet, dus elks doet alleen wat ze moeten doen. De EQ gaat ook net ver genoeg, op min of max is nog altijd een bruikbare sound. Was in het begin even wennen maar dit werkt logisch en voorspelbaar, daar hou ik van!

    De volume en gain knoppen werken ook zéér geleidelijk. En dat is echt zo geweldig! Had ik totaal niet verwacht. Het is geen halve milimeter werk zoals bij sommige amps. Eerst te stil, 1mm verder en de ramen vliegen er uit, niks van dat! Volume 0 tot 3, perfect voor thuis, van 3 tot 6 voor repetities, en van 6 tot 11 Only for the brave! Man wat gaat die hard, is belachelijk eigenlijk

    Alle effecten gewoon door de input werkt bevrijdend. Geen gezooi met extra kabels en eventuele ruis als gevolg, niet meer eindeloos experimenteren met wel of niet in de loop... Gewoon langs voor er in en dat klinkt bij mij gewoon goed, effecten gebruik ik toch echt als "effect", niet om constant aan te laten op de achtergrond. Zet maar eens een rotovibe pedaal voor de distortion, what's not to love?!

    Voorlopig speel ik thuis over de Celestion G12T100 uit mn mustang combo, achterkant dicht gemaakt, dus eigenlijk een 1x12 cab geworden nu. Klinkt echt wel goed, maar een 2x12 met V30's klonk nog een stuk krachtiger toen ik hem ging testen. Ondertussen even doorsparen voor een matching orange cab dus.

    Voor al wie, zoals ik, niet volledig in het Fender of Marshall kamp zit, is dit de ideale middenweg. Mooie cleans en een dikke scheur met een totaal eigen karakter.

    Genoeg ge-raved voorlopig!
    Mn bandmaten gaan verschieten op de volgende repetitie
    Laatst gewijzigd door NRJay; 5 augustus 2016 om 11:46

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Dank voor de review!!


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ook dank voor je verhaal. Ik heb de Rockerverb 50 MkI head (4x6V6, voor mij de mooiste RV) en herken de graduele werking van de gainknob. Je moet er een beetje mee experimenteren om door te krijgen hoeveel verschillende sounds je uit het drivekanaal kan halen. En ja, de mijne is ook knetterhard.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Dankjewel voor dit mooie stuk enthousiaste tekst... je bevestigt maar weer dat Orange een 'eigen' ding is en niet probeert na te apen. Zelf hou ik ook van "no frills" amps.... moet me ernstig inhouden om niet naar de een of andere winkel te racen om 'r ook een te scoren....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top